"Volvopareihin" täysin uusi suojaseinä Weckmanilta.

21.10.2017 11.42

JH-Kuljetuksen raakapuun siirtoon  terminaaleista tehtaalle räätälöityihin viisiakseliseen Volvoon ja neliakseliseen Jykiin on räätälöity monia erikoiskuljetuksen vaatimia ja turvallisuutta lisääviä yksityiskohtaisia rakennerarkaisuja ja komponenttivalintoja: - Yksi niistä on Weckmanin kehittämä täysin uusi suojseinäratkaisu !!!

Suojaseinäuutuus tuli tarpeeseen.

      

Weckmanin JH-Kuljetukselle kehittämä täysin uuden tekniikan suojaseinä parantaa ja tehostaa terminaalista tehtaalle ajon kaikkia työvaiheita ja tuo lisäturvallisuutta myöskin yhdistelmien maantieosuuksille. Viisiakselisiin raakapuuyhdistelmiin on saatava riittävän pitkät kuormatilat kuudelle  kolmosnipulle ja neljälle ranka- ja tukkinipulle. Kolmosnippujen tila löytyy helposti, mutta kahden 5.5 metrisiksi usein venyvien ranka- ja tukkinippujen tilan tekeminen vaatii erityisponnisteluja. - Suojaseinäuutuudesta 20 sentin lisätila ja paljon muutakin.

Lisätilaa ja lastaustekniikkaa.



Kahden 5.5 metriseksi venyneen nipun mahduttaminen auton noin kymmenmetriseen kuormatilaan tuntuu mahdottomalta. Sitä se ei kuitenkaan ole, kun käyttää sallitut ylitykset taakseppäin ja lastaa niput yhteen ja etunipun täysin kiinni etusermiin. Pitkät ranka- ja tukkiniput vaativat lisäksi auton kuormauksessa nippujen lyhentämistä tasaamalla. Tämä kuormausvaihe on nyt uudessa suojasermissä tehtävissä rajoitetusti sermiä vasten ja etunippu voidaan lastata täysin tiukasti kiinni ohjaamon takapintaa lähellä olevaan suorapintaiseen ja jämäkkään monitoimiseen suojaseinään. - Suojaseinän kokonaisvaltainen hyödyntäminen vaatii myös uutta lastaustekniikkaa.

Pienentyneet nippuvälit ja pienentynyt polttoainekulutus sekä likakuorma.

 
Weckmanin suojasermiuutuus tuo nipputasauksen myötä säästöjä myös polttoainetalouteen. Säästöt saadaan koko yhdistelmän polttoainekuluja lisäävien alipainepintojen poistumisista ja pienemisistä , sekä ilmanohjauksista. Alipaineiten vähennys pienentää sen aiheuttamaa nostetta maantiestä , jotenka myös lian kerääntyminen vähenee ja se pienentää "loiskuormaa" useilla sadoilla kiloilla.- Lisäksi lian, pölyn ja veden sekä lumen aiheuttama ajosumumäärä pienenee ja kanssaliikenteen ajoturvallisuus paranee näkyvyyden paranemisen myötä.

Lisäturvallisuutta jarrutuksiin ja törmäyksiin.

 

Weckmanin suojasermiuutuus on vahvistettu kestämään asetuksen 940/1982 asettamat viisiakselisen raakapuuveturin kolmekymmentonnisen kuorman vaatimuksien  mukaisesti. Ohjaamon suojasermi on sananmukaiseati ohjaamoa suojaava. - Tämä Weckmanin Hannun tekemä erikoissermi on vahvistettu ajoneuvon kasvaneen kuorman aiheuttamien lujuusvaatimusten mukaisesti ja sen muotoilussa , tuennassa , sekä kuormanvastepinnoissa on huomioitu kuormausrasitusten ja jarrutusten lisäksi myös mahdolliset törmäyksen aiheuttamat voimat ja niistä aiheutuvat muodonmuutokset.

19.04.2024 9.00Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida!
13.04.2024KATSO TÄSTÄ MANSEN MÖRINÄT LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
05.04.2024Nopeitten toimitusten varastopankot / huhtikuu 2024.
20.04.2024 11.00Parker Chomerics kasvattaa sähköä johtavien vaahtomaadoitusten ja EMI-suojaustiivisteiden valikoimaa
20.04.2024 10.00Viking Forest Deloupen pankkomalli sinkittynä Kanadassa.
20.04.2024 9.00Teräs
20.04.2024 7.00Työkoneiden vuokramarkkinan odotetaan supistuvan tänä vuonna - Kasvun povataan alkavan ensi vuonna
20.04.2024 3.00Energiapäivä Karvialla lauantaina 4. toukokuuta - esittelyssä laajasti alan kalustoa
20.04.2024 0.07Pyhäsalmen kaivoksen aurinkopuiston rakentaminen alkaa
19.04.2024 18.00Materiaalivalinta - teräksissä ja teräksissä on suuria eroja.

Siirry arkistoon »