Terminator XXL pankkomallisto on omalta osaltaan valmis vuodelle 2020 asetettuihin ympäristövaatimuksiin. |
Ympäristöystävällisyyttä on parannettu merkittävästi kuljetuskapasiteettiä lisäämällä. |
76 tonninen yhdistelmä on, ja tulee vielä vuosikymmeniä olemaan Suomalaisen raakapuunkuljetuksen selkäranka. - 84 tonniset ja 100 tonniset yhdistelmärt toimivat tehokkaasti erityisolosuhteissa. |
Satatonniluokan yhdistelmät ajavat raakapuuta terminaaleista tehtaille ja syöttävät rautatiekuljetuksia. |
Aerodynamiikan kehitys kuorma-autoyhdistelmissä varusteitten ja alustojen osalta on vasta alkutaipaleella. |
Kuormatilojen ja puutavara-autoissa nippujen välit kuuluu minimoida mahdollisuuksien mukaan.- Polttoainetta ja säästyy ja liikennevirta puhdistuu. |
Kappaleitten muotoilulla saadaan aikaan paljon: - vastusvoimat pienenevät ja ilmanohjauksilla lisäjärkeä. |
Terminatorit ovat jo tällaisenaan valmiit vuoden 2020 asettamiin koviin ympäristöhaasteisiin. |
Pankkojen "otsapintakoko" on ratkaisevassa osassa kuormakoon maksimoimisessa ja ilmanvastuksen minimoimisessa. |
Pankkojen ilmanvastusvoimiin vaikuttavat niitten otsapinnat, muotoilu ja ajonopeus. |
xx_magazine__2018 |
xxkansi |
44699236_716736052017370_740651970435481600_o |
44088706_2235631666718643_3656617435055783936_o |
1481390450225_1_large |
TR 2020 siirtoautotekniikka hiotaan huippuunsa. Metsäpään ominaisuudet, purku-, ja kohtaamistekniikka ovat Tr 2020 kehitystyössä tärkeässä asemassa. |
Ilmanvastuksen ja tuulenohjauksen tietotaitoutta olemme aktiivisti kehittäneet jo 1980 luvulta alkaen. RimberRoad 2020 hyötyy nyt tietopaketeistamme. |
Ilmanvirtaustekniikka näkyy illmämääräisesti lumen-, pölyn- , ja kuran muodustumisesta kaikkien ajoneuvojen pinnoille. Vikaa on siellä, missä on likaa. |
NASA on kehittänyt rakettien ohella myös kuorma-autotekniikkaa - 50-60 luvun koeauto on kuin nykyIveco-. |
Seuraamalla yhdistelmien loikuormien keruun tekniikkaa , voi miettiä, kilpailevatko ne Buchereitten kanssa !!! |
automallit_juliste |
kooste3a |
kooste3b |
kuormatilavertailu_alu__xxl |
Nippuloveus syö kuormatilaa vääjäämättä. |
Ruotsin "perinneyhdistelmä". Lastaus separaatilla. |
Suomessa toimiva , hyvä paketti ja erittäin kilpailukykyinen , varsinkin Ruotsin 70 tonnin korotetuin painoin. |
76 tonniset tyyliin "Eemelin Special". |
Meniskö kuitenkin neljällä XXL 10.9 tukkipankolla. Terminatorin tolppaprofiilin leveys ja tolppahammastukset auttaa merkittävästi . |
Tukkipankkotällin avainsana on minimitolppaväli - alle 2 metriä. |
Tridem kääntyy hyvin , puskeminen on kuskistakin kiinni . |
Nosturiloven koko puhuttaa, mutta ilman loveusta onnistuu puolella nipulla. |
Etuseinän kouraloveus on tarpeen. |
Zeta on kätevä, mutta vaatii ammattitaitoa ja uutta hiontaa kuormatessa. |
Vanhanmallinen "Svenssoni". |
Koivurankakuorma melko hyvin tehtynä. |
TimberMaxx tekniikkaa. |
TimberMaxx etuseinä on kevyt ja ilmava. |
TimberMaxx rosteriseinä kestää kopistelunkin. |
TimberMaxx etuseinä on tyylikäs. |
Kuumasinkitys ja auton ja pankkojen värinen kehys. |
Karkaistusta alumiinista tehty kouraupotusmalli on Weckmanin Hannun kehittämä perinteisen nosturin vaatima "työkalu". |
TimberMaxx etuseinämalli alumiinisena. |
