Roiskeläpät

14.01.2020 8:30

6.3.1   Läpän leveyden on täytettävä mittaa ”q” koskeva 6.1.1 kohdan c alakohdan vaatimus, paitsi milloin läppä on lokasuojan sisäpuolella. Tällöin sen on oltava vähintään renkaan kulutuspinnan levyinen.

Roiskeläpän lokasuojan alapuolella sijaitsevan osan leveyden on täytettävä tässä kappaleessa esitetty vaatimus siten, että toleranssi kummallakin puolella on ± 10 mm.

6.3.2   Läpän tulee olla perusasennossaan suunnilleen pystysuorassa.

6.3.3   Roiskeläpän alareuna saa olla enintään 200 mm:n korkeudella maanpinnasta (liite VI, kuva 3).

Tämä etäisyys voi takimmaisessa akselissa olla enintään 300 mm, jos sivupellin alareunan säteisetäisyys Rv ei ylitä akselilla oleville pyörille asennettujen renkaiden säteen mittoja.

Roiskeläpän alareunan enimmäisetäisyys maanpinnasta voi olla 300 mm, jos valmistaja pitää sitä teknisesti tarpeellisena jousituksen ominaisuuksien vuoksi.

6.3.4   Roiskeläppä saa sijaita vaakatasossa mitattuna enintään 300 mm:n etäisyydellä renkaan takimmaisesta reunasta.

6.3.5   Jos usean akselin vierekkäisille akseleille asennettujen renkaiden välinen etäisyys ”d” on alle 250 mm, ainoastaan takimmainen pyöräpari varustetaan roiskeläpillä. Jos vierekkäisten akselien renkaiden välinen etäisyys ”d” on vähintään 250 mm, jokaisen pyörän takana on oltava roiskeläppä (liite VI, kuva 4).

6.3.6   Roiskeläppä saa taipua enintään 100 mm taaksepäin, kun siihen kohdistetaan 3 N:n suuruinen voima 100 mm:n suuruiselle läpän leveydelle; se kohdistetaan pisteeseen, joka sijaitsee 50 mm läpän alareunan yläpuolella.

6.3.7   Vaaditut vähimmäismitat täyttävän roiskeläpän koko etupuolelle on kiinnitettävä liitteessä III olevan 2 osan vaatimuksia vastaava roiskeenestolaite.

6.3.8   Lokasuojan takaosan alareunan ja roiskeläpän välissä ei saa olla roiskeita päästäviä aukkoja.

6.3.9   Jos roiskeenestolaite vastaa roiskeläpille asetettuja vaatimuksia (6.3 kohta), lisäroiskeläppää ei vaadita.

7.   Itseohjautuvilla ja muilla kuin ohjautuvilla pyörillä varustettujen akseleiden energiaa vaimentavia roiskeenestojärjestelmiä koskevat vaatimukset (ks. 6.2 kohta).

08.07.2020 1:41Kuljetusyrittäjän pojasta Scanian myyntijohtajaksi
07.07.2020 21:52Terminator XXL puutavarapankot - 30+1 hyvää !!!
07.07.2020 21:45Terminator pankkohinnasto 1 / 2020
06.07.2020 20:00Puutavarayhdistelmä on ilmanvastusvoimiltaan nykyisellään selvästi kuluttavin ja saastuttavin kuorma-automalleistamme..
05.07.2020 7:13KATSO 3.7. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! - mahtava paketti alan tuoreimpia kuulumisia
05.07.2020 7:09Ilmanvastus on puutavara-auton suurin ajovastusvoima.
04.07.2020 15:37Puutavarapankkotolpan oikeaoppinen pituus-/ leveys suhde on ääritärkeä tuotantotekijä.
04.07.2020 9:48On olemassa vain yksi ja ainoa oikea terästolpan aeromuoto.
04.07.2020 7:46Terminator toppa on kaikkien aikojen edistyksellisin kuormatilan "sivupylväs".
03.07.2020 8:21Puutavarayhdistelmän ilmanvastuksessa ja virtauksissa on kaksi täysin eri muotoa.

Siirry arkistoon »