Neliakselinen raakapuun "syöttöauto".

Share |
21.04.2018 9:30

TimberRoad 2020 - projektissa jalostetaan kahta raapapuun maantiekuljetusten Suomen yleisintä autotyyppiä ja kehitetään niitten yhteensopivuutta, kuljetustehoa sekä turvallisuutta ja ympöristöystävällisyyttä - niitten erityyppisissä kuljetusketjuissa. 

- Yhdistelmäpari koostuu neliakselisesta "syöttöautosta" ja kolmiakselisesta "siirtoautosta" sekä autoparin vetämistä viisiakselisista kuljetustehtävien mukaisista perävaunutyypeistä.

Neliakselinen " syöttöauto".

Neliakselinen raakapuuyhdistelmän veturi on yleistynyt painokorotusten jälkeen nopeasti ja sen osuus kasvaa edelleenkin 64- tonnin 7-akselisten yhdistelmien siirtymäajan päättymisen jälkeen. - Neliakselisten puutavara-autojen muutosprosessi on akselistojensa sekä kuormaintensa osalta sekavassa murrosvaiheessa ja yksityiskohdat ovat hioontumassa käytännön ajojo-olosuhteitten opastamina.

Muutosprosessissa ovat akselistot ja kuormaimet.



Suurimmat yksittäiset muutokset ovat tapahtumassa akselistotyyppien sekä nosturityyppien osalta. Kaikilla kolmella perusakselistotyypillä on omat vankkunattomat kannattajat, samoin kuin myös perinteisellä ja Z- nosturilla. - Lisäksi autojen akselivälien mitoitus sekä nosturien telinetyypit hakevat edelleenkin paikkaansa.

Heikki Jokela 050 4129 024

19.01.2019 17:27XX Magazinen 16 sivuinen nettiversio 1/ 2019 on nyt luettavissa.
15.01.2019 12:54Puutavarapankoissa irtotolppa on keskimäärin vain haitta.
12.01.2019 10:14"Triplavaimennin" on yksi parhista Terminatorkeksinnöistä.
06.01.2019 14:35Kuorma-autoyhdistelmien "ilmavaivoihin" vetoapua Unionilta.
06.01.2019 9:40Helppo vertaileva aerotesti kuormatulle nyky-yhdistelmälle.
06.01.2019 7:07Mistä saisi puutavarayhdistelmälle 100.000 euroa / vuosi lisätulopotin ???
05.01.2019 22:10Puutavarayhdistelmän ilmanvastuskertoimen puolitus on täysin mahdollista - hyödyt uskomattoman suuria . - CC
05.01.2019 20:00Terminatoreissa ei ole " proteesiliitoksia".
03.01.2019 8:56Terminatormallisto on kasvanut kymmenvuotiaaksi ja kymmenmalliseksi tehoryhmäksi.
02.01.2019 11:00Ilmanvastuksen minimointi tuo suuret haasteet ja mahdollisuudet. - CC

Siirry arkistoon »