"Volvopareihin" täysin uusi suojaseinä Weckmanilta.

Share |
21.10.2017 11:42

JH-Kuljetuksen raakapuun siirtoon  terminaaleista tehtaalle räätälöityihin viisiakseliseen Volvoon ja neliakseliseen Jykiin on räätälöity monia erikoiskuljetuksen vaatimia ja turvallisuutta lisääviä yksityiskohtaisia rakennerarkaisuja ja komponenttivalintoja: - Yksi niistä on Weckmanin kehittämä täysin uusi suojseinäratkaisu !!!

Suojaseinäuutuus tuli tarpeeseen.

      

Weckmanin JH-Kuljetukselle kehittämä täysin uuden tekniikan suojaseinä parantaa ja tehostaa terminaalista tehtaalle ajon kaikkia työvaiheita ja tuo lisäturvallisuutta myöskin yhdistelmien maantieosuuksille. Viisiakselisiin raakapuuyhdistelmiin on saatava riittävän pitkät kuormatilat kuudelle  kolmosnipulle ja neljälle ranka- ja tukkinipulle. Kolmosnippujen tila löytyy helposti, mutta kahden 5.5 metrisiksi usein venyvien ranka- ja tukkinippujen tilan tekeminen vaatii erityisponnisteluja. - Suojaseinäuutuudesta 20 sentin lisätila ja paljon muutakin.

Lisätilaa ja lastaustekniikkaa.



Kahden 5.5 metriseksi venyneen nipun mahduttaminen auton noin kymmenmetriseen kuormatilaan tuntuu mahdottomalta. Sitä se ei kuitenkaan ole, kun käyttää sallitut ylitykset taakseppäin ja lastaa niput yhteen ja etunipun täysin kiinni etusermiin. Pitkät ranka- ja tukkiniput vaativat lisäksi auton kuormauksessa nippujen lyhentämistä tasaamalla. Tämä kuormausvaihe on nyt uudessa suojasermissä tehtävissä rajoitetusti sermiä vasten ja etunippu voidaan lastata täysin tiukasti kiinni ohjaamon takapintaa lähellä olevaan suorapintaiseen ja jämäkkään monitoimiseen suojaseinään. - Suojaseinän kokonaisvaltainen hyödyntäminen vaatii myös uutta lastaustekniikkaa.

Pienentyneet nippuvälit ja pienentynyt polttoainekulutus sekä likakuorma.

 
Weckmanin suojasermiuutuus tuo nipputasauksen myötä säästöjä myös polttoainetalouteen. Säästöt saadaan koko yhdistelmän polttoainekuluja lisäävien alipainepintojen poistumisista ja pienemisistä , sekä ilmanohjauksista. Alipaineiten vähennys pienentää sen aiheuttamaa nostetta maantiestä , jotenka myös lian kerääntyminen vähenee ja se pienentää "loiskuormaa" useilla sadoilla kiloilla.- Lisäksi lian, pölyn ja veden sekä lumen aiheuttama ajosumumäärä pienenee ja kanssaliikenteen ajoturvallisuus paranee näkyvyyden paranemisen myötä.

Lisäturvallisuutta jarrutuksiin ja törmäyksiin.

 

Weckmanin suojasermiuutuus on vahvistettu kestämään asetuksen 940/1982 asettamat viisiakselisen raakapuuveturin kolmekymmentonnisen kuorman vaatimuksien  mukaisesti. Ohjaamon suojasermi on sananmukaiseati ohjaamoa suojaava. - Tämä Weckmanin Hannun tekemä erikoissermi on vahvistettu ajoneuvon kasvaneen kuorman aiheuttamien lujuusvaatimusten mukaisesti ja sen muotoilussa , tuennassa , sekä kuormanvastepinnoissa on huomioitu kuormausrasitusten ja jarrutusten lisäksi myös mahdolliset törmäyksen aiheuttamat voimat ja niistä aiheutuvat muodonmuutokset.

16.08.2018 1:23Alumiinipankkojen kokoero selkiytymässä, mutta teräspankoissa selviä kokoeroja verrattuna Terminatormallistoon.
01.08.2018Puutavarayhdistelmän kuormatilan merkitys on selkeytymässä - nyt 10 vuoden verisen ja kovan markkinointitaiston jälkeen.
25.07.2018 9:45SuperElokuu 2018 - 200 pankon toimituserä.
23.07.2018 8:44Terminator pankkomallisto on saanut "kunnian" kasvaa jäljitellyimmäksin pankkotyypiksi Suomessa .
20.07.2018 9:04TimberRoad 2020 : Puutavarayhdistelmän loiskuorma kasvaa ajon aikana jopa 5000 kiloon. puu76
17.07.2018Aerodynamiikan parannus tuo päästövähennysten ja polttoainesäästöjen lisäksi myös paljon muuta, mutta mitä ??? / TimberRoad 2020
12.07.2018 8:30Aerodynamiikkaominaisuuksien parantaminen on myös liikenneturvallisuutta. / - TimberRoad 2020
06.07.2018 16:1630% päästövähennykset tuntuvat hurjilta luvuilta / - TR 2020
05.07.2018 15:00Kuormasiteen nostokoukkujen hinnat 15.7.2018 alkaen:
30.06.2018 9:09TimberRoad 2020 hakee tuottavuutta , päästövähennyksiä ja liikenneturvallisuutta : - TR 2020

Siirry arkistoon »