"Volvopareihin" täysin uusi suojaseinä Weckmanilta.

Share |
21.10.2017 11:42

JH-Kuljetuksen raakapuun siirtoon  terminaaleista tehtaalle räätälöityihin viisiakseliseen Volvoon ja neliakseliseen Jykiin on räätälöity monia erikoiskuljetuksen vaatimia ja turvallisuutta lisääviä yksityiskohtaisia rakennerarkaisuja ja komponenttivalintoja: - Yksi niistä on Weckmanin kehittämä täysin uusi suojseinäratkaisu !!!

Suojaseinäuutuus tuli tarpeeseen.

      

Weckmanin JH-Kuljetukselle kehittämä täysin uuden tekniikan suojaseinä parantaa ja tehostaa terminaalista tehtaalle ajon kaikkia työvaiheita ja tuo lisäturvallisuutta myöskin yhdistelmien maantieosuuksille. Viisiakselisiin raakapuuyhdistelmiin on saatava riittävän pitkät kuormatilat kuudelle  kolmosnipulle ja neljälle ranka- ja tukkinipulle. Kolmosnippujen tila löytyy helposti, mutta kahden 5.5 metrisiksi usein venyvien ranka- ja tukkinippujen tilan tekeminen vaatii erityisponnisteluja. - Suojaseinäuutuudesta 20 sentin lisätila ja paljon muutakin.

Lisätilaa ja lastaustekniikkaa.



Kahden 5.5 metriseksi venyneen nipun mahduttaminen auton noin kymmenmetriseen kuormatilaan tuntuu mahdottomalta. Sitä se ei kuitenkaan ole, kun käyttää sallitut ylitykset taakseppäin ja lastaa niput yhteen ja etunipun täysin kiinni etusermiin. Pitkät ranka- ja tukkiniput vaativat lisäksi auton kuormauksessa nippujen lyhentämistä tasaamalla. Tämä kuormausvaihe on nyt uudessa suojasermissä tehtävissä rajoitetusti sermiä vasten ja etunippu voidaan lastata täysin tiukasti kiinni ohjaamon takapintaa lähellä olevaan suorapintaiseen ja jämäkkään monitoimiseen suojaseinään. - Suojaseinän kokonaisvaltainen hyödyntäminen vaatii myös uutta lastaustekniikkaa.

Pienentyneet nippuvälit ja pienentynyt polttoainekulutus sekä likakuorma.

 
Weckmanin suojasermiuutuus tuo nipputasauksen myötä säästöjä myös polttoainetalouteen. Säästöt saadaan koko yhdistelmän polttoainekuluja lisäävien alipainepintojen poistumisista ja pienemisistä , sekä ilmanohjauksista. Alipaineiten vähennys pienentää sen aiheuttamaa nostetta maantiestä , jotenka myös lian kerääntyminen vähenee ja se pienentää "loiskuormaa" useilla sadoilla kiloilla.- Lisäksi lian, pölyn ja veden sekä lumen aiheuttama ajosumumäärä pienenee ja kanssaliikenteen ajoturvallisuus paranee näkyvyyden paranemisen myötä.

Lisäturvallisuutta jarrutuksiin ja törmäyksiin.

 

Weckmanin suojasermiuutuus on vahvistettu kestämään asetuksen 940/1982 asettamat viisiakselisen raakapuuveturin kolmekymmentonnisen kuorman vaatimuksien  mukaisesti. Ohjaamon suojasermi on sananmukaiseati ohjaamoa suojaava. - Tämä Weckmanin Hannun tekemä erikoissermi on vahvistettu ajoneuvon kasvaneen kuorman aiheuttamien lujuusvaatimusten mukaisesti ja sen muotoilussa , tuennassa , sekä kuormanvastepinnoissa on huomioitu kuormausrasitusten ja jarrutusten lisäksi myös mahdolliset törmäyksen aiheuttamat voimat ja niistä aiheutuvat muodonmuutokset.

16.10.2018Pankkohinnasto 2015
12.10.2018 20:00Pankkohinnasto 2018.
02.10.2018 16:20Vuonna 1976 kehitimme alumiinipankot ja pankkoteippauksen.
30.09.2018 17:35Keveys myi yllättävän hyvin jo vuodesta 1976 ja samat varusteet myyvät hyvin vieläkin ??? / TR 2020 /1.
29.09.2018 12:10TimberRoad 2020 - Puutavarayhdistelmän kehittämiseni kuudes vuosikymmen.
23.09.2018 17:58Tilaa nyt: myynnissä 100 kpl:n terjouserä markkinoitten kevyimpiä teräksenlujia "tilapankkoja".
26.08.2018 10:37TimberRoad 2020 yhdistelmäparin "syöttöauto".
26.08.2018 8:10TimberRoad 2020 yhdistelmäparin kehityskohteet tuottavuudessa ja ympäristöystävällisyydessä sekä käyttöturvallisuudessa.
16.08.2018 1:23Alumiinipankkojen kokoero selkiytymässä,. - MYÖS teräspankoissa selviä kokoeroja verrattuna Terminatormallistoon.
01.08.2018Puutavarayhdistelmän kuormatilan merkitys on selkeytymässä - nyt 10 vuoden verisen ja kovan markkinointitaiston jälkeen.

Siirry arkistoon »