TimberRoad 2020 yhdistelmäparin kehityskohteet tuottavuudessa ja ympäristöystävällisyydessä sekä käyttöturvallisuudessa.

26.08.2018 8.10

TimberRoad 2020 (TR 2020)yhdistelmäparin kehitystyössä keskitytään kahden Suomen yleisimmän kokonaispainoluokan puutavarayhdistelmien tuottavuuden, päästövähennysten ja käyttötyrvallisuuksien kehittämiseen sekä niitten käyttöohjaukseen.

TimberRoad 2020 yhdistelmäpari koostuu 76-tonnisesta kuormaimellisesta "syöttöautosta" , sekä 68- tonnisesta "siirtoautosta". Nämä yhdistelmät rakennetaan ajotehtäviinsä esimerkillisen tehokkaiksi ja turvallisiksi sekä käyttäjäystävällisiksi.



TimberRoad 2020 yhdistelmäparin kehittämisen ja toteutuksen "tuotantoryhmä" koostuu tuotesuunnittelun, metalliosaamisen, aerodynamiikan sekä liikennealan suomalaisista erityisosaajista.

TimberRoad 2020 yhdistelmäparin ja siitä saatujen tulosten kattava esittely pyritään ajoittamaan mahdollisen tehokkaasti jo vuoteen 2020 ja pyrimme saamaan sen näkymään osana jo vuosikymmeni Suomessa järjestettävän TRA 2020 konferenssin yhteyteen ja ympärille esimerkkinä ja koostavana osana metsäteollisuutemme raakapuun maantiekuljetusten mittavasta kehityksestä ja tuottavuuden, päästöjen  sekä turvallisuuden edelleenkehittämisestä:


Suomelle on myönnetty Euroopan merkittävimpiin kuuluvan Transport Research Arena (TRA) -konferenssin isännyys vuonna 2020. VTT vastaa TRA2020 tapahtuman järjestämisestä ja tieteellisestä koordinoinnista. Tapahtuman odotetaan tuovan Helsinkiin tuhansia osallistujia. 

TRA2020 -konferenssi tuo laajasti esille liikenteen ja liikkumisen tutkimus-, kehitys- ja innovaatiotoimintaa (TKI). Vuoden 2020 konferenssin teemana on liikenteen ja liikkumisen murroksen mahdollistaminen otsikolla "Enabling the Change – Transport and mobility (r)evolution for Smart, Green and Integrated Society".

"Suomen vahvuutena hakukilpailussa oli isännöintihakemuksen valmisteluun saatu laaja tuki liikenne- ja viestintäministeriöltä ja sen hallinnonalalta, suomalaisilta tutkimuslaitoksilta ja korkeakouluilta, pääkaupunkiseudun toimijoilta sekä Business Finlandilta. Yhteistyössä valmisteltu hakemus vakuutti valitsijakomitean innovatiivisella lähestymistavallaan tapahtuman toteuttamiseen", kertoo Liikenneviraston pääjohtaja Antti Vehviläinen.

Useat Suomessa käynnissä olevat edistykselliset hankkeet ja kokeilut, kuten automaattiajaminen sekä liikkuminen palveluna, ovat päättymässä konferenssin kynnyksellä, jolloin konferenssissa on esiteltävänä täysin tuoretta tietoa. Konferenssi toimii näyteikkunana suomalaiselle älyliikenneosaamiselle. EU:n TKI -ohjelma Horisontti2020 päättyy konferenssin tapahtumavuonna ja sen tuloksia odotetaan esiteltävän tapahtumassa näyttävästi.

TRA conference 2018

Transport Research Arena on liikennealan merkittävimpiin lukeutuva kaikki liikennemuodot kattava tapahtuma.  TRA tuo yhteen niin tutkimusmaailman, viranomaisten, elinkeinoelämän kuin muiden yhteisöjen edustajia ja vaikuttajia. Tapahtuma järjestetään kahden vuoden välein yhteistyössä Euroopan komission sekä liikennejärjestöjen kanssa. Suomen hakemuksen valmistelua on johtanut Liikennevirasto.

Lisätietoa:

Alina Koskela, Liikennevirasto puh. 046 9219460

Tiina Jauhiainen, Liikennevirasto, puh. 040 6533384

www.traconference.eu/

The TRA2020 Consortium

Led by the Finnish Transport Safety Agency Trafi, the Finnish Consortium supporting the organisation of TRA 2020 includes the Finnish Ministry of Transport and Communications, the Finnish Transport Agency, VTT Technical Research Centre of Finland, City of Helsinki, Aalto University, Metropolia, Tampere University of Technology, Helsinki Region Transport HSL, Finnish Marine Industries, ITS Finland, Business Finland, Forum Virium Helsinki, Helsinki Business HUB, Smart & Clean, Growth Corridor Finland, the Finnish Communications Regulatory Authority (FICORA), the Finnish Meteorological Institute.

26.03.2024Terminatoreitten nopeat ja rahtivapaat perilletoimitukset 2024.
23.03.2024KATSO 22.3. LÄHETYS VILLISTÄ LÄNNESTÄ TURUSTA! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
20.03.2024 10.00Onko puutavarayhdistelmien kulurakenteissa edelleenkin hyödynnettäviä Europotteja, - ja onko niitä kaikille osapuolille???.
15.03.2024KATSO 15.3. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
20.02.2024LUE TÄSTÄ! Talven jättikokoinen Metsäalan Ammattilehti on ilmestynyt
28.03.2024 18.00Puutavara-autojen apurunkoprofiileissa suuria eroja.
28.03.2024 17.00Miksi alumiini on edelleen pankkojen raaka-aine???
28.03.2024 15.00Suomeen Naton yrityskiihdyttämö ja kaksi testikeskusta
28.03.2024 13.00Puutavara-auton apurunkopaketit vaativat ammattitaitoa ja vastuullisuutta.
28.03.2024 7.00Malminetsinnän ja kaivostoiminnan investoinnit kasvoivat 2023

Siirry arkistoon »