TimberRoad yhdistelmäpaketin siirtoautomallien vaihtoehdot.
12.06.2024 18.00
TimberRoad yhdistelmäparin 28/26 tonnin siirtoautolle asetetut minimi kuormakoko,ja kuormatilavuusvaatimukset ovat auton osalla 21 tonnia kuormaa ja 45 kehyskuutiota kuormatilaa kahdelle kolmosnipulle. Yhdelle 5,5m kuitu/tukkinipulle kuormatilaa on käytössä 42m3.
TimberRoad siirtoauto on saatava varusteineen omapainoltaan 9.000 kiloiseksi ja sen runkokorkeus apurunkopalkkien päälle on oltava alle 1.10 m. Kuormatilan pituus on oltava ilman ylityksiä 6.6m.
TimberRoad siirtoautotyyppi on valittava kolmiakselisista kevyimmistä alustatyypeistä moottoriteholtaan riittäväksi 68 tonnin yhdistelmäpainon vetoon. Akselistovaihtoehtoja 28/26 tonnin painoille on kolme: Läpivetävä-, nostotelinen paripyörä-, ja nouseva sekä ohjaava ykköspyörämalli.- Tutkimme myös 2+1 akselityyppisten siirtoautovaihtoehtojen toimivuutta ja saatavuutta.
Varustellun vetoauton kova omapainovaatimus 9.000kg asettaa tiukat rajat alustanpainolle, sen tyypille, sekä auton varusteluille.
Lisätietoja TimberRoad projektista: Heikki Jokela 050 4129 024 heikki.jokela@ammattilehti.fi
Face/Heikki Jokela
Ps. Haluamme TimberRoad tuovan mahdollisimman paljon uutta ideaa ja kehitystä sekä toimintamalleja raakapuun maantiekuljetuksiin ja sen tärkeimpiin kokonaispainoluokkiin. Käsittelemme TR:n ja sen tuotteille asetettuja vaatimuksia sekä kehitystyötä pääosin julkisina. Tämän julkisen käsittelyn tooivomme tuovan uusia ja kattavia, rakentavia, sekä tärkeitä näkökantoja laitteita sekä niitten palveluja käyttäviltä ammattilaisilta.
|