Puutavarayhdistelmän kuormatila.

07.12.2019 7:00

Raakapuun kuljetuksessa kannolta tehtaalle on pohjoismaissa käytössä  lähes poikkeuksetta pankkoista muodostuvat kuormatilat. Kuormatilat ovat kehittyneet nykymuotoonsa reippaassa sadassa vuodessa.



Kuormatilojen muoto ja lujuus sekä mitoitus määräytyvät eri kuljetustehtävien erityistarpeitten mukaisesti. Raakapuun maantiekuljetuksissa pohjoismaissa kuormarilan muodostavat pankkorakenteet ja niitten muoto , lujuus , sekä mitoitus ovat selkeytyneet merkittävästi kuluneen vuosikymmenen aikana.



Puutavarayhdistelmän pankkorakenteitten kappalemäärään puutavarayhdistelmissä vaikuttaa kuljetettavien nippujen määrä sekä nippupituus.- Lujuustarpeen määrittää puolestaan asetuksen 940/1982 asettamat minimivaatimukset.



Pohjoismaisten puutavarayhdistelmien raakapuun maantiekuljetuspankkojen ominaisuudet ovat nyt muutosprosessissa, jonka aiheuttaa kokonaispainojen nousu, yhdistelmien mittamuutokset , sekä niistä aiheutuva kaikkien  turvallisuusominaisuuksien pakollinen päivitys.  

Heikki Jokela 050 4129 024

Ps. Artikkelisarjamme Terminatoreitten erityisominaisuuksista jatkuu 8.12.2019 artikkelilla nro 8.

01.06.2019 6:28Kehitimme kymmenessä vuodessa koko maailman pankkomarkkinoitten tehokkaimman, turvallisimman ja kattavimman pankkomalliston.
26.01.2020 10:00Koostesivu : "Terminator-tekniikkaa" .
25.01.2020 18:39Pohjolan pankkomallisto.
20.01.2020Terminator pankkohinnasto 1 / 2020.
19.01.2020 16:20Kiinnikesarjojen "triplavaimentimet" ja nostokoukkusarjat ovat Terminatortekniikkaa ja sisältyvät aina vakiotoimituksiimme.
18.01.2020 3:01Puutavarayhdistelmällä on kaksi eri ilmanvastusmuotoa - tyhjä ja kuormattu.
16.01.2020 4:10Mitä perävaunun pitkällä roiskeläpällä haetaan , onko se "turhake".???
14.01.2020 10:11Kuorma-autoroiskeläppien tulevaisuus - todetaanko ne tarpeettomiksi "turhakkeiksi" alle 3.500 kiloisten tapaan ???
14.01.2020 8:30Roiskeläpät
12.01.2020"Pyrypeltihousut" ja "pyrypeltiautot".

Siirry arkistoon »