Roiskeläpät

14.01.2020 8:30

6.3.1   Läpän leveyden on täytettävä mittaa ”q” koskeva 6.1.1 kohdan c alakohdan vaatimus, paitsi milloin läppä on lokasuojan sisäpuolella. Tällöin sen on oltava vähintään renkaan kulutuspinnan levyinen.

Roiskeläpän lokasuojan alapuolella sijaitsevan osan leveyden on täytettävä tässä kappaleessa esitetty vaatimus siten, että toleranssi kummallakin puolella on ± 10 mm.

6.3.2   Läpän tulee olla perusasennossaan suunnilleen pystysuorassa.

6.3.3   Roiskeläpän alareuna saa olla enintään 200 mm:n korkeudella maanpinnasta (liite VI, kuva 3).

Tämä etäisyys voi takimmaisessa akselissa olla enintään 300 mm, jos sivupellin alareunan säteisetäisyys Rv ei ylitä akselilla oleville pyörille asennettujen renkaiden säteen mittoja.

Roiskeläpän alareunan enimmäisetäisyys maanpinnasta voi olla 300 mm, jos valmistaja pitää sitä teknisesti tarpeellisena jousituksen ominaisuuksien vuoksi.

6.3.4   Roiskeläppä saa sijaita vaakatasossa mitattuna enintään 300 mm:n etäisyydellä renkaan takimmaisesta reunasta.

6.3.5   Jos usean akselin vierekkäisille akseleille asennettujen renkaiden välinen etäisyys ”d” on alle 250 mm, ainoastaan takimmainen pyöräpari varustetaan roiskeläpillä. Jos vierekkäisten akselien renkaiden välinen etäisyys ”d” on vähintään 250 mm, jokaisen pyörän takana on oltava roiskeläppä (liite VI, kuva 4).

6.3.6   Roiskeläppä saa taipua enintään 100 mm taaksepäin, kun siihen kohdistetaan 3 N:n suuruinen voima 100 mm:n suuruiselle läpän leveydelle; se kohdistetaan pisteeseen, joka sijaitsee 50 mm läpän alareunan yläpuolella.

6.3.7   Vaaditut vähimmäismitat täyttävän roiskeläpän koko etupuolelle on kiinnitettävä liitteessä III olevan 2 osan vaatimuksia vastaava roiskeenestolaite.

6.3.8   Lokasuojan takaosan alareunan ja roiskeläpän välissä ei saa olla roiskeita päästäviä aukkoja.

6.3.9   Jos roiskeenestolaite vastaa roiskeläpille asetettuja vaatimuksia (6.3 kohta), lisäroiskeläppää ei vaadita.

7.   Itseohjautuvilla ja muilla kuin ohjautuvilla pyörillä varustettujen akseleiden energiaa vaimentavia roiskeenestojärjestelmiä koskevat vaatimukset (ks. 6.2 kohta).

01.06.2019 6:28Kehitimme kymmenessä vuodessa koko maailman pankkomarkkinoitten tehokkaimman, turvallisimman ja kattavimman pankkomalliston.
29.03.2020 9:10Weckmanin supertilava ja kevytrakenteinen viisiakselinen raakapuuvaunu.
22.03.2020 10:48Terminatorimiesten 6 (+ 1) palvelupistettä pitävät osaltaan huolen puutavara-autojen toimivuudesta.
20.03.2020 18:00Terminator miehet palvelevat 24/7 , - ja kesälomat 2020 peruttu.
18.03.2020 8:52TimberRoad 2020 siirtoauto.
17.03.2020 8:48TimberRoad 2020 "syöttöautomallit".
15.03.2020 12:00TimberRoad 2020 vetoautojen kuormatilat ja kantavuudet ovat identtisiä.
15.03.2020 6:32Mikä on TimberRoad 2020 - projekti ???
14.03.2020 7:48TimberRoad 2020 yhdistelmäparin polttoainesäästöt ja päästöt tulevat alittamaan Eu- vaatimukset enemmän kuin selkeästi.
12.03.2020 18:00TimberRoad 2020 aikataulutus.

Siirry arkistoon »