1278739895524_5_large |
2424_1_dsc0404_kalustokuvasto_1 |
1230299488974_10_thumb_1 |
1230211276332_2_large |
1230211276332_1_large |
vrtranspoint_raakapuukuljetukset_pohjoinen_kuvaaja_juho_kuva12_1024x576 |
vrtranspoint_raakapuuvaunu_kalustokuvasto_ |
vrtranspoint_raakapuu_riihimki_kuvaaja_juho_kuva2 |
snps_768 |
rauma_mantsinen95 |
Terminatoreitten tolppien Cw on koko tolpan matkalta luokkaa Cw = 0.5 |
Vuosimallin 1985 alumiininen aerotolppa oli Cw = 0.4 |
Liukuestepinnat puree puuhun, mutta myös ilmavirtaulseen, ohjaten ilmaa kuormatilan "akanvirtaan". |
Tolppien tehokkuutta täydensi aeroseinä. |
oikea ilmavastuksen otsapinta on yli kaksikertaa profiilin leveyttä kapeampi. |
oikeaoppinen muoto on tolpassa alhaalta ylös- ja niin myös liukuestepinnatkin. |
Ilmavastusvoimiin vaimuttaa myös tolpan ja pankon pinta-alat. |
Joulutervehdys. |
Ilmanvastusvoimiin vaikuttaa myös tuulen nopeus ja suunta. |
Runkokorkeuserot eri pankkotyyppien välillä on jopa 100mm. (sis kiinnikkeistä johtuvat korkeuserot). |
Leveyserojen lisäksi sisäpuolinen tolpan pään viiste on sekin "kuormatilasyöppö". |
KLIKKAA TÄSTÄ JA LUE UUSIN METSÄALAN AMMATTILEHTI! |
111111111111111111111111111 |
eeeee |
igo |
XXL- aerotolppa toimii. |