Raakapuun maantiekuljetusten kehitystyön erikoisnumero jakeluun kesäkuussa.

Share |
27.05.2018 7:50

XX-Magazinen kesäkuun 2018 lehti käsittelee suomalaisen raakapuun maantiekuljetuskaluston viimevuosien mittavaa kehitystä ja tulevaisuuden näkymiä. Puutavarakalustomme on vakiintumassa nyt 68- ja 76 tonnisiksi. - Lisäksi 84 tonnisten kokeilut ovat laajenemassa merkittävissä määrin satatonnisten ja peruskalustomme välimaastoon.



XX- Magazinessa selvitetään kalustomuutosten nykytilaa ja tulevaisuutta useitten eri osapuolten näkemysten ja kokemusten kautta:



1.Metsähallituksen Ari siekkinen kertoo mm. neljän nipun 5+5 akselisten 84 tonnisten käyttökokeilujen laajentamisesta pohjoisessa.

2.UPM:n Janne Kukkura kertoo kuormatiloiltaan 25-50 % kasvatettujen HCT yhdistelmen ja niillä nyt ajettujen yli 10.000 kuorman ja 2 miljoonan kilometrin näyttämistä tuloksista.
  
3.TAFI:in Otto Lahti kertoo kalustokokeista ja kokonaispainoiltaan ja kuormatiloiltaan kasvaneitten yhdistelmien vaikutuksista polttoainetalouteen, päästöihin , maantiekuormituksiin,liikenneturvallisuuteen  ja palkkakuluihin.

4.Di Olavi H Koskinen esittää HCT- ja perinteisen 76 tonnisen väliset simulointilulokset.

5.Tekn.tri Jussi Sauna-aho kertoo raakapuuyhdistelmillä Suomessa kymmenvuosittain tehdyistä aerodynamiikkakokeista 1980 luvulta alkaen ja avaa näkymiä TimberRoad 2020 yhdistelmäparin 76/68 kehitystyölle ja kokeiluille.

Lisäksi pyrimme saamaan artikkelit ja /tai viranomaistiedotteet kokonaispainojen ja mittamuutosten nykytilasta ja mahdollisten muutosten aikatauluttamisista sekä Suomesta, että Ruotsista.



Lisätietoja:
Heikki Jokela 050 4129 024

16.08.2018 1:23Alumiinipankkojen kokoero selkiytymässä, mutta teräspankoissa selviä kokoeroja verrattuna Terminatormallistoon.
01.08.2018Puutavarayhdistelmän kuormatilan merkitys on selkeytymässä - nyt 10 vuoden verisen ja kovan markkinointitaiston jälkeen.
25.07.2018 9:45SuperElokuu 2018 - 200 pankon toimituserä.
23.07.2018 8:44Terminator pankkomallisto on saanut "kunnian" kasvaa jäljitellyimmäksin pankkotyypiksi Suomessa .
20.07.2018 9:04TimberRoad 2020 : Puutavarayhdistelmän loiskuorma kasvaa ajon aikana jopa 5000 kiloon. puu76
17.07.2018Aerodynamiikan parannus tuo päästövähennysten ja polttoainesäästöjen lisäksi myös paljon muuta, mutta mitä ??? / TimberRoad 2020
12.07.2018 8:30Aerodynamiikkaominaisuuksien parantaminen on myös liikenneturvallisuutta. / - TimberRoad 2020
06.07.2018 16:1630% päästövähennykset tuntuvat hurjilta luvuilta / - TR 2020
05.07.2018 15:00Kuormasiteen nostokoukkujen hinnat 15.7.2018 alkaen:
30.06.2018 9:09TimberRoad 2020 hakee tuottavuutta , päästövähennyksiä ja liikenneturvallisuutta : - TR 2020

Siirry arkistoon »