Uusi standardi puunkorjuuseen - tuottavuutta ja työn iloa John Deere H-sarjan metsäkoneilla

26.04.2024 7.00

hsarja1.jpg

John Deeren uudet H-sarjan harvesterit ja kuormatraktorit tarjoavat lisää tuottavuutta, polttoainetehokkuutta, vakautta ja käytön mukavuutta. Alan johtavien innovaatioiden myötä John Deere on edelläkävijä, joka asettaa puunkorjuun tuotantojärjestelmälle uuden standardin. Tuotekehitykseen, innovaatioon ja teknologiaan tehdyt investoinnit tuottavat ratkaisuja, jotka vahvistavat asiakkaiden liiketoimintaa nyt ja tulevaisuudessa.

(kuva yllä: Uuden H-sarjan kansainvälinen lanseeraustapahtuma järjestettiin 24.4.2024 Järvenpään Aino-areenalla)

John Deere tuo saataville ensimmäiset H-sarjan pyöräalustaiset katkotun tavaran metsäkonemallit. Suuren kokoluokan harvesterit 1270H ja 1470H sekä kuormatraktorit 2010H ja 2510H esitellään lanseeraustapahtumassa Järvenpäässä 24. huhtikuuta. Kuormatraktorin kokoluokka on täysin uusi. 2010H-kuormakoneen kuormakapasiteetti on 20 tonnia ja 2510H-kuormakoneen 25 tonnia.

Harvesterit

Uusien H-sarjan harvestereiden suorituskykyisessä moottorissa on 10 % enemmän tehoa ja vääntömomenttia. Kolme erillistä pumppua käsittävä uusi hydrauliikka tuottaa enemmän tehoa ja suuremman työpaineen syötölle. Optimoitu järjestelmä varmistaa hyvän polttoainetalouden. Uusi aktiivinen runkolukko tarjoaa parempaa vakautta koneelle työskenneltäessä niin jyrkissä rinteissä kuin tasaisessa maastossa. Tämä helpottaa työskentelyä puomin ollessa koneen sivulla, jolloin kuljettaja saa suuremman työskentelyalueen.

hsarja2.jpg

G-sarjaan verrattuna H-sarjan harvesterit lisäävät tuottavuutta merkittävästi. Samalla polttoaineen kulutus on aikaisempaa alempi tuotettua kuutiometriä kohden.

Uudet puomit. Harvesterien uusi H7-puomi tarjoaa noin 10 prosenttia enemmän nostotehoa ja käännön vääntömomenttia. Myös uuden H9-puomin nostoteho on kasvanut 10 prosenttia, käännön vääntömomentti viisi prosenttia edelliseen malliin verrattuna.

Uusi muotoilu lisää mukavuutta ja parantaa näkyvyyttä

H-sarjan harvesterien uusi muotoilu on suunniteltu kuljettajaa varten. Molemmissa harvesterimalleissa moottori on käännetty 180 astetta. Hydrauliöljysäiliö, polttoainesäiliö ja pumput on sijoitettu moottorin eteen ja jäähdytin ja tuuletin moottorin taakse. Muutosten myötä ohjaamo on erittäin hiljainen. Madaltunut koneen takaosa parantaa näkyvyyttä taaksepäin huomattavasti. Uuden ohjaamon kääntökulma on kasvanut 30 astetta molempiin suuntiin, jolloin ohjaamo kääntyy nyt yhteensä 220 astetta. Koneiden muotokielessä näkyy John Deeren yhteistyö BMW Design Worksin kanssa. Kääntyvä ja vakaava ohjaamo on nyt vakiona H-sarjassa.

Älykkään kärkiohjauksen tarjoamat hyödyt on tunnettu vuodesta 2013 alkaen. Suosittu ja ainutlaatuinen IBC 2.0 on nyt vakiovarusteena H-sarjan harvestereissa. John Deere jatkaa IBC-teknologian kehittämistä.

hsarja3.jpg

Kuormatraktorit

Uuden kokoluokan 20-tonniset ja 25-tonniset kuormatraktorit tarjoavat 25 % suuremman kuormakapasiteetin. 2510H-kuormatraktorin uusi kaksimoottorinen voimalinja mahdollistaa myös 50 % suuremman ajonopeuden. Kaksimoottorinen voimalinja on saatavana myös 2010H-kuormatraktoriin optiona.

