Helppo vertaileva aerotesti kuormatulle nyky-yhdistelmälle.

Share |
06.01.2019 9:40

Kuormatussa yhdistelmässä on mahdollista pienentää polttoainekuluja nippujen sioittelulla ja minimoimalla nippuvälejä. Eroja löytyy myös eri katkontapituuksilla ja nippukorkeuksilla.



Perusperiaate on se, että mitä isompi nippuväli, sitä suuremmat ilmanvastusvoimat sekä polttoainekulut ja lumikuormat. 



Perusperiaate ilmanvastusvoimien kasvuun on se, että mitä suurempi nippuväli, sitä suuremmat polttoainekulut , päästöt sekä takasumut. - Lisäksi isot nippuvälit keräävät alipaineittensa voimasta sitä enemmän likakuormaa ja lunta alustaan sekä nippuihin, mitä isommat nippuvälit ovat.



Lumi ja lika ilmiantavat yhdistelmän kuormauksien ja komponenttisuunnittelun tason sekä virheet. - Siellä, missä lunta ja likaa - siellä on parannettavaa.


heikki.jokela 050 4129 024
heikki.jokela@ammattilehti.fi

Ps.  Ilmanvastusvoima on +/- 5 % edellisen nipun vastusvoimasta, silloin kun se on leveytensä etäisyydellä edellisestä. Voima pienenee, kun etäisyys vähenee. - Sama etäisyys vaikutus pätee pankkotolpissa ja alustaosissa yhdistelmän tyhjänäajossa.

15.01.2019 12:54Puutavarapankoissa irtotolppa on keskimäärin vain haitta.
12.01.2019 10:14"Triplavaimennin" on yksi parhista Terminatorkeksinnöistä.
06.01.2019 14:35Kuorma-autoyhdistelmien "ilmavaivoihin" vetoapua Unionilta.
06.01.2019 9:40Helppo vertaileva aerotesti kuormatulle nyky-yhdistelmälle.
06.01.2019 7:07Mistä saisi puutavarayhdistelmälle 100.000 euroa / vuosi lisätulopotin ???
05.01.2019 22:10Puutavarayhdistelmän ilmanvastuskertoimen puolitus on täysin mahdollista - hyödyt uskomattoman suuria . - CC
05.01.2019 20:00Terminatoreissa ei ole " proteesiliitoksia".
03.01.2019 8:56Terminatormallisto on kasvanut kymmenvuotiaaksi ja kymmenmalliseksi tehoryhmäksi.
02.01.2019 11:00Ilmanvastuksen minimointi tuo suuret haasteet ja mahdollisuudet. - CC
01.01.2019 22:22Vuodenvaihdekisan 2018 / 2019 tulos on kokoluokaltaan järkyttävän suuri.

Siirry arkistoon »