Aeroseinän prototyypin 1990 toiminta on vertaansa vailla vieläkin. |
Veckmanin aeroseinä kestää nipputasauksen ja eliminoi nipun ja etuseinän tyhjiötä. |
Alumiiniseinämalleja. |
Autopari koostuu syöttöautosta ja siirtoautosta. Perävaunuja on minimi 2 kpl/ yksikkö- |
Syöttöautohistoriaa.- 60 tonninen nelikko kuormaimella. |
Polttoainekulujen minimointi on otettava vakavasti. Ilmavälien pienennys on tehokeinojamme kuormatulla yhdistelmällä. |
Etuseinätyyppiä kehitetään nykypäivän vaatimusten mukaan. |
Ammattilehti : Hyviä uutisia . |
Terminatoreitten tolppaprofiilien leveys-/korkeussuhde on työtehtäväänsä nähden optimaalinen. |
Tolpan korkeus-/leveyssuhde puree ilmaan sekä kuormassa, että tyhjänä.. |
Jokainen tolppa on oma vastuselementtinsä. Puutavarayhdistelmä on tyhjänä ilmanvastusarvoiltaan kuormattua huonompi - mutta miksi ??? |
Ilmanvastusvoimiin vaikuttaa Cw arvo ja otsapinta, sekä tuulen nopeus ja suunta !!! |
Liukuestesermit tolpissa ovat erinomaiset nippusidonnalle ja edulliset tuulenohjaukselle , heikentävät hieman Cw arvoa tyhjänä, muttakoko paketti parasta tekniikkaa.... |
Terminatoreitten korkeus/leveys suhde säilyy huippuhyvänä koko tolpan mitalta = kaksipuolinen kartiokkuus. |
Liikenneturvallisuus paranee , kun huomiovalot pysyvät näkyvinä - kaikilla on kebvitettävää, ja lamppujen lisäys on pelkkää silmälumetta, jos eivät ole puhtaat ajossa... |
Kanttiset pankkomuodot nostavat loiskuormaa , niin kesällä, kuin talvellakin. |
Perävaunun aeromuodot vuodelta 985 / Weckman !!! |
Profiilimuodon vaikutukset ajovastusvoimiin - Exten tolppamuoto on kohtalaisen hyvä !!! |
Alin neliömäinen muoto on ilmanvastusvoimiltaan huono - mutta suorakaidemuoto nyky alutolpissa tulee 70- luvulta ja on neliötäkin huonompi!!! |
000000_69435556_899499523741021_2806485081797951488_n |
00000_000069435556_899499523741021_2806485081797951488_n |
00000hh_69435556_899499523741021_2806485081797951488_n |
1880161 |
1______we |
22254956_503887546635556_2220960998865944608_o |
17917352_417929598564685_3961910107236963463_o |
21083246_482906152067029_6480162567759355218_o |
20200207_140330_1nn |
21728843_494083714282606_8644287272757463295_o |
23415639_518966471794330_8461633562380103883_o |
1233995083106_5_large |
Harvinaisen hyvä aeropaketti on tässä. |
Nosturin aerovastukset on tässä hyvät. |
2+2 akselityyppi on säästävin monessa tapauksessa. |
Puutavarayhdistelmä näyttää "ilmavalta" , mitä se ei kuitenkaan ole. |
Aewroyhdistelmä 80-luvulta. |
Akselivälin optimointi tuo aerosäästöjä. |
Kuokmaamalla niput minimiväleille säästuu rahaa !!! |
Nippuväli etuseinään minimi. Etuseinämuotoilusta lisätehoa. |
11 akselia ja zetakuormain. |
Kuormatilojen kokoluokissa on suuria eroja. |
Viisiakselinen auto, ja kuusiakselinen vaunu tasanipuin. |
Joissain yhdistelmätyypeissä nippuvälit kasvaa kalliiseen suuntaan. |
Pitkät yhdistelmät vaativat kääntyviä akseleita. |
Perinteinen on edelleenkin suosituin kuormainmalli puutavarayhdistelmissä. |
Zetanosturien määrät tasaisessa kasvussa. |
Yksi lisäakseli kymmenen vuoden välein. |
Tukkipankot |
Tukkipankkotällit ovat nyt lisääntymässä. |
SSAB fossiilivapaat teräkset. |
SSAB fossiilivapaat teräkset |
00 |