Raakapuunippujen turvallinen ja 1.1 2022 voimaan tulevien määräysten minimivaatimustenkin täyttäminen on useitten eri kokonaisuuksien summa.
Ketjusidonta on kehittymässä helpoimmaksi ja turvallisimmaksi nippusidemuodoksi. |
Ketjukiristys on toimivin ja käytössä helpoin. |
Ilmakiristin toimii automaattisesti ja on kiinnitetty ajoneuvon runkoon. |
Ilmakiristin autossa ja vaunussa on edullisin ja toimivin vaihtoehto uuden lain 2021 vaatimuksille. |
Terminatoreissa ei ole osaratkaisuja, eikä puolitotuuksia. |
Terminatoreitten "hanska pitää".- 100% liukuestepinta pitää puut paikoillaan, on ne jäässä, tai rasvaliukkaat muuten. |
Rautahammastus pankkorungolla on sidonnan turvallisuuslisä. |
Etupankolle moninkertaiset rasitukset törmäyksissä ja sokkijarrutuksissa. Terminatoreissa olemme huomioineet sen. |
Pomminvarma perävaunun etupankon kiinnitys. |
Triplavaimennin poisti pankoista monta puutetta. |
Kiinnikkeissä jousto tuo kestävyyttä ja lisäturvaa. |
Triplavaimennin ja ketjusiteen nostokoukut ovat nykytekniikkaa ja turvalisä. |
Tolppien liukuesteet (100%:set) ovat sidonnassa välttämättömyys. |
pankkojako,trukkipurku,purku,paukki ja pupu, |
Neljä läpimenevää tukikolmiota ja lisäpultit sekä triplavaimentimet suurine pulttiväleineen tekevät kiinnityksemme pomminvarmaksi. |
Etupankon tuplakiinnitys on asetusten vaatimukset moninkertaisesti ylittävä,- ja se myös kestää tarvittaessa. |
Molemminpuolinen etupankon lukinta tarpeellinen turvalisä. |
Ääreis stopparit on osa Terminator- turvatekniikkaa. |
Tehokkaat liukuestepinnat vaativat tehokkaat pankkokiinnitykset - se on meillä vakiotoimituksissa. |
Liikenneturvallisuustarpeet korostuvat myös satatonnisissa. |
Alumiinilitkalevyt tehostavat nippusidontaa, muovilevyt vain kiinteään takakelkkaan. |
Nippusidonta siirtyy enenevässä määrin ketjusidontaan. Kiinteissä pankoissa sidonta voidaan tehdä osittain pankosta. |
Ketjupuikkarit ja nostokoukut ovat pankkosarjoissamme vakiona = kuuluvat pakettihintoihin. |
Liinasidokset siirtyy pääosin historiaan. Se on turvallisuutta käyttäjille ja liikenteelle. |
Liikkuvien pankkojen kuorman nippusidontaominaisuudet ovat nykymuodossaan heikot. |
Tukkinippu : - Kolme automaattikiristintä edessä ja kaksi takana. + Hidastuvuusmääräykset täytettäva 2021 = kaikki yhdistelmät. |
Junavaunujen niput kulkevat likimain sitomatta, kun on 100%:set liukuestetolpat. |
Perävaunun etummaisella kolmosnipulla on oltava kaksi kiristintä ja automaattikiristys rungosta , tai kiinteäksi kiinnitetystä pankosta. |
Perävaunun tukki/rankanipulle edessä kolme automaattikiristintä 2021. |
Verkkoseinän käytölle esitetään Trafin versiossa rajoituksia !!??!! , mutta miksi ??? |
IIlmanohjaimilla minimoidaan vastusvoimia ja pyörteilyä. Etuseinässä kokeilla ilmanohjainuutuus !!?!!. |
Etuseinäkorkeus on oltava kuorman korkuinen ja eneinttään 4.30m naasta mitattuna. Hyrin yläpuolinen osuus voi olla verkkoa, tai reijitettyä peltiä. |
2+2 suosii alipainevälin minimointia . Mallipaketti, ja etuseinäkorkeus 2021 asetuksen mukainen. |
Purkupankkojen käyttö yleistyy myös suomessa. |
Purkukonepihdit vaativat tilansa, sen nolemme huomioineet, ja myös lujuusvaatimukset ja joustotarpeet. |
131042512_1280897312267905_3387442175691262438_o |
90- luvun tuote se on tämäkin. "Reikäpankko" on kuormatilaltaan liukas ja pieni, mutta aerodynamiikkaominaisuudet ovat korkealla tasolla. |
90- luvulla kehitimme "yksisilmäisesti" kuormatilojen ja perävaunujen aero-ominaisuuksia. |
Terminatoreitten pankkomuotoilu on nyt kokonaisvaltainen, jossa on huomioitu kuormatilakoko, aerodynamiikka ja nippusidonnan vaatimukset. |
Ajosumu ja lumipöly ovat puutavarayhdistelmän tekemä suuri haitta liikenneturvallisuuteen = näkyvyyteen. -Lisäksi painokeräynä syö euroja kuormasta. |