Uusissa puomeissa on edeltäjiään enemmän tehoa ja pidempi ulottuma. F10:n uusi ulottuma on 10,2 metriä, F9-puomissa 10,7 metriä. Hydrauliletkuja ja letkureitityksiä on parannettu. Uusi F10 on markkinoiden voimakkain kuormatraktorin puomi. Saatavilla on nyt suurempia kouravaihtoehtoja 40 % suuremman puomin noston vääntömomentin ja 22 % suuremman käännön vääntömomentin ansiosta. Uudessa F9-puomissa puomin noston vääntömomentti on 13 % suurempi ja käännön vääntömomentti on 10 % suurempi kuin aiemmassa mallissa.

Puomien uusi geometria sekä viisi nivelliitosta pääpuomin ja nostovarren välillä parantavat hallittavuutta ja kuormankäsittelyn tarkkuutta. Niiden ansiosta nopeus on tasaisempi koko kuormausjakson ajan. 22 asteen kallistuskulma taaksepäin helpottaa työskentelyä jyrkissä rinteissä ja parantaa puomin kääntötoimintoa.

Uusi runkolukko lisää vakautta täydelläkin kuormalla. Uusi sylinteripohjainen runkolukko parantaa vakautta kuljetettaessa suuria kuormia pitkiä matkoja.

Uudet ratkaisut eukalyptuksen kuormaamiseen. Saatavana on erittäin pitkä takarunko, joka soveltuu 7,2 metriä pitkälle eukalyptukselle. Uusi eukalyptuksen kuormaamiseen suunniteltu sermi on entistä kestävämpi ja rakenteeltaan vahvempi. Sermi on kiinteä, ja erillinen yläsermi liikkuu hydraulisesti.

IBC 3.0 automaattisin toiminnoin – koura takaisin puukasalle, takaisin kuormaan ja automaattisesti kuljetusasentoon – on nyt vakiovaruste H-sarjan 2010H ja 2510H -kuormatraktoreissa.

John Deeren ohjaamot on suunniteltu pitämään kuljettajat energisinä koko työpäivän ajan

H-sarjan ohjaamot on suunniteltu parantamaan käyttökokemusta ja käytön helppoutta sekä tukemaan harvesterin ja kuormatraktorin kuljettajan hyvinvointia. Ergonomialla on tärkeä rooli tuottavuudessa.

Uusi modernisoitu ohjaamon rakenne on vastaus metsäkoneenkuljettajien toiveisiin. Ohjaamon sisustuksessa käytetään ääntä eristäviä materiaaleja, ja uudelleen sijoitetut raitisilmanotot sekä entistä parempi ilmastointilaite varmistavat vakaan lämpötilan muuttuvissa olosuhteissa. Uuden H-sarjan korkeatasoiset valaistusratkaisut parantavat näkyvyyttä työskentelyalueelle.

Uudistetussa ohjaamossa on enemmän säilytystilaa. Ohjaamossa on myös langattoman latauksen sisältävä puhelinalusta, paikka kengille ja vesipullolle sekä lounastarjotin. Muita uutuuksia ovat lisänäyttö koneen perustoiminnoille ja kameroille, useat latauspistokkeet, uusi poljin ajosuunnan valitsemiseen, uusi laadukas audiojärjestelmä, joka sisältää bassokaiuttimen ja diskanttikaiuttimet, uudet käsipaneelit ja ohjelmoitavat painikkeet. Ohjausvipujen ohjelmoitavat painikkeet ovat nyt saatavilla H-sarjan harvestereihin.

Uusia istuinvaihtoehtoja ovat nahkaverhoiltu istuin ja Heavy Duty -istuin. Basic- ja Comfort -istuimet ovat myös saatavana. Istuimen tuuletus on saatavana kaikkiin istuinvaihtoehtoihin.

John Deere ottaa käyttöön uuden ohjaamon älyavaimen. Henkilökohtainen kauko-ohjain avaa oven lukituksen sekä käynnistää PC:n ja TimberMatic-ohjausjärjestelmän kuljettajakohtaisilla määrityksillä. Ohjaamon älyavain voidaan räätälöidä myös huoltohenkilöstölle ja lavetin kuljettajille. Ohjaamon älyavain sisältää ajonestolukituksen.

