Suomessa on nyt tilapäiset 5000 - 6000 pankon vuotuiset pankkomarkkinat.

Share |
16.08.2017 23:31

Suomen pankkomarkkinat ovat stabiilitilanteessa noin 2500 kpl - 3000 kpl / vuosi. Kokonaispainokorotukset ja mittamuutokset ovat aiheuttaneet pankkomarkkinoille tilapäisen noin viiden vuoden kasvun , joka nostaa pankkomyynnin tasolle 4000 kpl - 5000 kpl / vuosi. - lisäksi pankkomarkkinat saavat lisäkasvua noin 1000 - 2000 pankkoa / vuosi vanhanmallisten ajotulosta heikentävien  pankkomallien käytöstä poistumisesta.

Pankkovalmistajia ja malleja vähintäänkin riittävästi.



Suomen pankkomarkkinoita jakaa kymmenen pankkomerkkiä ja valmistajaa. Markkinoitten kymmenen valmistajaa tarjoavat viittä eri alumiinipankkoa ja seitsemää eri teräspankkoa. Lisäksi lujuusluokkavaihtoehdot ja valmistajien eri mallistovariaatiot kasvattavat pankkovalikoiman kymmeniin eri vaihtoehtoihin.

Mallistot uudistuksen alla.



Terminatoreitten nykytekniikka ja samanaikaisesti kasvaneet vaatimukset sekä lujuuden, liikenneturvallisuuden, että tuottavuuden suhteen ovat pakottaneet kaikki merkittävimmät valmistajat aloittamaan mallistojensa nykyaikaistamisen kohti Terminatorien ominaisuuksia.
Suomen puuravarapankkomarkkinoille on tullut tilavuuksiltaan parannettuja pankkotyyppejä, sekä nyt myös Terminator ulkomuotoja jäljitteleviä malleja Alucarilta (Eagle), Kuomavälineeltä (ForestKing aero) ja Pankkopörssiltä. Lisäksi markkinoilla on edelleen Virossa valmistettu Terminatorin vanhemman mallin kopiopankko (Forest Steel) . Teräspankkoja valmistavista pankkojen tuottajista vain Ruotsalainen Exte ei ole alentunut Terminatormalliston plagiointiin / kopiointiin.

Alumiinipankoissa ei mitään varsinaista uutta.




Alumiinipankkomallistot eivät ole kehittyneet ajan vaatimuksia vastaavasti. Kuormatilan kasvattaminen on niillä vaikeaa ja liikenneturvallisuuden muutosten aiheuttamat vaatimukset ovat alumiinipankkovalmistajilla lähes täysin laiminlyöty. Nippukoon kasvun aiheuttamaan lujuusvaatimuksien kasvuun on vastattu tolppien sisäpuolisin holkkivahvikkein , samalla unohtaen pankkorungon rasituksien kasvu ja pitävän kuormansidonnan asettavat kitkavaatimukset pankkorakenteelle.

Teräspankkomallistot tulevat korvaamaan alumiinipankkoja nopeasti



Teräspankkomallistot kehittyvät/nykyaikaistuvat nyt nopeasti niin rakeenteensa, kuin pintakäsittelynsäkkin suhteen. Teräksien lujuusominaisuuksien kasvu on ollut parinkymmenen kuluneen vuoden aikana hurjaa, kun samanaikaisesti alumiinin liikennevälineraaka-aineet eivät ole kehittyneet lainkaan. - Markkinaosuutta on pidetty "pluffikortein" kuten teippien ulkonäköä muuttelemalla ja olematonta kevennysetua vääristelemällä - mitään varsinaista käyttäjäetua ei ole alumiinipankkoihin tullut kymmeniin vuosiin. 

Rahtivapaat kuljetukset ja asennusapu !!!

Heikki Jokela 
050 4129 024

27.05.2018 10:50Raakapuun maantiekuljetusten kehitystyön erikoisnumero jakeluun kesäkuussa.
26.05.2018 4:32Suomen suurin kuormatila - lue koko artikkeli kesäkuun XX- Magazinesta
24.05.2018 23:55Lappiin haetaan alueellista 5+5 -akselisten 84 tonnisten kokeilulupaa
19.05.2018 22:00Terminatormallisto 2018 - markkinoitten kattavin valikoima ja "tilapankkojen" selkeä ykkönen !!!!
19.05.2018 0:13Isojokinen Juuso Rönnholm nimettiin presidentin erityisavustajaksi.
18.05.2018 9:06Kesän 2018 XX-Magazine on nyt valmisteilla - jakelussa kesäkuun alussa.
16.05.2018Pankkorungoissa korkeuserot edelleen suuria !!!
14.05.2018 11:57Haemme 30% polttoainesäästöjä raakapuunkuljetuksiin TR 2020 projektin yhdistelmäparin osalle.
13.05.2018 11:42TR 2020 siirtoautomallin vaihtoehdot.
12.05.2018 21:14Oletusarvio : Millä litroilla 51 tonnia raakapuuta kulkee tienvarsipinosta tehtaalle ???

Siirry arkistoon »