"Volvopareihin" täysin uusi suojaseinä Weckmanilta.

Share |
21.10.2017 11:42

JH-Kuljetuksen raakapuun siirtoon  terminaaleista tehtaalle räätälöityihin viisiakseliseen Volvoon ja neliakseliseen Jykiin on räätälöity monia erikoiskuljetuksen vaatimia ja turvallisuutta lisääviä yksityiskohtaisia rakennerarkaisuja ja komponenttivalintoja: - Yksi niistä on Weckmanin kehittämä täysin uusi suojseinäratkaisu !!!

Suojaseinäuutuus tuli tarpeeseen.

      

Weckmanin JH-Kuljetukselle kehittämä täysin uuden tekniikan suojaseinä parantaa ja tehostaa terminaalista tehtaalle ajon kaikkia työvaiheita ja tuo lisäturvallisuutta myöskin yhdistelmien maantieosuuksille. Viisiakselisiin raakapuuyhdistelmiin on saatava riittävän pitkät kuormatilat kuudelle  kolmosnipulle ja neljälle ranka- ja tukkinipulle. Kolmosnippujen tila löytyy helposti, mutta kahden 5.5 metrisiksi usein venyvien ranka- ja tukkinippujen tilan tekeminen vaatii erityisponnisteluja. - Suojaseinäuutuudesta 20 sentin lisätila ja paljon muutakin.

Lisätilaa ja lastaustekniikkaa.



Kahden 5.5 metriseksi venyneen nipun mahduttaminen auton noin kymmenmetriseen kuormatilaan tuntuu mahdottomalta. Sitä se ei kuitenkaan ole, kun käyttää sallitut ylitykset taakseppäin ja lastaa niput yhteen ja etunipun täysin kiinni etusermiin. Pitkät ranka- ja tukkiniput vaativat lisäksi auton kuormauksessa nippujen lyhentämistä tasaamalla. Tämä kuormausvaihe on nyt uudessa suojasermissä tehtävissä rajoitetusti sermiä vasten ja etunippu voidaan lastata täysin tiukasti kiinni ohjaamon takapintaa lähellä olevaan suorapintaiseen ja jämäkkään monitoimiseen suojaseinään. - Suojaseinän kokonaisvaltainen hyödyntäminen vaatii myös uutta lastaustekniikkaa.

Pienentyneet nippuvälit ja pienentynyt polttoainekulutus sekä likakuorma.

 
Weckmanin suojasermiuutuus tuo nipputasauksen myötä säästöjä myös polttoainetalouteen. Säästöt saadaan koko yhdistelmän polttoainekuluja lisäävien alipainepintojen poistumisista ja pienemisistä , sekä ilmanohjauksista. Alipaineiten vähennys pienentää sen aiheuttamaa nostetta maantiestä , jotenka myös lian kerääntyminen vähenee ja se pienentää "loiskuormaa" useilla sadoilla kiloilla.- Lisäksi lian, pölyn ja veden sekä lumen aiheuttama ajosumumäärä pienenee ja kanssaliikenteen ajoturvallisuus paranee näkyvyyden paranemisen myötä.

Lisäturvallisuutta jarrutuksiin ja törmäyksiin.

 

Weckmanin suojasermiuutuus on vahvistettu kestämään asetuksen 940/1982 asettamat viisiakselisen raakapuuveturin kolmekymmentonnisen kuorman vaatimuksien  mukaisesti. Ohjaamon suojasermi on sananmukaiseati ohjaamoa suojaava. - Tämä Weckmanin Hannun tekemä erikoissermi on vahvistettu ajoneuvon kasvaneen kuorman aiheuttamien lujuusvaatimusten mukaisesti ja sen muotoilussa , tuennassa , sekä kuormanvastepinnoissa on huomioitu kuormausrasitusten ja jarrutusten lisäksi myös mahdolliset törmäyksen aiheuttamat voimat ja niistä aiheutuvat muodonmuutokset.

27.05.2018 10:50Raakapuun maantiekuljetusten kehitystyön erikoisnumero jakeluun kesäkuussa.
26.05.2018 4:32Suomen suurin kuormatila - lue koko artikkeli kesäkuun XX- Magazinesta
24.05.2018 23:55Lappiin haetaan alueellista 5+5 -akselisten 84 tonnisten kokeilulupaa
19.05.2018 22:00Terminatormallisto 2018 - markkinoitten kattavin valikoima ja "tilapankkojen" selkeä ykkönen !!!!
19.05.2018 0:13Isojokinen Juuso Rönnholm nimettiin presidentin erityisavustajaksi.
18.05.2018 9:06Kesän 2018 XX-Magazine on nyt valmisteilla - jakelussa kesäkuun alussa.
16.05.2018Pankkorungoissa korkeuserot edelleen suuria !!!
14.05.2018 11:57Haemme 30% polttoainesäästöjä raakapuunkuljetuksiin TR 2020 projektin yhdistelmäparin osalle.
13.05.2018 11:42TR 2020 siirtoautomallin vaihtoehdot.
12.05.2018 21:14Oletusarvio : Millä litroilla 51 tonnia raakapuuta kulkee tienvarsipinosta tehtaalle ???

Siirry arkistoon »