Kuorma-autoroiskeläppien tulevaisuus - todetaanko ne tarpeettomiksi "turhakkeiksi" alle 3.500 kiloisten tapaan ???

14.01.2020 10:11

Roiskeläppien tarpeellisuudesta ja pakollisuudesta voidaan olla montaa eri mieltä. - Jokaisessa asiassa on hyötypuolensa ja haittansa, niin myös roiskeläpissäkin.

Henkilö-, ja pakettiautojen roiskeläpät on todettu enempi haitallisiksi, ja niitten käyttö on vapaaehtoista. Kuorma-auoissa yli 3.500 kilosta alkaen ne ovat kuitenkin pakolliset, mutta miksi?

Roiskeläpät ovat aikoinaan tulleet ajoneuvoihin parantamaan liikenneturvallisuutta , mutta onko niistä nykyliikenteessä enemmän haittaa, kuin hyötyä ???

Heikki Jokela 050 4129 024

Ps. Henkilösutoista ja pakettiautoista poistettiin roiskeläpät . Yksi tärkein poiston syy oli aerodynaamisten ominaisuuksien ja lianmuodostuksen korjaantuminen sekä polttoainesäästöt.

01.06.2019 6:28Kehitimme kymmenessä vuodessa koko maailman pankkomarkkinoitten tehokkaimman, turvallisimman ja kattavimman pankkomalliston.
29.03.2020 9:10Weckmanin supertilava ja kevytrakenteinen viisiakselinen raakapuuvaunu.
22.03.2020 10:48Terminatorimiesten 6 (+ 1) palvelupistettä pitävät osaltaan huolen puutavara-autojen toimivuudesta.
20.03.2020 18:00Terminator miehet palvelevat 24/7 , - ja kesälomat 2020 peruttu.
18.03.2020 8:52TimberRoad 2020 siirtoauto.
17.03.2020 8:48TimberRoad 2020 "syöttöautomallit".
15.03.2020 12:00TimberRoad 2020 vetoautojen kuormatilat ja kantavuudet ovat identtisiä.
15.03.2020 6:32Mikä on TimberRoad 2020 - projekti ???
14.03.2020 7:48TimberRoad 2020 yhdistelmäparin polttoainesäästöt ja päästöt tulevat alittamaan Eu- vaatimukset enemmän kuin selkeästi.
12.03.2020 18:00TimberRoad 2020 aikataulutus.

Siirry arkistoon »