Ero suurimman ja pienimmän kuormatilan välillä 27.5 m3.cc.

Share |
11.03.2018 2:55

Oheisessa taulukossa on lihavoitu taulukon suurimmat ja pienimmät kuormatilat. Pinta-alaero pienimmän ja suurimman pankkovaihtoehdon välillä on 1.67 m2. Ero on neljä täyttä 0.40 m2 kourallista puuta jokaista yhdistelmän puutavaranippua kohti.

Kolmella 5.5 m nippupituisella rangalla ,tai tukilla lastattuna näitten kahden pankkovaihtoehdon kuormakokoero on järkyttävä 27.5 kehyskuutiota puuta, joka vastaa 11.000 kg kuormakokoeroa 400 kg kehyskuutiopainoisella puulla.

Viidellä kolmosella vertailtavien pankkovaihtoehtojen kuormakokoero on 1.67m2x3mx5(nippua)=25.0 kehyskuutiota ja nelisatasella puulla vertailupankkojen kuormapainojen eroa on 10.000kg.

tolppa XXL8.8    Alu 6/ 7  erotus
2850    6.55m2   5.96m2   0.59m2
2900    6.67m2   6.07m2     0.60m2
2950    6.79m2   6.19m2     0.60m2
3000    6.91m2   6.30m2     0.61m2
3050    7.03m2   6.41m2     0.62m2
3100    7.15m2   6.53m2     0.62m2
3150    7.27m2   6.64m2     0.63m2
3200    7.39m2   6.75m2     0.64m2
3250    7.51m2   6.86m2     0.65m2
3300   7.63m2  6.97m2      0.66m2

Esimerkki on kahden eri yhdistelmän kuormakokojen ääripäistä joita molempia on Suomen puutavara-autokalustossa käytössä , ja jotka molemmat ovat vakioalustoista ja vakiopankoista valitut. Pienempi yhdistelmätyyppi on puutavaranajossa vielä hyvin yleinen , mutta 3.30m tolppainen on tarkasti harkittu tuottava harvinaisuus.



Tolppakorkeutta 3.3 m voidaan suomessa käyttää ajoneuvoissa , joitten runkokorkeudet ovat 1.10 m ja alueilla , missä ajoreitit sallivat täyden 4.40m yhdistelmäkorkeuden käytön.

Jokainen tolppalorkeuden lisäsentti kasvattaa kuormatilaa 0.4 m3 kolmella 5.5 m ranjanipulla lastattuan. Kymmenen sentin korotus tuo 4m3 lisätilan, kahdenkymmenen 8m3 ja kolmekymmentä senttiä kasvattaa jo 12 m3.

Heikki Jokela
050 4129 024

Ps. Tolppakorkeudella 3.30 m on varustettu puolisen tusinaa ja 3.25 tolpilla parisenkymmentä Suomen 1500 yhdistelmästä (auto+pv.). 

17.02.2019 11:00Onko XXBoxx puutavara-auton lavapohja turhake vai oliko se ennenaikainen..?
16.02.2019 11:08Kiinnikesarjojen "triplavaimentimet" ja nostokoukkusarjat ovat Terminatortekniikkaa ja sisältyvät aina vakiotoimituksiimme.
03.02.2019 15:15Mikä on yhden puutavarapankon vaatima teho ja kulutus eri ajonopeuksilla.
02.02.2019 15:538. Pankkokiinnikkeitten yleissopivuus
01.02.2019 10:10"NIPPU LISÄÄ" nyky-yhdistelmään - ja pelkällä pankkovaihdolla.
27.01.2019 16:00Kirves on kirves , puukko on puukko ja saha on saha - momelle myös pankko on pankko.
27.01.20197. "Rautahammastus" pankkorungoilla.
27.01.20196. Tilaakasvattava tolppamuotoilu
26.01.2019 10:42Kehitimme kymmenessä vuodessa markkinoitten tehokkaimman, turvallisimman ja kattavimman pankkomalliston.
26.01.20195. Tolpissa ei "proteesiliitoksia"

Siirry arkistoon »