Siirtoautojen 64-,68- ja 76 tonniset "vakioyhdistelmät" - saavutetut kantavuusluokat ovat parhaissa tapauksissa 48 -, 54- ja 58 tonnia.

28.04.2021 2:01

  Siirtoautojen rekisteröinnit ovat kääntyneet kasvuun terminaalitoimintojen lisääntymisen myötä. Siirtoautot ovat perinteisten puutavarayhdistelmien tyyppisiä puutavarayhdistelmiä, ilman kuormaimia ja kuormainhydrauliikkaa ja niitten kantavuutta ja kuormatilakokoa on pyritty maksimoimaan.

sennebogen_726px.jpg

  Kantavuutta siirtoautoihin on kasvatettu alustavalinnoilla ja hydrauliikan ja nosturivarusteitten poistolla, sekä kevyemmillä apurunkorakenteilla. Alustan kevennyksissä merkittävimmät painosäästöt on saatu runkorakenteista, vetotavasta ja rengastuksesta. 
  Perävaunun kantavuutta lisätään minimoimalla omapainoa runkoa, akselistoja ja rengastuksia keventämällä ja joissakin tapauksissa poistamalla pankonsiirtohydrauliikka kokonaan.



  Kuormatilakoko on kasvatettavissa madaltamalla runkorakenteita, sekä autossa ja perävaunussa , sekä valitsemalla sisätiloiltaan kasvatetut pankkomallit. Lisäksi kuormatilan kasvatus on mahdollista maksimoimalla kuormatilapituudet asetuksen sallimaan 21.42 metrin kuormatilapituuteen ja käyttämällä sallittuja ajoneunon etu- ja takaylityksiä.

Kuorma-autot-Omavalmiste Kuorma-autot-Omavalmiste

Ps. -  64 tonnisten kokonaispaino laskee huhtikuun lopussa 2018 60 tonniin Kahdeksannen akselin lisäyksellä yleisimmin perävaunuun , saadaan yhdistelmän kokonaispainoluokka kasvatettua 60 tonnista 68 tonniin.


Siirtoautojen 76 tonnin kokonaispainoluokkiin on kehittymässä suurikuormatilaisimmat 21.42 kuormatilapituuden yhdeksänakseliset yhdistelmätyypit joko 2+3 (auto) ja 2+3 (pv.) tai neliakselisen auton vetämillä erikoispitkillä perävaunuilla variustettuina.

06.05.2021 9:45XXL " monitoimikiinnike " - patentoitu ja äänetön
05.05.2021 8:00Triplavaimennin on osoittanut toimivuutensa ja käsittämättömän kestävyytensä.
05.05.2021 7:25Tuplakiinnike, triplavaimennin, alumiinikitkalevy, ja 100% liukuestepinta = Termiminator liikenneturvallisuuspaketti.
05.05.2021kuormansidonta
04.05.2021 13:18Triplavaimennin on myös olennainen osa nippusidontaa.
04.05.2021 13:16"Triplavaimennin" kolmella kitkasäätöportaalla vähensi osamäärän kolmasosaan.
02.05.2021 14:26Pankkomäärän minimoinnista lisätuottoja.
02.05.2021 7:12Puutavarapankkokjen määriin tulossa muutoksia.
01.05.2021 10:36" YKSI PAKETTI - YKSI HINTA"
01.05.2021KATSO TÄSTÄ VAPPULÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa alan tämän viikon kuulumiset

Siirry arkistoon »