Terminator- ja TimberMaxx tekniikkaa : Yksi ja sama kiinnike , mutta kolme toimintoa.

24.11.2024 15.00

Me Terminatorimiehet olemme kehittäneet todelliset monitoimikiinnikkeet - yksi ja sama peruskiinnike ja kolme toimintoa + yksi.

Pankkokiinnikehistorian aikana kehittyi kolme eri kiinniketyyppiä :

- 1.Kiinteä kiinnike - oli ensimmäinen kiinniketyyppi.
- 2.Liukukiinnike - tuli pankonsiirtovaunuihin
- 3.Pika-avauskiinnike - mahdollisti pankkovälimuutokset

Näillä kolmella kiinnikkeellä oli/on vanhan tekniikan pankkomalleissa  oma tärkeä tehtävänsä: 

1.Kiinteillä kiinnikkeillä lukittiin ne pankot, joita ei tarvinnut liikuttaa missään olosuhteissa , kiinteästi paikoilleen
2.Liukukiinnike liukuu muovipalan avulla ja se on pääosin jousikiristeinen ja kiinnitykseltään väljä ja tyhjänäajossa äänekäs.
3.Pikakiinnike on käytössä vielä nykykalustossa, ja se lukitsee pankon paikalleen siirron jälkeen, jos lukituus tehdään. Yleisesti pankko seilaa irrallisena kolisten tyhjänäajon aikana

Terminatoreitten monikäyttökiinnikkeet 3+1 :



1.XXL-kiinteäkiinnike kiristetään triplavaimentimien avulla täysin kiinteäksi. Lisäksi ohjeistamme asentamaan kiinteitten pankkojen etupuolille kiinteän stopparin varmistamaan törmäysvoimat ja mahdolliset pulttien iskuvenymät.

2.XXL-liukukiinnike on liukumuovilla liukuva ja se n välykset poistetaan triplavaimentimen kakkoskiristyksellä. Liukukiinnikettä käytetään Terminatoreissa vain siirtopankkovaunujen kuormassa liikutettavissa pankoissa. sekä jatkovaunujen kolmos- ja nelospankoissa.

3.XXL-kitkakiinnike on varustettu alumiinisella liukulevyllä. Kitkakiinnitteisten pankkojen kitkavoimat ovat kuormatta niin pienet, että kourallaliikutus onnistuu mainiosti pankkojaon muuttamiseen. Kuormattuna kitkavoima kasvaa moniikymmenkertaiseksi muoviliukuihin verrattuna ja kasvattaa jarrutus-, ja törmäysturvallisuutta sekä tehostaa kuormansidonnan tarpeita. Kitkakiinnikkeemme toimii myös pikakiinnikkeenä ilman ylimääräisiä työvaiheita ja äänekkäitä välyksiä. - Kitkakiinnikkeitten siirtoja suosittelemme rajoitettaviksi kiinteillä ääreisstoppareilla.

Heikki Jokela 050 4129 024

Ps.
Toivottavasti puutavarayhdistelmän rakenteissa ja toiminnoissa päästään jossakin vaiheessa "junavaunutasolle" = pankkojen liikuttelu todetaan tarpeettomaksi.



07.12.2024KATSO TÄSTÄ 6.12. LÄHETYS! Laajasti mielenkiintoista kuljetus, maarakennus ja metsäalan asiaa
07.12.2024Varauduimme Joulukuun pankkomyyntiin yli 250 pankon toimitusvalmiudella - vapaana vielä noin 150 kpl, varaa omasi.
24.10.2024??UUTISET--UUTISET??
13.12.2024 15.00Olemme kehittäneet maailman parhaimman pankkomalliston, - ja olemme ylpeitä siitä.
13.12.2024 13.00Tuottavuusetumme alupankkoihin on 7-11 % ,sekä jälljitelmiin 3-5% ,ja koko pankon käyttöiän ajan.
13.12.2024 11.00Puutavaryhdistelmien massat ovat kasvaneet ja nippusidonta uudistui - pankkojen kuormatila ja liikenneturvallisuus ovat nyt pankkohankinnoissa ratkaisevassa asemassa.
13.12.2024 10.00Puutavarayhdistelmän "pyrypelti" on osoitus tasostamme.
13.12.2024 9.00Olosuhteet ratkaisevat aina komponenttien valinnan, mutta keveys, kuormatila ja aerodynamiikka tuovat poikkeuksetta lisätuloja.
13.12.2024 7.00XXL-pankkomallisto on vertaansa vailla tuottavuudessa, turvallisuudessa, sekä kestävyydessään..
13.12.2024 3.00Ilmanvastuskerroin Cw.

Siirry arkistoon »