Terminator ja TimberMaxx- tekniikkaa : Tuotekehittely.

10.12.2024 13.00



Terminator-, ja TimberMaxx imiesten paras vahvuus on tuotekehittelyn ja tekniikan hallinta. Osaamisemme perustuu lähes viisikymmenvuotiseen teolliseen pankkovalmistukseen ja kiinteään elämiseen puutavaran kuljetuksen kanssa jo 50- luvulta alkaen.

 Suuri kuva Alkuperäinen kuva Kuvan nimi * Maailman ensimmäinen Alukarikkayhdistelmä - Matti Uitto Laihia.

Järkemme on kehittynyt yhdessä alan ammattilaisten kanssa ja olemmekin saaneet kulkea pankkovalmistelun sekä koko puutavara-autonkin varustetekniikan kärjessä koko toimintamme ajan alkaen vuodesta 1976.

Tuotekehittelymme alkoi alumiinipankoista ja alumiinivarusteista , jatkuen laukaistaviin pankkomalleihin , sekä kiinteätolppaisten pankkomallien markkinoilletuontiin ja ideointiin.



Tuotekehittelymme on keskittynyt pankkojen ja päällirakenteitten osalta ajankohtaisiin asioihin, mutta aina ennalta, ei koskaan jälkikäteen muita valmistajia jäljittelemällä. Kuljetusalan tarpeitten muuttuminen on muuttanut meitäkin, ja sen myötä tuotteitammekin.

Tyyliokkyys ja tehokkuus kuuluu Terminator XXLvarustevaihtoehtoihin vakiona.

Tuotekehittelymme tason on mahdollistanut kiinteä yhteistyö suomalaisten kuljetusalan-, metallialan - , tekniikan-, ja liikenneturvallisuus vastaavien kanssa. Tämä yhteistyä on tuottanut 44 vuoden aikana yli 30 erityyppistä pankkomallia, joista lähes kaikki ovat vielä tänäkin päivänä jonkinmuotoisessa käytössä.

Tuotekehityksemme "tiivistymä" on nykyinen Terminatormallisto. Terminatoreissa on onnistuttu yhdistämään kaikki raakapuuyhdistelmälle tärkeät osa-alueet: - keveys, kestävyys, aerodynamiikka, kuormatilakoko, kuormansidonta, käyttöturvallissuus, liikenneturvallisuus, pintakäsittely ja käyttöikä. Lisäksi aero-ominaisuudet tuovat  kuljetussäästöjä loiskuormapienennyksestä, ja polttoainesäästöistä. 

Pankkomallimme ennen nykytekniikan Terminatoreita oli irtotolpilla, mutta 100& liukuestein.

Seuraavaksi palautamme TimberMaxxit takaisin ja tämän päivän tasolle. TimberMaxx operaatio käsittää irtotolppamalliset pankot, apurungon, sekä uuden tekniikan perävaunumallisto, ja vuosia myöhemmin mietimme jonkin nosturitehtaan kanssa kuormaimet tämän päivän tasolle - mutta nyt tänä vuonna siis TimberMaxx, ja TimberRoad yhdistelmäpaketit.


    

Heikki Jokela 050 4129 024

Ps.- Tuotekehittelyssämme on koko toiminnan ajan huomioitu myös metsäteollisuuden tarpeet mukaanlukien purkutekniikka sekä muovien aiheuttamat tuotantotappiot.

=======================
Toimitusvaraukset:
       Heikki Jokela 050 4129 024
       Markku Hirvi 0400 148 584
      Esko Leppänen 040 5153716
=======================

21.03.2025KATSO TÄSTÄ 21.3. ENERGIAPÄIVÄ ERIKOISLÄHETYS! Laaja paketti metsä, koneurakointi ja kuljetusalan asiaa
09.03.2025Kivirock maarakennus- ja kaivosalan ammattilehti on ilmestynyt
01.01.20252025 - Puukäärmeen vuosi .
01.01.2025??UUTISET--UUTISET??
23.03.2025 13.00Sudenkuoppa 2b.
23.03.2025 11.00Tuotantomenetelmät ja raaka-aineen vanhakantaisuus alumiinipankkojen harmina, muovittomuus apuna.
23.03.2025 9.00Metsäkoneitten kuormatilojen muuttaminen muovittomaksi on nopeaa ja helppoa.
23.03.2025 7.00Artikkelimme vuodelta 2019: - "Puutavaranipun sidonta on liukuestepintojen, kuormasiteitten ja nippuladonnan yhteispeliä".
23.03.2025 3.00Sudenkuoppa 1b.
23.03.2025 0.07Raakapuu yhdistelmän nippusidonnan kolme vaarallista, ja kallista "suden kuoppaa": 1b, 2n, ja 3b

Siirry arkistoon »