TOTUUS 1. - Puutavarayhdistelmän alumiinilla keventäminen on 70- 80 lukujen historiaa.

Share |
18.11.2018 20:49

Alumiinilla puutavarayhdistelmän kevennys oli totta ja tehokas tulolisä 70 - ja 80 luvuilla. Tilanne muuttui jo 80- luvun lopulla ja alkoi kääntyä entistä tehokkaammin erikoisterästen eduksi 90 luvun lopulla "ultralujien terästen" avulla.

Alumiinivarustetuotanto on markkinoitu ja sidottu autokauppoihin hyvin. Tämä antaa tehokasta vetoapua hyvän markkinaosuuden säilyttämiseen valmistuslaadultaan korkeatasoiselle, mutta tekniikaltaan vanhanaikaiselle tuotteelle.

TOTUUS 1. :

Alumiinisilla vanhan tekniikan tuotteilla ei ole mahdollista missään olosuhteissa keventää puutavarayhdistelmää , päinvastoin.
 
- Alumiiniset apurunkovarusteet ja pankot ovat olleet jo vuosikymmeniä erikoisteräksisiä nykytekniikan tuotteita selvästi painavampia ja kestoltaan heikkolaatuisempia , vain pintakäsittelystään ne ovat vielä kilpailukykyisiä.

Alumiinivarusteitten markkinoinnissa käytetyt kevennyksen tuomat lisätienistit ovat vastuutonta alumiiniuskovien uskollisten ammattilaisten harhaan johtoa ja siten täyttä  utopiaa. 

- Laskemalla esimerkkejä satojen kilojen painosäästöillä saavutettavista eduista on matemaattisesti totta, mutta totuus on kuitenkin se , että alumiinilla on painosäästöjä täysin mahdotonta saavuttaa.
- Alumiinivarusteet kasvattavat yhdistelmän omapainoa ja ainoa niillä saavutettavissa oleva kevennys näkyy ja tuntuu vain kukkarossa.



Heikki Jokela 050 4129 024

Selitykset:
Alumiinin markkinoilletulo 70-luvulla ajoittuu aikakauteen, jolloin teräkset olivat lujuudeltaan ja myötörajoiltaan likimain samassa luokassa lujimpien alumiinien kanssa , tämä toi selvän painoedun alumiinille ja alumiinivarusteille.
Teräksien aktiivinen kehitystyö alkoi tuoda tuloksia 80-luvulla ja se saavutti alumiinin lujuus/painosuhteen jo 90 luvulla . 2000 luku toi "ultralujat" teräkset , jotka puolestaan toivat selkeän kevennysedun teräsrakenteille.
Alumiinitakenteitten lujuudet -, eikä mitkään muutkaan ominaisuudet ole kehittyneet lainkaan kuluneitten yli neljän vuosikymmenen aikana.



Seuraavaksi TOTUUS 2.

17.02.2019 11:00Onko XXBoxx puutavara-auton lavapohja turhake vai oliko se ennenaikainen..?
16.02.2019 11:08Kiinnikesarjojen "triplavaimentimet" ja nostokoukkusarjat ovat Terminatortekniikkaa ja sisältyvät aina vakiotoimituksiimme.
03.02.2019 15:15Mikä on yhden puutavarapankon vaatima teho ja kulutus eri ajonopeuksilla.
02.02.2019 15:538. Pankkokiinnikkeitten yleissopivuus
01.02.2019 10:10"NIPPU LISÄÄ" nyky-yhdistelmään - ja pelkällä pankkovaihdolla.
27.01.2019 16:00Kirves on kirves , puukko on puukko ja saha on saha - momelle myös pankko on pankko.
27.01.20197. "Rautahammastus" pankkorungoilla.
27.01.20196. Tilaakasvattava tolppamuotoilu
26.01.2019 10:42Kehitimme kymmenessä vuodessa markkinoitten tehokkaimman, turvallisimman ja kattavimman pankkomalliston.
26.01.20195. Tolpissa ei "proteesiliitoksia"

Siirry arkistoon »