Raakapuun maantiekuljetusten kehitystyön erikoisnumero jakeluun kesäkuussa.
27.05.2018 7.50
XX-Magazinen kesäkuun 2018 lehti käsittelee suomalaisen raakapuun maantiekuljetuskaluston viimevuosien mittavaa kehitystä ja tulevaisuuden näkymiä. Puutavarakalustomme on vakiintumassa nyt 68- ja 76 tonnisiksi. - Lisäksi 84 tonnisten kokeilut ovat laajenemassa merkittävissä määrin satatonnisten ja peruskalustomme välimaastoon.
XX- Magazinessa selvitetään kalustomuutosten nykytilaa ja tulevaisuutta useitten eri osapuolten näkemysten ja kokemusten kautta:
1.Metsähallituksen Ari siekkinen kertoo mm. neljän nipun 5+5 akselisten 84 tonnisten käyttökokeilujen laajentamisesta pohjoisessa.
2.UPM:n Janne Kukkura kertoo kuormatiloiltaan 25-50 % kasvatettujen HCT yhdistelmen ja niillä nyt ajettujen yli 10.000 kuorman ja 2 miljoonan kilometrin näyttämistä tuloksista. 3.TAFI:in Otto Lahti kertoo kalustokokeista ja kokonaispainoiltaan ja kuormatiloiltaan kasvaneitten yhdistelmien vaikutuksista polttoainetalouteen, päästöihin , maantiekuormituksiin,liikenneturvallisuuteen ja palkkakuluihin.
4.Di Olavi H Koskinen esittää HCT- ja perinteisen 76 tonnisen väliset simulointilulokset.
5.Tekn.tri Jussi Sauna-aho kertoo raakapuuyhdistelmillä Suomessa kymmenvuosittain tehdyistä aerodynamiikkakokeista 1980 luvulta alkaen ja avaa näkymiä TimberRoad 2020 yhdistelmäparin 76/68 kehitystyölle ja kokeiluille.
Lisäksi pyrimme saamaan artikkelit ja /tai viranomaistiedotteet kokonaispainojen ja mittamuutosten nykytilasta ja mahdollisten muutosten aikatauluttamisista sekä Suomesta, että Ruotsista.
Lisätietoja: Heikki Jokela 050 4129 024
|