Uusi TimberMatic H -automaatio

Uusi TimberMatic H -automaatio tarjoaa visuaalisesti paremman, intuitiivisen käyttöliittymän, joka on suunniteltu metsäkonealan ammattilaisille. Täysin uusi ohjausjärjestelmä tukee kuljettajaa parhaaseen mahdolliseen suoritukseen. Kokonaan uudelleen suunniteltu käyttöliittymä on entistä yksinkertaisempi ja helppokäyttöisempi. H-automaatiojärjestelmä luo samalla yhtenäisen ja yhdenmukaisen käyttökokemuksen kaikille John Deere -metsäkoneille. Uusi visuaalinen ilme sisältää myös vaihtoehdot yö- ja päivänäkymille. Työvaiheen ajankohtainen työnäkymä on aina näytöllä.

Huollettavuus

John Deere ottaa käyttöön markkinoiden pisimmät huoltovälit – jopa 1 000 tuntia John Deere ProtectTM -huoltosopimuksella.

Myös päivittäishuollot on tehty helpoksi. Kaikki nesteiden täyttöpaikat sijaitsevat saman huoltoluukun takana. Koneissa on sähköinen moottoriöljyn tasoanturi ja täysin uusi keskusvoitelujärjestelmä, mikä helpottaa käyttöä.

Uusi H216-harvesteripää 1270H- ja 1470H-harvestereille ja tela-alustaisille harvestereille

Uusi kaksirullainen harvesteripää on tarkoitettu lehti- ja havupuille. Uusi pää on suunniteltu suuren kokoluokan harvestereille, ja se korvaa aiemman H270-harvesteripään. H216-harvesteripää on täysin yhteensopiva H-sarjan harvesterien ja tela-alustaisten harvesterien kanssa.

Uusi H216-harvesteripää sisältää latvasahavaihtoehdon, pitkät prosessointiterät, HD-tilttisangan, find end -anturin ja moninopeuksiset syöttömoottorit. Sahausyksikkö mahdollistaa leveiden ja pitkien sahalaippojen käytön suuria puita käsiteltäessä. Uusi pää on saatavana 1270H-harvesterille 8,6 ja 10,0 metrin puomin ulottumilla sekä 1470H-harvesterille 8,6-, 10- ja 11 metrin ulottumilla.

Alan johtavat ratkaisut ja palvelut muodostavat huippuluokan tuotantojärjestelmän

H-sarjan metsäkoneet John Deeren digitaalisilla ratkaisuilla ja elinkaaripalveluilla edustavat puunkorjuun tulevaisuutta. Täysin uusi TimberMatic H -automaatio ja integroidut TimberMatic Kartat sekä Deeren langaton yhteys mahdollistavat reaaliaikaisen tiedonsiirron ja globaalin kattavuuden yhteistyössä alan johtavien palveluntarjoajien kanssa. Karttapohjaisten visualisointien ja reaaliaikaisen tiedonsiirron ansiosta leimikon suunnittelu, kuljettajaa avustavat toiminnallisuudet ja raportointi toteutuvat tehokkaasti. Koneen tietojen, analytiikan ja digitaalisten työkalujen myötä syntyy myös käyttäjätuen uusi standardi John Deeren globaalin jälleenmyyjäverkoston kautta. Nykyaikainen ohjelmistoarkkitehtuuri ja jatkuvasti kehittyvä tiedon hyödyntäminen ovat perusta teollisuuden tarpeita vastaavalle tuotantojärjestelmälle nyt ja tulevaisuudessa.

Päätöksemme tänään voivat muokata tulevaisuutta. Visionamme on tulevaisuus, jossa tuotantojärjestelmämme antaa ihmisille ja yrityksille mahdollisuuden saavuttaa täyden potentiaalinsa ja jossa jokaisen toimenpiteen taustavoimana on tulevien sukupolvien hyvinvointi.

John Deere on edelläkävijä. Markkinajohtajuus alalla edellyttää innovatiivisuutta. Uudet konemallimme edustavat erinomaista laatua, käyttövarmuutta ja innovatiivisia ratkaisuja, jotka tuovat asiakkaillemme lisäarvoa. H-sarja asettaa uuden standardin.

