Teräspankkomallistot valtaavat markkinaosuuksia alumiinipankoilta kasvavassa määrin. Terminatormallisto on nyt selvä Suomen markkinajohtaja .

Share |
29.08.2017 12:36

Suomen pankkomarkkinat ovat stabiilitilanteessa noin 2500 kpl - 3000 kpl / vuosi. Kokonaispainokorotukset ja mittamuutokset ovat aiheuttaneet pankkomarkkinoille tilapäisen noin viiden vuoden kasvun , joka nostaa pankkomyynnin tasolle 4000 kpl - 5000 kpl / vuosi. - lisäksi pankkomarkkinat saavat lisäkasvua noin 1000 - 2000 pankkoa / vuosi vanhanmallisten ajotulosta heikentävien  pankkomallien käytöstä poistumisesta.

Pankkovalmistajia ja malleja vähintäänkin riittävästi.



Suomen pankkomarkkinoita jakaa kymmenen pankkomerkkiä ja valmistajaa. Markkinoitten kymmenen valmistajaa tarjoavat viittä eri alumiinipankkoa ja seitsemää eri teräspankkoa. Lisäksi lujuusluokkavaihtoehdot ja valmistajien eri mallistovariaatiot kasvattavat pankkovalikoiman kymmeniin eri vaihtoehtoihin.

Mallistot uudistuksen alla.



Terminatoreitten nykytekniikka ja samanaikaisesti kasvaneet vaatimukset sekä lujuuden, liikenneturvallisuuden, että tuottavuuden suhteen ovat pakottaneet kaikki merkittävimmät valmistajat aloittamaan mallistojensa nykyaikaistamisen kohti Terminatorien ominaisuuksia.
Suomen puuravarapankkomarkkinoille on tullut tilavuuksiltaan parannettuja pankkotyyppejä, sekä nyt myös Terminator ulkomuotoja jäljitteleviä malleja Alucarilta (Eagle), Kuomavälineeltä (ForestKing aero) ja Pankkopörssiltä. Lisäksi markkinoilla on edelleen Virossa valmistettu Terminatorin vanhemman mallin kopiopankko (Forest Steel) . Teräspankkoja valmistavista pankkojen tuottajista vain Ruotsalainen Exte ei ole alentunut Terminatormalliston plagiointiin / kopiointiin.

Alumiinipankoissa ei mitään varsinaista uutta.





Alumiinipankkomallistot eivät ole kehittyneet ajan vaatimuksia vastaavasti. Kuormatilan kasvattaminen on vaikeaa ja liikenneturvallisuuden muutosten aiheuttamat vaatimukset on alumiinipankkovalmistajilla lähes täysin laiminlyöty. Nippukoon kasvun aiheuttamaan lujuusvaatimuksien kasvuun on vastattu tolppien sisäpuolisin holkkivahvikkein , samalla unohtaen pankkorungon rasituksien kasvu ja pitävän kuormansidonnan asettavat kitkavaatimukset pankkorakenteelle.

Teräspankkomallistot tulevat korvaamaan alumiinipankkoja nopeasti



Teräspankkomallistot kehittyvät/nykyaikaistuvat nyt nopeasti niin rakeenteensa, kuin pintakäsittelynsäkkin suhteen. Teräksien lujuusominaisuuksien kasvu on ollut parinkymmenen kuluneen vuoden aikana hurjaa, kun samanaikaisesti alumiinin liikennevälineraaka-aineet eivät ole kehittyneet lainkaan. - Markkinaosuutta on pidetty "pluffikortein" kuten teippien ulkonäköä muuttelemalla ja olematonta kevennysetua vääristelemällä - mitään varsinaista käyttäjäetua ei ole alumiinipankkoihin tullut kymmeniin vuosiin. 

Rahtivapaat kuljetukset ja asennusapu !!!

Heikki Jokela 
050 4129 024

19.01.2019 17:27XX Magazinen 16 sivuinen nettiversio 1/ 2019 on nyt luettavissa.
15.01.2019 12:54Puutavarapankoissa irtotolppa on keskimäärin vain haitta.
12.01.2019 10:14"Triplavaimennin" on yksi parhista Terminatorkeksinnöistä.
06.01.2019 14:35Kuorma-autoyhdistelmien "ilmavaivoihin" vetoapua Unionilta.
06.01.2019 9:40Helppo vertaileva aerotesti kuormatulle nyky-yhdistelmälle.
06.01.2019 7:07Mistä saisi puutavarayhdistelmälle 100.000 euroa / vuosi lisätulopotin ???
05.01.2019 22:10Puutavarayhdistelmän ilmanvastuskertoimen puolitus on täysin mahdollista - hyödyt uskomattoman suuria . - CC
05.01.2019 20:00Terminatoreissa ei ole " proteesiliitoksia".
03.01.2019 8:56Terminatormallisto on kasvanut kymmenvuotiaaksi ja kymmenmalliseksi tehoryhmäksi.
02.01.2019 11:00Ilmanvastuksen minimointi tuo suuret haasteet ja mahdollisuudet. - CC

Siirry arkistoon »