Terminator ja TimberMaxx- tekniikkaa : Tuotekehittely.

23.04.2024 9.00



Terminator-, ja TimberMaxx imiesten paras vahvuus on tuotekehittelyn ja tekniikan hallinta. Osaamisemme perustuu lähes viisikymmenvuotiseen teolliseen pankkovalmistukseen ja kiinteään elämiseen puutavaran kuljetuksen kanssa jo 50- luvulta alkaen.

 Suuri kuva Alkuperäinen kuva Kuvan nimi * Maailman ensimmäinen Alukarikkayhdistelmä - Matti Uitto Laihia.

Järkemme on kehittynyt yhdessä alan ammattilaisten kanssa ja olemmekin saaneet kulkea pankkovalmistelun sekä koko puutavara-autonkin varustetekniikan kärjessä koko toimintamme ajan alkaen vuodesta 1976.

Tuotekehittelymme alkoi alumiinipankoista ja alumiinivarusteista , jatkuen laukaistaviin pankkomalleihin , sekä kiinteätolppaisten pankkomallien markkinoilletuontiin ja ideointiin.



Tuotekehittelymme on keskittynyt pankkojen ja päällirakenteitten osalta ajankohtaisiin asioihin, mutta aina ennalta, ei koskaan jälkikäteen muita valmistajia jäljittelemällä. Kuljetusalan tarpeitten muuttuminen on muuttanut meitäkin, ja sen myötä tuotteitammekin.

Tyyliokkyys ja tehokkuus kuuluu Terminator XXLvarustevaihtoehtoihin vakiona.

Tuotekehittelymme tason on mahdollistanut kiinteä yhteistyö suomalaisten kuljetusalan-, metallialan - , tekniikan-, ja liikenneturvallisuus vastaavien kanssa. Tämä yhteistyä on tuottanut 44 vuoden aikana yli 30 erityyppistä pankkomallia, joista lähes kaikki ovat vielä tänäkin päivänä jonkinmuotoisessa käytössä.

Tuotekehityksemme "tiivistymä" on nykyinen Terminatormallisto. Terminatoreissa on onnistuttu yhdistämään kaikki raakapuuyhdistelmälle tärkeät osa-alueet: - keveys, kestävyys, aerodynamiikka, kuormatilakoko, kuormansidonta, käyttöturvallissuus, liikenneturvallisuus, pintakäsittely ja käyttöikä. Lisäksi aero-ominaisuudet tuovat  kuljetussäästöjä loiskuormapienennyksestä, ja polttoainesäästöistä. 

Pankkomallimme ennen nykytekniikan Terminatoreita oli irtotolpilla, mutta 100& liukuestein.

Seuraavaksi palautamme TimberMaxxit takaisin ja tämän päivän tasolle. TimberMaxx operaatio käsittää irtotolppamalliset pankot, apurungon, sekä uuden tekniikan perävaunumallisto, ja vuosia myöhemmin mietimme jonkin nosturitehtaan kanssa kuormaimet tämän päivän tasolle - mutta nyt tänä vuonna siis TimberMaxx, ja TimberRoad yhdistelmäpaketit.


Heikki Jokela 050 4129 024

Ps.- Tuotekehittelyssämme on koko toiminnan ajan huomioitu myös metsäteollisuuden tarpeet mukaanlukien purkutekniikka sekä muovien aiheuttamat tuotantotappiot.

13.07.2024KATSO TÄSTÄ 12.7. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset sekä purku- ja kierrätysalan asiaa
28.06.2024 13.00LUE TÄSTÄ! Kesän jättikokoinen Metsäalan Ammattilehti on ilmestynyt
16.07.2024 7.00Stora Enso on allekirjoittanut 435 miljoonan euron rahoitussopimuksen Euroopan investointipankin kanssa
16.07.2024 3.00Inflaatio 1,3 % kesäkuussa 2024
16.07.2024 0.07Kesäkuun sateet paransivat mustikan satonäkymiä, puolukasta hyvä sato koko maahan
16.07.2024www.terminator.fi sivujemme kävijämäärä lähenee miljoonan kävijän rajapyykkiä. - Miljoonaraja ylittynee jo lähipäivinä.
15.07.2024 18.00Miksi autoissa pankkoja siirrellään, ja junavaunuissa ne ovat aina oikeilla paikoillaan???
15.07.2024 17.00Havahduimme, järkytyimme, ja olemme jopa sokissa !!!!
15.07.2024 15.00Mutta mitä kallista, painavaa, ja turhaa mahtaakin puutavaranosturimme kiinnitysvarusteissa olla???
15.07.2024 13.00Onko irrotetteva nosturi peruskalustossamme tarpeellinen ???

Siirry arkistoon »