.Terminator - tekniikkaa : Yksi ja sama kiinnike , mutta kolme toimintoa.

11.01.2023 15:00

Me Terminatorimiehet olemme kehittäneet todelliset monitoimikiinnikkeet - yksi ja sama peruskiinnike ja kolme toimintoa + yksi.

Pankkokiinnikehistorian aikana kehittyi kolme eri kiinniketyyppiä :

- 1.Kiinteä kiinnike - oli ensimmäinen kiinniketyyppi.
- 2.Liukukiinnike - tuli pankonsiirtovaunuihin
- 3.Pika-avauskiinnike - mahdollisti pankkovälimuutokset

Näillä kolmella kiinnikkeellä oli/on vanhan tekniikan pankkomalleissa  oma tärkeä tehtävänsä: 

1.Kiinteillä kiinnikkeillä lukittiin ne pankot, joita ei tarvinnut liikuttaa missään olosuhteissa , kiinteästi paikoilleen
2.Liukukiinnike liukuu muovipalan avulla ja se on pääosin jousikiristeinen ja kiinnitykseltään väljä ja tyhjänäajossa äänekäs.
3.Pikakiinnike on käytössä vielä nykykalustossa, ja se lukitsee pankon paikalleen siirron jälkeen, jos lukituus tehdään. Yleisesti pankko seilaa irrallisena kolisten tyhjänäajon aikana

Terminatoreitten monikäyttökiinnikkeet 3+1 :



1.XXL-kiinteäkiinnike kiristetään triplavaimentimien avulla täysin kiinteäksi. Lisäksi ohjeistamme asentamaan kiinteitten pankkojen etupuolille kiinteän stopparin varmistamaan törmäysvoimat ja mahdolliset pulttien iskuvenymät.
2.XXL-liukukiinnike on liukumuovilla liukuva ja se n välykset poistetaan triplavaimentimen kakkoskiristyksellä. Liukukiinnikettä käytetään Terminatoreissa vain siirtopankkovaunujen kuormassa liikutettavissa pankoissa. sekä jatkovaunujen kolmos- ja nelospankoissa.
3.XXL-kitkakiinnike on varustettu alumiinisella liukulevyllä. Kitkakiinnitteisten pankkojen kitkavoimat ovat kuormatta niin pienet, että kourallaliikutus onnistuu mainiosti pankkojaon muuttamiseen. Kuormattuna kitkavoima kasvaa moniikymmenkertaiseksi muoviliukuihin verrattuna ja kasvattaa jarrutus-, ja törmäysturvallisuutta sekä tehostaa kuormansidonnan tarpeita. Kitkakiinnikkeemme toimii myös pikakiinnikkeenä ilman ylimääräisiä työvaiheita ja äänekkäitä välyksiä. - Kitkakiinnikkeitten siirtoja suosittelemme rajoitettaviksi kiinteillä ääreisstoppareilla.

Heikki Jokela 050 4129 024

Ps.
Toivottavasti puutavarayhdistelmän rakenteissa ja toiminnoissa päästään jossakin vaiheessa "junavaunutasolle" = pankkojen liikuttelu todetaan tarpeettomaksi.



31.01.2023 9:00Tolppaliukuesteellä on neljä tärkeää puutavarayhdistelmän liikenneturvallisuutta ja tuottavuutta parantavaa tehtävää.
31.01.2023 7:00Puutavarayhdistelmän ilmanvastuskertoimen puolitus on täysin mahdollista - hyödyt uskomattoman suuria . - CC
31.01.2023 3:00Puutavarayhdistelmän aerodynamiikkan kaksi täysin eri perusmuotoa.
31.01.2023 0:0776 tonnisten yhdistelmien omapainoissa on järkyttävän suuria painoeroja.
30.01.2023 21:12Puutavarayhdistelmän loiskuorma kasvaa ajon aikana jopa 5000 kiloon. puu76/TimberRoad
30.01.2023 15:00Pankkojen alumiinin eloksointi ja terästen kuumasinkitys on teipittömänä 100%:sesti muoviton.
30.01.2023 13:00Muovipinnoitteita on monen laatuisia, ja monen hintaisia - tässä pikku selkeytys pinnoite-eroista käuttäjille.
30.01.2023 11:00Kuumasinkitys on pienperävaunuissa kaikissa Euroopan maissa ykköspinnoite.
30.01.2023 9:00KATSO TÄSTÄ 27.1. LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa metsäkone-, maarakennus- ja kuljetusalan tuoreet kuulumiset
30.01.2023 7:00Vaihtoehtoiset käyttövoimat raskaassa liikenteessä ja puutavara-autoissa tulevaisuudessa Suomessa

Siirry arkistoon »