Suomen raakapuun maantiekuljetusten perusyksiköksi on kasvanut 76 tonninen ja nosturillinen yhdistemmätyyppi.
14.05.2022 0.07
Seitenkuutonen kuormaimellinen puutavarayhdistelmä on osoittautunut tehopaketiksi, jonka osuus on kasvanut nopesti ja kasvu jatkuu edelleen voimakkaana. - Kasvua lisäsi 64 tonnisille myönnetyn määräajan päättyminen ja niitten muutos vain 60 tonnisiksi.
Seitenkuutosen erinomaisuus korostuu raakapuun siirroissa, joissa lastauksen lisäksi nosturia hyödynnetään myös kuormien puruissa sahoilla, terminaaleissa ja rautatieasemilla sekä mepa kuljetuksissa. - Lisäksi hyviä tuloksia on saavutettu myöskin purkamalla kuormia siirtoautojen jatkokuljetuksiin.
TimberRoad - projektissa keskitytään 76 tonnisten nosturiyhdistelmien maantiekuljetusten kannattavuuden tehostamiseen yhdistämällä kuljetukset sopivilta osin 68 tonnisen siirtoauton kanssa. - Tällä 76-68 TimberRoad paketilla ja sen ominaisuuksien kehityksellä haetaan merkittäviä kuljetussäästöjä , päästövähennyksiä sekä liikenneturvallisuutta. Lisäksi se tuo samalla helpotusta nosturillisten autojen kuljettajapulaan.XXhj.14.5.2022
|