Kuorma-autoroiskeläppien tulevaisuus - todetaanko ne tarpeettomiksi "turhakkeiksi" alle 3.500 kiloisten tapaan ???

14.01.2020 10.11

Roiskeläppien tarpeellisuudesta ja pakollisuudesta voidaan olla montaa eri mieltä. - Jokaisessa asiassa on hyötypuolensa ja haittansa, niin myös roiskeläpissäkin.

Henkilö-, ja pakettiautojen roiskeläpät on todettu enempi haitallisiksi, ja niitten käyttö on vapaaehtoista. Kuorma-auoissa yli 3.500 kilosta alkaen ne ovat kuitenkin pakolliset, mutta miksi?

Roiskeläpät ovat aikoinaan tulleet ajoneuvoihin parantamaan liikenneturvallisuutta , mutta onko niistä nykyliikenteessä enemmän haittaa, kuin hyötyä ???

Heikki Jokela 050 4129 024

Ps. Henkilösutoista ja pakettiautoista poistettiin roiskeläpät . Yksi tärkein poiston syy oli aerodynaamisten ominaisuuksien ja lianmuodostuksen korjaantuminen sekä polttoainesäästöt.

25.04.2024Tuliko tästä poishylkäytynyt visio, vai onko se kuitenkin lopulta tehokas "junantappaja"???
24.04.2024 18.00Koostesivu : "Terminator-tekniikkaa" 1-16.
21.04.2024KATSO TÄSTÄ MAAMESS 2024 -LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
19.04.2024 9.00Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida!
05.04.2024Nopeitten toimitusten varastopankot / huhtikuu 2024.
25.04.2024 11.00Terminator ei ole miltään osin " puolivillainen " jäljitelmäpankko !!!
25.04.2024 9.00Terminatorien 10% kuormatilavuuslisä on tärkein Terminatoreitten tuomista eduista.
25.04.2024 7.49Ruokalista meni uusiksi - artikkelini vuodelta 2011.
25.04.2024 7.00Ponssen osavuosikatsaus Q1/2024 - Liikevoitto jäi heikoksi
25.04.2024 3.00Terminatoreitten edut korostuvat sekä kesällä, että talvella.

Siirry arkistoon »