Kuorma-autoroiskeläppien tulevaisuus - todetaanko ne tarpeettomiksi "turhakkeiksi" alle 3.500 kiloisten tapaan ???

14.01.2020 10:11

Roiskeläppien tarpeellisuudesta ja pakollisuudesta voidaan olla montaa eri mieltä. - Jokaisessa asiassa on hyötypuolensa ja haittansa, niin myös roiskeläpissäkin.

Henkilö-, ja pakettiautojen roiskeläpät on todettu enempi haitallisiksi, ja niitten käyttö on vapaaehtoista. Kuorma-auoissa yli 3.500 kilosta alkaen ne ovat kuitenkin pakolliset, mutta miksi?

Roiskeläpät ovat aikoinaan tulleet ajoneuvoihin parantamaan liikenneturvallisuutta , mutta onko niistä nykyliikenteessä enemmän haittaa, kuin hyötyä ???

Heikki Jokela 050 4129 024

Ps. Henkilösutoista ja pakettiautoista poistettiin roiskeläpät . Yksi tärkein poiston syy oli aerodynaamisten ominaisuuksien ja lianmuodostuksen korjaantuminen sekä polttoainesäästöt.

08.07.2020 1:41Kuljetusyrittäjän pojasta Scanian myyntijohtajaksi
07.07.2020 21:52Terminator XXL puutavarapankot - 30+1 hyvää !!!
07.07.2020 21:45Terminator pankkohinnasto 1 / 2020
06.07.2020 20:00Puutavarayhdistelmä on ilmanvastusvoimiltaan nykyisellään selvästi kuluttavin ja saastuttavin kuorma-automalleistamme..
05.07.2020 7:13KATSO 3.7. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! - mahtava paketti alan tuoreimpia kuulumisia
05.07.2020 7:09Ilmanvastus on puutavara-auton suurin ajovastusvoima.
04.07.2020 15:37Puutavarapankkotolpan oikeaoppinen pituus-/ leveys suhde on ääritärkeä tuotantotekijä.
04.07.2020 9:48On olemassa vain yksi ja ainoa oikea terästolpan aeromuoto.
04.07.2020 7:46Terminator toppa on kaikkien aikojen edistyksellisin kuormatilan "sivupylväs".
03.07.2020 8:21Puutavarayhdistelmän ilmanvastuksessa ja virtauksissa on kaksi täysin eri muotoa.

Siirry arkistoon »