Puutavarayhdistemän oikeaoppisella muotoilulla on käyttäjilleen vain positiivisia vaikutuksia.

20.05.2019 13:24

Kaikki se työ, mitä tehdään parempien aerodynaamisten ominaisuuksien aikaansaamiseksi puutavarayhdistelmään tuo mukanaan käyttäjilleen vain positiivisia tuloksia. Tätä työtä toivoisin tapahtuvan kaikkien laitevalmistajien osalla, ja paljon nykyistä tehokkaammin. 
- Myös nippuvälien minimoinnilla kuormauksen yhteydessä saadaan positiivisia tuloksia.



Aerodynaamisella muotoilulla ja virtausohjaustekniikalla on mahdollista saavuttaa merkittäviä polttoainesäästö-, ja päästövähennyksiä kaikissa kuorma-autotyypeissä ja painoluokissa. Puuravarayhdistelmä on tässä kehitystyössä selkeästi kaikista kiinnostavin, johtuen sen haastavasta lähtöasetelmasta.



Puutavarayhdistelmä on rakenteeltaan sellainen, että sen ilmanvastusvoimat ja pyörteilyt ovat kuorma-autojen malliston suurimpia sekä kuormattuna-, että tyhjänäajossa.Yhdistelmässä on kehityskelpoista ilmavastuspintaa noin 70 m2 tyhjänä- ja satakunta neliötä kuormattuna ajossa.



Puutavarayhdistelmä rakentuu vetoautosta, perävaunusta , sekä valtaosassa nyky-yhdistelmiä myös kuormaimesta. Nämä kaikki yhdistelmän osatekijät aiheuttavat ilmanvastusvoimia, ilmanpyörteilyä ja sen myötä turhia kuluja ', päästöjä-, loiskuormaa sekä heikentävät kanssaliikenteen näkyvyyttä ja turvallisuutta lumisilla-, vetisillä-, ja pölyävillä teillä. - Näitten kaikkien puutavarayhdistelmän rakenneosien muotoilua ja virtaustekniikkaa kehittämällä on mahdollista parantaa koko yhdistelmän tuottavuutta ja käyttömukavuutta sekä liikenneturvallisuutta merkittävästi, ja lähes täysin ilman lisäkuluja.



Heikki Jokela 050 4129 024

01.06.2019 6:28Kehitimme kymmenessä vuodessa koko maailman pankkomarkkinoitten tehokkaimman, turvallisimman ja kattavimman pankkomalliston.
19.01.2020 16:20Kiinnikesarjojen "triplavaimentimet" ja nostokoukkusarjat ovat Terminatortekniikkaa ja sisältyvät aina vakiotoimituksiimme.
18.01.2020 3:01Puutavarayhdistelmällä on kaksi eri ilmanvastusmuotoa - tyhjä ja kuormattu.
16.01.2020 4:10Mitä perävaunun pitkällä roiskeläpällä haetaan , onko se "turhake".???
14.01.2020 10:11Kuorma-autoroiskeläppien tulevaisuus - todetaanko ne tarpeettomiksi "turhakkeiksi" alle 3.500 kiloisten tapaan ???
14.01.2020 8:30Roiskeläpät
12.01.2020"Pyrypeltihousut" ja "pyrypeltiautot".
09.01.2020 18:25Teräsmiesten Teräsmies.
06.01.2020 12:23"Aerodynamiikkaherätys" tuli puutavara-autojen kehittelyyn Ivalonperän savotalta.
05.01.2020 10:00Terminatoreitten tolpissa on "kaksineuvoonen" aeromuotoilu.

Siirry arkistoon »