19.05.2024 3.00Puutavaraydistelmän etuseinä on hyvin toimivana vaiheusasteluokassa erittäin vaikea.
19.05.2024 0.07Puutavarapankko
18.05.2024 18.00Suomessa on tietoutta, ja valmistusta, sekä aktiviteettia, siis onnistuu meiltä varmasti.
18.05.2024 17.00Onko raakapuun korjuu-, ja kuljetusketjun muuttaminen 100%:sesti muovittomaksi lainkaan mahdollista????
18.05.2024 15.00Muovi on myrkkyä sellunkeitossa - 2..
18.05.2024 13.00Muovittoman sellunkeittoon on tekniikka jo valmiina.
18.05.2024 11.00KATSO VIDEO! Kia EV9 GT Line matkatestissä - maailmanluokan matkantekoa
18.05.2024 9.00Ota ja tilaa "sinkkipankot" - niitä saa Kanadasta, ja Sumesta.
18.05.2024 7.00Terminatoreissa on moni asia tehty toisin - käyttäjän kannalta paljon viisaammin.
18.05.2024 3.00Kuumasinkitys on pinnoitteista ehdottomasti kestävin.
18.05.2024 0.07Muovi on myrkkyä sellunkeitossa - 1..
18.05.2024KATSO TÄSTÄ 17.5. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset - MUKANA IFAT 2024 MESSUKOOSTE!
17.05.2024 18.00Metsän uudistamisessa käytettävät puulajit ovat monipuolistuneet
17.05.2024 17.00Terminatorimiehet ottavat metsäteollisuuden teippiohjeistuksen tosissaan.
17.05.2024 15.00Suomalainen raakapuunketju tuottaa mukaansa muovia koko matkaltaan
17.05.2024 13.00Alumiiniaika alkoi 70-luvulla
17.05.2024 12.00Ammattitaidon suomenmestaruuksista mitellään ensi viikolla Kuopiossa
17.05.2024 11.00Nostokoukkujen kourasuojaukset täysin turhia ja prosessivaarallinen sijoitus.
17.05.2024 9.00Anodisoinnin = eloksoinnin historia.
17.05.2024 7.00Valmet toimittaa paalitesterin Papresan paperitehtaalle Espanjaan
17.05.2024 3.00Alumiinipankkojen muutos muovittomiksi on äärihelppoa.
17.05.2024 0.07Miksi "tuunaus" ei ole yltänyt metsäkoneisiin???
17.05.2024Kuumasinkittyjen pankkojen toimitusajat nopeutuvat kesäkausina.
17.05.2024Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida!
17.05.2024Koostesivu : "Terminator-tekniikkaa" 1-16.
16.05.2024 18.00Pankkoteipit ovat tuhoisia,turhia ja turvattomiakin.
16.05.2024 17.00Teräksen kilpailukyvyn tuottavuudessa tekee myötöraja, kinnomoduli ja uusden tekniikan levynkäsittelytuotanto.
16.05.2024 15.00SSAB:n Hämeenlinnan tehtaan hukkalämpö hyötykäyttöön Loimuan kaukolämpöverkossa
16.05.2024 13.00Toyota-trukkien ja -hyötyajoneuvojen yhteinen tapahtuma 22.-23.5. Tampereella
16.05.2024 11.00Metsä Group on myynyt Venäjän tytäryhtiönsä VLP -konsernille
16.05.2024 9.00Eroon muovista?
16.05.2024 7.00Muovi on myrkkyä luonnossa, ja sitä se on myöskin sellukattilassa :2000-luvun alkuvuosina testasimme kaikki "pankkometallit" - kuumasinkitty ultraluja osoittautui ehdottomaksi ykköseksi- mutta miksi???
16.05.2024 3.00Ovatko kuumasinkitys ja eloksointi tulevaisuuden muovittomuustakuu kannolta tehtaalle???
16.05.2024 0.07Alumiinipintojen ja jauhemaalipintojen teippauksissakin on iso vaikeusaste-ero.
15.05.2024 18.00Kaikki pankkoteipit ovat siis täysin turhia, ja vain riskien ja vahinkojen aiheuttajia.
