Vuosi 2020 on myös raakapuun nippusidonnan sekä sen valvonnan muutosvuosi.

29.06.2019 10:01

Raakapuun maantiekuljetusten nippusidonta saa alkuvuodesta 2020 selkeän ohjeistuksen ja valvonnan sekä vastuujaon sidontalaitteitten oikeellisuudestaja ja oikeaoppisesta käytöstä. 
Nippusidontavaatimukset ovat  nippupainojen ja materiaalipituuden mukaisesti ajantasaiset jo vuodesta 1982- asetuksella 940. - Tämä on perustana myös nykyvalvonnalle ja vaatimuksille.

Vaikein, ja samalla myös yksi tärkein , sekä pysyvä vaade  on nippujen eteenpäin suuntautuvien minimi 10 m/s2 hidastuvuusvoimavaatimusten hallinta ja puitten ajoradalle luisumisen  esto.
Toinen riskisuunta on taaksepäin tippuvat puut. Taakse tippuvat puut aiheutuvat pääosin kahdesta syystä - matalaan siltaanajoista ja takanipun vajaasta sidonnasta, lastausvirheistä ja vajavaisista kitkavoimista.

Yhdistelmien nykyiset suurtehojarrut ja automaattijarrutukset tuovat tehokkaasti, joskin myöskin riskialttiisti sidonnan ja kitkapintojen sekä lastauksen virheitä esiin.

01.06.2019 6:28Kehitimme kymmenessä vuodessa koko maailman pankkomarkkinoitten tehokkaimman, turvallisimman ja kattavimman pankkomalliston.
29.03.2020 9:10Weckmanin supertilava ja kevytrakenteinen viisiakselinen raakapuuvaunu.
22.03.2020 10:48Terminatorimiesten 6 (+ 1) palvelupistettä pitävät osaltaan huolen puutavara-autojen toimivuudesta.
20.03.2020 18:00Terminator miehet palvelevat 24/7 , - ja kesälomat 2020 peruttu.
18.03.2020 8:52TimberRoad 2020 siirtoauto.
17.03.2020 8:48TimberRoad 2020 "syöttöautomallit".
15.03.2020 12:00TimberRoad 2020 vetoautojen kuormatilat ja kantavuudet ovat identtisiä.
15.03.2020 6:32Mikä on TimberRoad 2020 - projekti ???
14.03.2020 7:48TimberRoad 2020 yhdistelmäparin polttoainesäästöt ja päästöt tulevat alittamaan Eu- vaatimukset enemmän kuin selkeästi.
12.03.2020 18:00TimberRoad 2020 aikataulutus.

Siirry arkistoon »