Siirtoautojen 64-,68- ja 76 tonniset "vakioyhdistelmät" - saavutetut kantavuusluokat ovat parhaissa tapauksissa 48 -, 54- ja 58 tonnia.

Share |
20.11.2017 13:14

  Siirtoautojen rekisteröinnit ovat kääntyneet kasvuun terminaalitoimintojen lisääntymisen myötä. Siirtoautot ovat perinteisten puutavarayhdistelmien tyyppisiä puutavarayhdistelmiä, ilman kuormaimia ja kuormainhydrauliikkaa ja niitten kantavuutta ja kuormatilakokoa on pyritty maksimoimaan.

sennebogen_726px.jpg

  Kantavuutta siirtoautoihin on kasvatettu alustavalinnoilla ja hydrauliikan ja nosturivarusteitten poistolla, sekä kevyemmillä apurunkorakenteilla. Alustan kevennyksissä merkittävimmät painosäästöt on saatu runkorakenteista, vetotavasta ja rengastuksesta. 
  Perävaunun kantavuutta lisätään minimoimalla omapainoa runkoa, akselistoja ja rengastuksia keventämällä ja joissakin tapauksissa poistamalla pankonsiirtohydrauliikka kokonaan.



  Kuormatilakoko on kasvatettavissa madaltamalla runkorakenteita, sekä autossa ja perävaunussa , sekä valitsemalla sisätiloiltaan kasvatetut pankkomallit. Lisäksi kuormatilan kasvatus on mahdollista maksimoimalla kuormatilapituudet asetuksen sallimaan 21.42 metrin kuormatilapituuteen ja käyttämällä sallittuja ajoneunon etu- ja takaylityksiä.

Kuorma-autot-Omavalmiste Kuorma-autot-Omavalmiste

Ps. -  64 tonnisten kokonaispaino laskee huhtikuun lopussa 2018 60 tonniin Kahdeksannen akselin lisäyksellä yleisimmin perävaunuun , saadaan yhdistelmän kokonaispainoluokka kasvatettua 60 tonnista 68 tonniin.


Siirtoautojen 76 tonnin kokonaispainoluokkiin on kehittymässä suurikuormatilaisimmat 21.42 kuormatilapituuden yhdeksänakseliset yhdistelmätyypit joko 2+3 (auto) ja 2+3 (pv.) tai neliakselisen auton vetämillä erikoispitkillä perävaunuilla variustettuina.

17.07.2018Aerodynamiikan parannus tuo päästövähennysten ja polttoainesäästöjen lisäksi myös paljon muuta, mutta mitä ??? / TimberRoad 2020
12.07.2018 8:30Aerodynamiikkaominaisuuksien parantaminen on myös liikenneturvallisuutta. / - TimberRoad 2020
06.07.2018 16:1630% päästövähennykset tuntuvat hurjilta luvuilta / - TR 2020
05.07.2018 15:00Kuormasiteen nostokoukkujen hinnat 15.7.2018 alkaen:
30.06.2018 9:09TimberRoad 2020 hakee tuottavuutta , päästövähennyksiä ja liikenneturvallisuutta : - TR 2020
28.06.2018 8:10TimberRoad 2020 yhdistelmäparin kehityskohteet tuottavuudessa ja ympäristöystävällisyydessä sekä käyttöturvallisuudessa.
23.06.2018 18:18EU:n uusiin tutkimus- ja innovaatiohankkeisiin jaossa 80 miljardia euroa
20.06.2018Horisontti 2020 -ohjelmasta rahoitusta ja verkostoja pk-yritysten kansainvälistymiseen
17.06.2018 10:56Pankkoteippien irtoaminen on ikuisuusongelma.
16.06.2018 10:30SisuForest oli "tilapankkojen" edelläkävijämallisto jo 1993 .

Siirry arkistoon »