15.05.2024 17.00Miksi teemme nyt TimberMaxx-Evo irtotolppaisen pankkomalliston???
15.05.2024 15.00Meillä on ongelma - se on muovimateriaalista valmistettu kuormasiteen nostokoukku.
15.05.2024 13.00Mikä mahtaa olla raakapuuketjun muovimaalin ja teippien määrä Suomen aktiivitöissä olevassa konekannassa.
15.05.2024 11.00Korrooosion hallinta on puutavarakuormatilan yksi tärkeimmistä ominaisuuksista.
15.05.2024 9.00Kuumasinkitys ei ole kallista, mutta se on "pitkässä juoksussa" arvokasta ja tuottavaa..
15.05.2024 7.00Muovittomien pankkojen, ja apurunkovarusteitten kehitystyö alkoi meillä Suomessa.
15.05.2024 3.00Muovi aiheuttaa miljoonavahinkoja metsäteollisuudelle - elikkä sehän taitaakin vasta olla kallista.
15.05.2024 0.07Onko kuumasinkitys kallista ???
15.05.2024Kaksi korkeatasoista Terminatorkeksintöä - mutta mitä ne mahtavatkaan olla???
14.05.2024 18.00Kuumasinkittyjen XXL-pankkojen toimitusmäärät nopeassa kasvussa.
14.05.2024 17.00Raportti osoittaa: Suomen metsä- ja viheralan ammattilaisista on 62 % itseoppineita
14.05.2024 15.00Energiapuu ja -turve ovat tuomassa Suomeen jopa yli 15 000 uutta työpaikkaa.
14.05.2024 13.00XXBoxx on edullinen ja korkealaatuinen "nivel" puunajosta energiapuukuljetuksiin - ja takaisin.
14.05.2024 11.00Rototilt toteuttaa 35 miljoonan Ruotsin kruunun huippumodernin laajennusprojektin
14.05.2024 9.00XXBoxx- laitasarjapaketit palaamassa "kehiin" 2024.
14.05.2024 7.00TerraWisen pääomistajaksi tulee CapMan Special Situations
14.05.2024 3.00Energian tuonnin arvo laski 39 % vuonna 2023
14.05.2024 0.07Luken selvitys: ruoka-ala työllistää Suomessa 320 000 henkeä
13.05.2024 18.00Kumi korvaa muovia nostokoukuissa, ja triploissa, mutta muovinen liukulevy on vielä ratkaisematta.
13.05.2024 17.00Teknologiateollisuuden heikko kysyntä ja tilauskertymä vaikeuttavat yhä talouskasvua
13.05.2024 15.00Tervetuloa Komatsu Forestin Rovaniemen palvelukeskuksen 10-vuotisjuhliin ja työnäytökseen perjantaina 17. toukokuuta
13.05.2024 13.00Miksi alumiini on edelleen pankkojen raaka-aine Euroopassa???
13.05.2024 11.00Alumiinipinnan korroosio
13.05.2024 9.00Triplavaimentimet kasvattavat pankkojen isku-, ja värinäkestoa.
13.05.2024 7.00Mukavuutta , turvallisuutta ,helppoutta ja äänettömyyttä puutavarapankkojen toimintoihin Terminator "Triplakiinnikkeillä".
13.05.2024 3.00Triplavaimennin on tukeva osa myös TimberMaxx "Evo" toimintoja.
13.05.2024 0.07"Triplavaimennin" on onnistunut tuote - kovan työn tulos ja täysin "napakymppi".
12.05.2024 18.00XXL " monitoimikiinnike " - patentoitu ja äänetön. Vuosi 2024 tuo 100%:sen muovittomuuden pankkoihimme.
12.05.2024 17.00Artikkelimme vuodelta 2013: - XXL 28/30: Pankkomelun vaimennus.
12.05.2024 15.00Värinätesti on pankkotesteistä tärkein !!!
12.05.2024 13.00Teknotyö Oy :- Mitä kuumasinkitys on ???
12.05.2024 11.00Iisalmen lentokentän tarveselvitys: Ylä-Savon teollisuus tarvitsee hyvän saavutettavuuden
12.05.2024 9.00Kuumasinkitys on ympäristöystävällinen prosessi, jossa teräkset suojataan sinkillä.
