Puutavarayhdistelmien kuormatilojen ilmavastuspinnoissa yllättävän suuria eroja! xxl.aero

24.11.2014 3.13

Kappaleitten aerodymaaminen muotokerroin (Cw)ja niitten ilmavirtauksen vastainen otsapinta (A) määrittelevät niitten vaikutukset ilmasvastusvoimiin. Sekä hyvä muotokerroin, että pieni otsapinta tuovat toivottua tulosta ( Cw x A ).



Pieni otsapinta ja kuormatilan suuruus on sama asia.

Otsapinnan pienennys tehdään pankkorunkoa madaltamalla ja tolppia kuorman puolelta kaventamalla. Tämä pienentää ilmanvastusvoimia ja kasvattaa samanaikaisesti pankoille tärkeää kuormatilan poikkipintaa. Nykyisten pankkomallien otsapintojen kokoerot poikkeavat huonoimman ja edullisimman välillä yli 40 % :lla. Neljänkymmenen prosentin otsapintaero vastaa 0.4 m2:n erotusta kuorman poikkipinnassa.



Tolppien ja rungon muotoilulla lisäarvoa.

Tolppien ja pankkorunkojen muotoilussa on merkittävästi lisäarvoa sekä tuloksentekoon, että liikenneturvallisuuteen. Oikea muoto yhdessä pienen otsapinnan kanssa antaa erinomaiset mahdollisuudet hyödyntää 24 tolppaa ja 12 pankkorunkoa ilmanohjaimina , jotka parantuneen polttoainetalouden ja kasvaneitten kuormakokojen kautta tuovat lisäarvona myös puhtautta liikennevirtoihin.

Heikki Jokela
050 4129 024

.

25.04.2024Tuliko tästä poishylkäytynyt visio, vai onko se kuitenkin lopulta tehokas "junantappaja"???
24.04.2024 18.00Koostesivu : "Terminator-tekniikkaa" 1-16.
21.04.2024KATSO TÄSTÄ MAAMESS 2024 -LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
19.04.2024 9.00Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida!
05.04.2024Nopeitten toimitusten varastopankot / huhtikuu 2024.
27.04.2024 0.07SKALin hallitus: Suomi ei saa tinkiä TEN-T-ydinverkosta
26.04.2024 17.00Liukuesteet ovat osa turvallista kuormansidontaa.
26.04.2024 15.00Uusien määräysten mukaiset "tukkipankkotällit".
26.04.2024 13.00Pankkojen kiinnitys ajoneuvorungolle.
26.04.2024 11.00Vaikuttaako pankkorakenne kuormansidontaan ???

Siirry arkistoon »