Puutavarayhdistelmien omapainoissa järkyttäviä painoeroja.

Share |
20.03.2018 23:35

Puutavarayhdistelmien omapainoissa 76 tonnisten luokassa on yleisesti 2.500kg - 5.750kg painoeroja kevyimpien ja painavimpien valintojen välillä. - Tämä painoero yhdistelmissä, joissa on neliakselinen irroitettavissa oleva nosturillinen vetoauto ja viisiakselinen perävaunu.

Painoerot vetoautoissa.



Neliakselinen nosturihydrauliikallinen vetoauto painaa komponenttivalinnoista riippuen luokkaa 13.000 kg - 14.500 kg.  -Painoerot kevyimpien ja painavimpien valintojen välillä auton osalla ovat suuruusluokassa 1.500 kg.

Painoerot nostureissa.



Kuormaimien painot telineineen yleisesti luokkaa 2.500 kg - 4500 kg  NoKäytännössä sturien nostotehot ovat kasvaneet ja käytössä on 9 tonnimetrin nostureista 17 tonnimetrin teholuokkiin saakka.- Painoerot kevyimpien ja painavampien peräasennuskuormaimien välillä on 2.000 kg.

Painoerot perävaunuissa.



Viisiakselisten perävaunujen omapainot ovat kevyimmillään 7.250 kg ja painavimmillaan 9.500 kg. - Painoerot ovat perävaunujen osalla kevyimpien ja painavimpien välillä 2.250 kg.

Painoerot yhdistelmissä.



Kevein valinta 76 tonnin nosturillisten yhdistelmien ääripäitten vaihtoehdoista on 22.750 kg ja painavimmillaan se on luokkaa 28.500 kg. - Omapainoissa yhdistelmien ääripääerot ovat 5.750 kg.

Käytännössä painoeroon vaikuttaa myöskin nosturin mukana olo kuormalla ajossa. Kevein vaittoehto kevenee nosturin irrotuksesta 20.500 kilon omapainoon ja painavin 24.000 kiloon. - Yhdistelmien omapainot vaihtelevat lisäksi merkittävästi niitten keräämien lika- ja 
lumikuormien painosta. Tätä "loiskuormaa" yhdistelmiin kerääntyy tapauksesta ja kelistä riippuen 500 kg - 4.000 kg .

09.12.2018 10:10Terminator XXL aero - nyt kolme lujuusluokkaa.
08.12.2018 8:58Terminator XXL aerosarja täydentyy nyt tukkipankkomallilla -Terminator XXL 10.9 aerolla.
04.12.2018 23:22TOTUUS 4 : - Puutavarapankkojen pintakäsittelyissä on suuria eroja.
04.12.2018 8:00Suomi 101 Itsenäisyyspäivän pankkotarjous.
30.11.2018 13:21Di Olavi H Koskinen : - ILMASTOTALKOISSA SUOMI ON JO TEHNYT OSANSA RAAKAPUUN MAANTIEKULJETUSTEN OSALTA:
29.11.2018 15:56Markkinoitten tehokkain ja turvallisin pankkomallisto on myös valikoimiltaan selvästi pankkomarkkinoitten kattavin.
23.11.2018 11:10TOTUUS 3. Puutavarapankkojen aerodynaamisissa ominaisuuksia järkyttäviä eroja.
20.11.2018 9:00TOTUUS 2. - Kitka on osa kuormansidontaa. Alumiinipankkojen kitka on lähes olematon.
18.11.2018 20:49TOTUUS 1. - Puutavarayhdistelmän alumiinilla keventäminen on 70- 80 lukujen historiaa.
14.11.2018Raakapuun nippusidonnan ohjeistuksessa selviä puutteita.

Siirry arkistoon »