3. Tolppien oikeaoppinen kaarevuus.

Share |
26.01.2019

xxl_kaarevuuskuva.jpgTerminator XXL tolpat ja pankkorungot ovat puormatilaa kasvattavasti kaarevat. Tolpat kaartuvat sisäänpäin.Tolppien kaksi samanpuolista ja sisäpuolista saumaa vetävät hitsauksen lämpövoimilla tolpat ylöspäin siististi kaareviksi , - samalla tolppiin muodostuu niitten tarvitsema edullisen muotoinen "kuormaennakko".

Kuorman sisäennakko.

xxlhj.jpgPuutavarapankko on rakennettava niin,että pankon äärimitat eivät täydessäkään kuormassa ylity. Kuorman sisäennakko on laskennalla ja käytännön kokemuksista asettunut teräspankoilla luokkaan 1,5 astetta ja alumiinipankoilla ennakko on luokkaa 2 astetta. Sisäennakko muodostuu kiinteillä pankolla osien kokoonpanohitsauksessa kasausennakon ja lämpöjännityksien yhteispelinä.

Kuorma painaa suoran profiilitolpan kuormatilaa syövään "tiimalasimuotoon".

xxl_07_ja_timbermaxx_100_053.jpgPankon tolpat ja runko taipuvat aina kuorman voimien vaikutuksesta.Voimat vaikuttavat sekä alas, että sivuille päin taivuttaen pankkorunkoa ja tolppia.Suora tolppa taipuu kaarelle ja sisäänpäin kaareva suoristuu.

Suora pankkotolppa syö kuormatilaa, -kaareva tolppamuoto kasvattaa.

aluliuku_se.jpgSuorasivuinen ja alaosaltaan  molemminpuolin suora profiilitolppa kaartuu keskiosaltaan kuormattaessa voimakkaasti sisäänpäin.Tämä sisäkaarto muodostaa kuormatilasta sivuiltaan "tiimalasimuotoisen". Tiimalasimuoto syö kuormatilaa useilla prosenteilla.

Tiimalasimuodosta hyötyä Ruotsisaa ja haittaa Suomessa.

121871.jpgKuormatilan keskiosan kapeus syö kuormatilaa useilla prosenteilla.Kuormatun yhdistelmän keskiosa on ylä-ja alaleveyksiltään maksimimitoissa olevaa teräksellä yli 5 senttiä ja alumiinilla lähes 10 senttiä kapeampi.

"Tolpankääntötemppu" muuttaa tilannetta entistä pahempaan suuntaan .

exxx.jpgRuotsalaiset alumiinipankko-valmistajat keksivät kääntää keskiosastaan alkaen epäkeskeisesti kapenevan tolpan toisinpäin. Pankko onkin nyt tyhjänä yläosaltaa kymmenkunta senttiä tilavampi.- Tämä teoriassa, mutta kuormitettuna tiimalasimuoto korostuu entisestään ja kun tolppien yläosamitta ei nytkään saa ylittää sallittua maksimileveyttä, joten  kuorma käytännössä pienenee lisää useilla moteilla.

Tolppatemppu tuo lisää rahaa keppimittaisessa Ruotsissa ja syö sitä tonnitaksaisessa Suomessa.

XXL tolpan oikea muoto ja sen sisäänpäin kaarevuus maksimoi kuormaa.

xxl_takaa_kuormassa2.jpg

Terminator XXL pankon kaikki rakenneratkaisut ovat tehdyt suomalaisen puunajon tulosten maksimoimiseksi.Tolpan tyhjänä kaareva muoto suoristuu kuormattuna maksimiinsa niin, että koko sallittu ulkoleveys tulee täyteen käyttöön.

Tämän muotoiluedun ja lukuisia muita puutavarayhdistelmän tuottavuutta parantavia pieniä yksityiskohtia tarjoaa käyttöönne  Terminator XXL pankkomallisto.XXhj.

Ps. Tämänpäivän pankkohankinta vaikuttaa tulokseen vielä 5 - 10 vuoden kuluttua - ja tulevilla aivan arvaamattomilla polttoainehinnoilla . 

Kuormatilaerot ovat isoja myös erimerkkisten  teräspankkojen välillä.

27.05.2019 10:10"NIPPU LISÄÄ" nyky-yhdistelmään - ja pelkällä pankkovaihdolla.
20.05.2019 13:24Puutavarayhdistemän oikeaoppisella muotoilulla on käyttäjilleen vain positiivisia vaikutuksia.
18.05.2019 16:02Selkeä ja helppo pankkohinnoittelu:- Yksi hinta / asennusvalmis toimituspaketti.
16.05.2019 22:57www.terminator.fi sivujen käyttäjämäärät ovat nyt huimassa kasvussa.
16.05.2019 7:46TimberRoad 2020 kehittää puutavarayhdistelmän ilmanvastukset ja ilmanohjaustekniikan aivan uusiin ulottuvuuksiin.
15.05.2019 15:55Kuormansidontaa tehostettava liukuestepinnoilla.
14.05.2019 13:43Teipeillä ei puuta ajeta, mutta tuotteet niillä voi tuhota.
14.05.2019 6:05TimberRoad 2020 yhdistelmäparin kantavuudet 52.000 kg.
13.05.2019 8:25TimberRoad 2020 -projektille asettamamme ympäristöystävällisyyden vaatimukset täyttyvät kaikilta osin, - ja uskomme pystyvämme ylittmään Eu: asettamat vaatimukset hyvinkin selvästi.
12.05.2019Aerodynamiikkaparannuksia minimikustannuksin, - jopa hankinnahinnassa säästäen.

Siirry arkistoon »