Kuormansidonnan vaaralliset "sudenkuopat".

16.04.2024 17.00

Ketjukiristys on toimivin ja käytössä helpoin.

Kuormansidonta on uudella lailla määritelty, mutta se "hyväksyy" vaarallisia sudenkuoppia. - Käsikiristeinen liinasidonta on yksi sellainen. 


Nippusidonta on vaarallisimmillaan liukaspintaisilla kolmosilla ja liukkailla tolpilla.

Toinen vaarallinen sidontatapa on tehdä sidonta liikkuvista pankoista, riippumatta onko kiristys käsikiristeinen, taikka automaattikiristys ja liinoilla, tai ketjuilla tehty. - Pankosta pankkoon  tehty kiristys on liikkuvissa pankoissa enempi suuritehoinen juntta.

Tulee se kuorma noinkin perille ???

Kolmas sudenkuoppa on itse kuormaus. Riippumatta kuorman sidonnasta on yksi selkeästi tärkein turvatekijä itse nippujen, ja yksittäisten puitten kuormaus.- Oikeaoppisella kuormauksella on tehtävissä pitävä sidonta, joka kestää jopa yllättävät sokkijarrutuksetkin, ja lisäksi myöskin  täysin liikenneturvallisesti. XXhj.16.4.2024

02.05.2024Energiapäivä Karvialla lauantaina 4. toukokuuta - esittelyssä laajasti alan kalustoa
01.05.2024 0.07LUE TÄSTÄ! Järkälemäinen Kivirock lehti 1/2024 on ilmestynyt - lähes 250 sivua maarakennus, kaivos ja kuljetusalan asiaa
29.04.2024Koostesivu : "Terminator-tekniikkaa" 1-16.
28.04.2024Kuumasinkittyjen pankkojen toimitusajat nopeutuvat kesäkausina.
28.04.2024KATSO TÄSTÄ 26.4. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
19.04.2024 9.00Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida!
03.05.2024 13.00Evo 5, Evo 7 ja Evo 10 kokoluokat täyttävät kaikki pohjoismaiset pankkovaatimukset.
03.05.2024 11.00Metsäteollisuuden tuotannossa pientä piristymistä
03.05.2024 9.00Vuoden 2024 Evolution mallistomme on kaikkien aikojen tuottavin, turvallisin, sekä 100%:sesti muoviton tilapankko.
03.05.2024 7.00EU:n hyötyajoneuvomarkkinoiden rekisteröinnit vuoden 2024 ensimmäisellä neljänneksellä - Pakettiautot kasvussa, kuorma-autot laskussa

Siirry arkistoon »