Turvallisuutta kuljetuksiin pankkojen liukuestepinnoilla.
07.01.2018 12.57
Liukuestepinnat otettiin käyttöön ensimmäisenä rautatievaunupankoissa 1980 - luvun alkuvuosina. Maantiekalustossa kokeilimme niitä "VikingForest" pankkomalleissa 1990- luvun alussa ja seuraavaksi ne tulivat 2000-luvun alussa irtotolppaiseen kuumasinkittyyn teräspankkomallistoomme ja lopuksi nyt kaikkiin Terminator XXL malleihimme heti suunnittelupöydältä.
Terminatoreihin lisäsimme pankkorungoille "rautahammastuksen" viitisen vuotta sitten . Terminatoreissa liukuestepinta jatkuu rautatievaunupankkojen tapaan katkeamattomana koko kuormatilan mitalta.
Liukuestepintojen tärkeys on käyttäjäkunnan tietoisuuden kasvaessa muuttunut vaatimukseksi . Tämä tarve on pakottanut jo puolisen tusinaa pankkovalmistajaa jäljittelemään Terminatoreitten ulkomuotoa ja tekniikkaa myös liukuestepintojenkin osalta.
Terminatortekniikka on kuitenkin aivan omassa laatuluokassaan niin kuormatilansa, muotoilunsa , kuin liikenneturvallisuutensa osalta. Pankoissamme ei ole "proteesiliitoksia, eikä puolinaisia näennäisiä ratkaisuja. Me edelleenkehitämme pankkojemme ominaisuuksia tekniikan ja tietouden kehityksen mukaisesti. - Ensimmäinen tuotekehitysaskeleemme vuodella 2018 on kolmiportainen vaimennin , jolla pankkokiinnikkeet muuttuvat nykyistä toimivimmiksi , turvallisemmiksi, helppokäyttöisemmilsi ja samalla koko yhdistelmä kolisemattomaksi.
|