Sileätolppaisten nippusidonta asettaa erityistä vaikeusastetta niitten liikenneturvalliselle käytölle. |
Terminatoreitten tuottavuuden ja turvallisuuden "salaisuus" on pankkomuotoilussa. |
2Terminatormallistojen 15 hyvää : |
Terminatorhyvät 1-5: |
Terminatorhyvät 11.15: |
Terminatorhyvät 6-10: |
Kuorman ylämuoto välttävä. |
Tyvisyys keskelleppäin ja tasapäät vastakkain ???? |
Tulee se kuorma noinkin perille ??? |
Etuseinämalli parhaasta päästä !!!! |
Junapankoissa on kuormakorkeuden ylärajamerkki - autopankoissa ei. |
Nipun yksittäistenkin puitten tulisi ylettyä vähintään kahdelle sivutolpalle. |
Liikennelaki ja alitukset määrittävät kuormakorkeuden maksimin. |
Vaunun nipuissa mahtava muoto. |
Kuormatessa se nippumuoto syntyy. |
Hyvä nippumuoto, ja olisi huippuhyvä, jos etunipun tyvisyys olisi sattunut keskelleppäin.... |
Pitävä muoto. |
Nippusidontaa tehokkaasti tehostavat nippumuodot. |
Zetanosturi tuo lisäturvallisuutta sidonnalle - ikäänkuin takaseinä.... |
Turvallista matkaa! |
Zetanosturi mahdollista autonipun optimoinnin sidonnalle turvalliseksi. |
Kokonaisvaltaisesti hyvä nippu. |
Vaunuletkan etuniput sidotaan, muut kulkevat "vapaana". |
Nippulaatu vaikuttaa suoraan kuljetusten tuottavuuteen ja turvallisuuteen. |
1Nippulaatuun ja lastauksen tarkkuusvaatimuksiin vaikuttaa puun laatu ja katkonta. |
Kuorman laatu on suoranaisessa yhteydessä kuormaajan käyttäjään - metsästä tehtaalle. |
Tukki on helppoa, kuitu vaikeampaa. |
Junanlastauksessa vastuullisuus on himmenemässä. |
Vahinkojakin sattuu. |
Kuormaimen käyttäjästä on pinojen laatu ja nippujen siisteys loppukädessä kiinni. |
Huonostakin pinostaa saa hyvät kuormat ja tiiviit niput. |
18839022_441213826236262_7158189567041262508_n |
18891850_441213732902938_6703317039928023311_o |
Sidonnan ääriolosuhteet vaativat kaikkien elementtien maksimoinnin ,- ja huolella. |
Terminatoreitten suunnittelun perustana oli turvallisuus ja tuottavuus. |
Nippusidonna kivijalka on itse pankko, ja sen paikallaan pysyvyys. |
Raakapuu vaunun sidontaa on tutkittu tarkimmin ja vastuullisimmalla ajatuskannalla, kuitenkin käytännön ohjaamana. |
Sidontalaki ei määtritä sidoksen materiaalia, mutta nut on oltava lain mukainen automaattikiristin ajoneuvossa. |
Nippujen ylämuoto on osa turvallista sidontaa. |
Kilpailu tuotemarkkinoista asettaa käyttäjäkunnan totuudenseurannalle haasteita. |
Työn laatu kaikissa työvaiheissa vaikuttaa aina lopputuloksen kannattavaan turvallisuuteen. |
Nippusidonta on ulotettava alkamaan pystypuusta lähtien. |
Sidonnan yksi vaikuttimista on puutavara itse. |
Sidonta on ,moneltakin osin helpottunut ja tullut turvalliseksi. |
Kehitys kehittyy, mutta äärihitaita ollaan.... |
Jarrutettaessa 5 m/s2 kävi näin - kestovaatimus 0n 8m/s2 !!! |
Kuormansidonta ei ole ihan eilinen keksintö. |
Ketjupuikkari ja nostokoukku tuovat työn helpotusta ja työturvallisuutta nippusidontaan. |
Nämä kaikki Terminatorien osat edistävät työturvallisuutta. |
Terminatoreitten asennus on nopeaa ja mukavaa. |
PV etupankon "tuplakiinnike" otta törmäysvoimat yli tuplana. |
Hyvin palvellut BRIAB - kumiprikka pääsi ansaitulle eläkkeelle - kiitos Triplavaimentimen. |
Testit testailtiin viitisen vuotta sitten . |
Puristuskokeet , åakkaskokeet ja käyttötestit lupasivat hyvää - ja se onkin toteutunut. |
lataus |
1601122627114_2_orig |
alumiini_pankkovertailukuva |
NIPPUSIDONTA |
Juan Manuel Fangio juniori oli mainosmiehenämme aero 061 ketjusidontapankossa, |
Työturvallisuus lisä nippusidontaan on tässä - ja se Tehdaspuun Hannu Huotarin suostuttelemana. |
Ketjupuikkari. |
Ketjupuikkari ja ketjut sekä nostokoukku. |
000000000 |
Tukkipankkopaketti. |
Pankkojen kiinnikeosat, ja puikkarisarjat. |
Jousiprikkatesti. |
Nostokoukun toimintaesimerkki. |