Pankkorungoissa korkeuserot edelleen suuria !!!

Share |
16.05.2018

Puutavarapabkkojen runkokorkeus on yksi osa , joka vaikuttaa suoraan pankkojen tilavuuteen. Toinen osatekijä on pankkotolppien sisäleveys ja kolmas on tolppien muotoilu ja käyttäytyminen kuormattuna.

Pankkomarkkinoinnissa  käytetään nyt yleisesti ja hyvinkin vastuuttomasti sanasikermää: -Tilavin, kevein ja kestävin.

Puutavarapankkojen asiakaskunta luottaa suurelta osin painettuun sanaan, eivätkä huomioi sitä, että nuo kolme maagista tuottavuustekijää ovat monessa tapauksessa tuulesta temmattuja ja mittaustekniikka lähentelee suksipoksipakettiautojen ajatusmallia ja tekniikkaa.

Pankkorunkokorkeus matalimmillaan 12 senttiä.

Pankkorunkokorkeus on yksi selkeimmistä mitattavissa olevista kuormakokoon vaikuttavista osatekijöistä. Metsäteollisuus on määritellyt jo vuosikymmeniä sitten pankkorunkojen minimikorkeudeksi 12 senttiä. Tämä korkeus on arvioitu käytännön sanelemana purkuvälinä ja sen on todettu olevan myös riittävä nykytekniikankin purkukoneille.

Turha tulosta nakertava pankkokorkeus on vielä hyvinkin yleinen.

Pankkojen runkokorkeus mitataan ajoneuvon rungon päältä pankkorungon päälle - siis kiinnikkeineen ja liukupaloineen. Matalimmat pankkomallit ovat 13 senntisiä ja korkeimmat jopa 21 senttiä korkeita:

1. Korkeusluokka 13 cm :
   -Terminator XXL 8.8 CE ja XXL aero
2. Korkeusluokka 16 cm :
   -Kaikki ns. "markkinoitten tilavimmat"
     teräspankkomallit
3. Korkeusluokka 19 cm- 21 cm ;
    alumiinirunkoiset pankkomallit

Pankkojen runkokorkeuksien  mitattavissa olevat erot ovat helppoa kenenkä vain todentaa , sekä laskea niistä aiheutuvat tilavuuserot ja arvioida ne tonneiksi sekä euroiksi.

Kolmensentin korkeusero on 1,2 kehyskuutiota, kuuden 2.4 m3.

Jokainen pankkorungon korkeuslisäsentti syö kuormatilasta 0.4 m3

-Kolmen sentin turha pankkorungon korkeus syö
 kuormasta 1.2m3  ja 500 kehyskuution painolla 0.6 tn.
-Kuuden sentin rurha korkeus nappaa jo 2.4m3 ja 1.2tn
-Kahdeksan senttiä rokottaa 3.2m3 ja 1.6tn 

Pankkorunkojen korkeuseroista löytyy merkittäviä tuottavuuseroja, mutta tätäkin suuremmat erot on itse tolpissa sekä niitten muotoilussa !!!


27.05.2019 10:10"NIPPU LISÄÄ" nyky-yhdistelmään - ja pelkällä pankkovaihdolla.
20.05.2019 13:24Puutavarayhdistemän oikeaoppisella muotoilulla on käyttäjilleen vain positiivisia vaikutuksia.
18.05.2019 16:02Selkeä ja helppo pankkohinnoittelu:- Yksi hinta / asennusvalmis toimituspaketti.
16.05.2019 22:57www.terminator.fi sivujen käyttäjämäärät ovat nyt huimassa kasvussa.
16.05.2019 7:46TimberRoad 2020 kehittää puutavarayhdistelmän ilmanvastukset ja ilmanohjaustekniikan aivan uusiin ulottuvuuksiin.
15.05.2019 15:55Kuormansidontaa tehostettava liukuestepinnoilla.
14.05.2019 13:43Teipeillä ei puuta ajeta, mutta tuotteet niillä voi tuhota.
14.05.2019 6:05TimberRoad 2020 yhdistelmäparin kantavuudet 52.000 kg.
13.05.2019 8:25TimberRoad 2020 -projektille asettamamme ympäristöystävällisyyden vaatimukset täyttyvät kaikilta osin, - ja uskomme pystyvämme ylittmään Eu: asettamat vaatimukset hyvinkin selvästi.
12.05.2019Aerodynamiikkaparannuksia minimikustannuksin, - jopa hankinnahinnassa säästäen.

Siirry arkistoon »