12.05.2024 7.00Kuljetusalan ammattilaisten Vistema-päivä järjestetään Vantaalla torstaina 16. toukokuuta
12.05.2024 3.00Kuumasinkitys tekee teräksestä ruostumattoman ja lujuutensa säilyttävän.
12.05.2024 0.07Onko sinkki metalli?
11.05.2024 18.00Zetanosturin "muovinsyöttö" sellunkeittoon on minimaalista.
11.05.2024 17.00Zetanostureitten markkinoilletuloa Suomessa jarruttaa edelleenkin nosturikauppiaat.
11.05.2024 15.00Dronekausi alkaa - muista lennättämisen pelisäännöt
11.05.2024 14.00Sisu oli aikoinaan puutavara-autojen ehdoton ykkönen Suomessa.
11.05.2024 13.00Mitkä ovat Zetanosturin edut - ja haitat ????
11.05.2024 11.00"Kadonneen kuormatilan metsästys"
11.05.2024 9.00Liikennevakuuttamisen uusi laki voimaan 1.6. - Lakimuutos koskee tuhansia yksityiskäytössä olevia erilaisia liikkumisvälineitä
11.05.2024 7.00Wetteri on allekirjoittanut sopimuksen SANY-maansiirtokoneiden maahantuonnista ja jälleenmyynnistä
11.05.2024 3.00Eikö muovi olekkaan "myrkkyä" metsäteollisuudessa ???
11.05.2024 0.07Pankkoteipit ovat tuhoisia,turhia ja turvattomiakin.
10.05.2024 17.00Muovittoman pankkopinnoituksen "alkeet" ja TimberMaxx.
10.05.2024 15.00Käytettäessä raideliikennettä tavaran kuljetuksissa ei voida aina toteuttaa tehokkuuteen pyrkimistä.
10.05.2024 13.00Omakotiliitto: Sähkön siirtomaksussa lähes kymmenkertaisia eroja
10.05.2024 11.00Auton-, ja perävaunun myyjä on usein vastuussa myöskin kaluston tuottavuustasosta.
10.05.2024 9.00Terminator-,ja TimberMaxx Evo tekniikka on "100%:sesti uutta "tila-, ja turvallisuustekniikkaa"
10.05.2024 7.00Terminator tekniikkaa :- Ääreis stopparisuositus liikuteltavissa pankoissa
10.05.2024 3.00Kolisemattomuus on triplavaimentimillisten pankkokiinnikkeitten yksinoikeus.
10.05.2024 0.07"Tripla"kiinnityksen kolme tärkeää ja esimerkillisen hyvin toimivaa olomuotoa".
10.05.2024Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
09.05.2024 18.00Terminatoreitten ja TimberMaxxien erinomaiset kiinnikejärjestelmät.
09.05.2024 17.00Uudistava metsätalous etenee vauhdilla - 40 prosenttia puukaupoista Metsä Group Plus -hoitomallilla helmi?huhtikuussa
09.05.2024 15.00Di Olavi H Koskinen : - ILMASTOTALKOISSA SUOMI ON JO TEHNYT OSANSA RAAKAPUUN MAANTIEKULJETUSTEN OSALTA:
09.05.2024 13.00Sähköautot: Alankomaissa, Ranskassa ja Saksassa - on lähes kaksi kolmasosaa kaikista EU:n julkisista latauspisteistä.
09.05.2024 12.00TimberMaxx tolppaholkki sai tulikasteensa kaikilla pankkomateriaaleilla.
09.05.2024 11.00Onko pankkomarkkinoinnissa vastuu siirretty "kuulijalle".
09.05.2024 9.00Kannattaa tutustua :- Ohessa on kaksi taulukkoa; toinen XXL:lle ja toinen ALUlle. Näistä ilmenee pankko pankolta vertailupankkojen (0 - 12) vaikutus polttoaineenkulutukseen tavoitenopeuksilla 60, 70, 80, 90 ja 100 km/h.
09.05.2024 7.00Traktoreiden rengas- ja vannemuutoksia selkeytetään
09.05.2024 3.00IVECOn uudet turvajärjestelmät pelastavat henkiä
09.05.2024 0.07Teknologiateollisuuden heikko kysyntä ja tilauskertymä vaikeuttavat yhä talouskasvua

Näytä lisää »