Terminator- ja TmberMaxx tekniikkaa : Yksi ja sama kiinnike , mutta kolme toimintoa.

11.01.2023 15.00

Me Terminatorimiehet olemme kehittäneet todelliset monitoimikiinnikkeet - yksi ja sama peruskiinnike ja kolme toimintoa + yksi.

Pankkokiinnikehistorian aikana kehittyi kolme eri kiinniketyyppiä :

- 1.Kiinteä kiinnike - oli ensimmäinen kiinniketyyppi.
- 2.Liukukiinnike - tuli pankonsiirtovaunuihin
- 3.Pika-avauskiinnike - mahdollisti pankkovälimuutokset

Näillä kolmella kiinnikkeellä oli/on vanhan tekniikan pankkomalleissa  oma tärkeä tehtävänsä: 

1.Kiinteillä kiinnikkeillä lukittiin ne pankot, joita ei tarvinnut liikuttaa missään olosuhteissa , kiinteästi paikoilleen
2.Liukukiinnike liukuu muovipalan avulla ja se on pääosin jousikiristeinen ja kiinnitykseltään väljä ja tyhjänäajossa äänekäs.
3.Pikakiinnike on käytössä vielä nykykalustossa, ja se lukitsee pankon paikalleen siirron jälkeen, jos lukituus tehdään. Yleisesti pankko seilaa irrallisena kolisten tyhjänäajon aikana

Terminatoreitten monikäyttökiinnikkeet 3+1 :



1.XXL-kiinteäkiinnike kiristetään triplavaimentimien avulla täysin kiinteäksi. Lisäksi ohjeistamme asentamaan kiinteitten pankkojen etupuolille kiinteän stopparin varmistamaan törmäysvoimat ja mahdolliset pulttien iskuvenymät.

2.XXL-liukukiinnike on liukumuovilla liukuva ja se n välykset poistetaan triplavaimentimen kakkoskiristyksellä. Liukukiinnikettä käytetään Terminatoreissa vain siirtopankkovaunujen kuormassa liikutettavissa pankoissa. sekä jatkovaunujen kolmos- ja nelospankoissa.

3.XXL-kitkakiinnike on varustettu alumiinisella liukulevyllä. Kitkakiinnitteisten pankkojen kitkavoimat ovat kuormatta niin pienet, että kourallaliikutus onnistuu mainiosti pankkojaon muuttamiseen. Kuormattuna kitkavoima kasvaa moniikymmenkertaiseksi muoviliukuihin verrattuna ja kasvattaa jarrutus-, ja törmäysturvallisuutta sekä tehostaa kuormansidonnan tarpeita. Kitkakiinnikkeemme toimii myös pikakiinnikkeenä ilman ylimääräisiä työvaiheita ja äänekkäitä välyksiä. - Kitkakiinnikkeitten siirtoja suosittelemme rajoitettaviksi kiinteillä ääreisstoppareilla.

Heikki Jokela 050 4129 024

Ps.
Toivottavasti puutavarayhdistelmän rakenteissa ja toiminnoissa päästään jossakin vaiheessa "junavaunutasolle" = pankkojen liikuttelu todetaan tarpeettomaksi.



26.03.2024Terminatoreitten nopeat ja rahtivapaat perilletoimitukset 2024.
23.03.2024KATSO 22.3. LÄHETYS VILLISTÄ LÄNNESTÄ TURUSTA! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
20.03.2024 10.00Onko puutavarayhdistelmien kulurakenteissa edelleenkin hyödynnettäviä Europotteja, - ja onko niitä kaikille osapuolille???.
15.03.2024KATSO 15.3. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
20.02.2024LUE TÄSTÄ! Talven jättikokoinen Metsäalan Ammattilehti on ilmestynyt
29.03.2024 0.07Steelwrist esittelee kolmannen sukupolven kauhanpyörittäjät ja tuo markkinoille kokonaan uudet pyörivät liittimet sekä laajan valikoiman uusia työlaitteita
28.03.2024 18.00Puutavara-autojen apurunkoprofiileissa suuria eroja.
28.03.2024 17.00Miksi alumiini on edelleen pankkojen raaka-aine???
28.03.2024 15.00Suomeen Naton yrityskiihdyttämö ja kaksi testikeskusta
28.03.2024 13.00Puutavara-auton apurunkopaketit vaativat ammattitaitoa ja vastuullisuutta.

Siirry arkistoon »