Puutavarayhdistelmän kuormatila.

18.04.2022 18.10

Raakapuun kuljetuksessa kannolta tehtaalle on pohjoismaissa käytössä  lähes poikkeuksetta pankkoista muodostuvat kuormatilat. Kuormatilat ovat kehittyneet nykymuotoonsa reippaassa sadassa vuodessa.



Kuormatilojen muoto ja lujuus sekä mitoitus määräytyvät eri kuljetustehtävien erityistarpeitten mukaisesti. Raakapuun maantiekuljetuksissa pohjoismaissa kuormarilan muodostavat pankkorakenteet ja niitten muoto , lujuus , sekä mitoitus ovat selkeytyneet merkittävästi kuluneen vuosikymmenen aikana.



Puutavarayhdistelmän pankkorakenteitten kappalemäärään puutavarayhdistelmissä vaikuttaa kuljetettavien nippujen määrä sekä nippupituus.- Lujuustarpeen määrittää puolestaan asetuksen 940/1982 ja nyt 1.4.2021 asettamat minimivaatimukset.



Pohjoismaisten puutavarayhdistelmien raakapuun maantiekuljetuspankkojen ominaisuudet ovat nyt muutosprosessissa, jonka aiheuttaa kokonaispainojen nousu, yhdistelmien mittamuutokset , sekä niistä aiheutuva kaikkien  turvallisuusominaisuuksien pakollinen päivitys.  

Heikki Jokela 050 4129 024


21.04.2024KATSO TÄSTÄ MAAMESS 2024 -LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
19.04.2024 9.00Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida!
05.04.2024Nopeitten toimitusten varastopankot / huhtikuu 2024.
23.04.2024 10.00Illuusio alumiinipankkojen keveydestä , turvallisuudesta, ja tuottavuudesta on tekniikan historiaa.
23.04.2024 9.00Terminator ja TimberMaxx- tekniikkaa : Tuotekehittely.
23.04.2024 7.00HydSupply hakee osaajia palvelukseensa - katso tästä lisätietoja...
23.04.2024 3.00TAVO Oy:stä Champion voiteluaineiden virallinen jälleenmyyjä
23.04.2024 0.07MUUTOS
22.04.2024 18.30Artikkelimme vuodelta 2016: -"Yli-Insinööri Olavi H Koskisen vastine puutavara-yhdistelmän 39%:n päästövähennysvaatimusten tasosta Suomen osalta".
22.04.2024 18.00Kiinnikekorkeuksista johtuvat kuormatilaerot jopa luokkaa 0.8m3.

Siirry arkistoon »