Tässä ne jäljitelmätolppatyyppien viisi virhettä + 5.

05.03.2022 7.07

Jäljitelmäpankkojen lujuuden ja tuottavuuden, sekä liikenneturvallisuuden kannalta suunnitteluvirheitä on jo yksin tuossa jäljitelmätolpassa  kymmenen :

1. Aerodynamiikka
2. Liukuestepinnat vajavaiset
3. Epäjatkuvuuskohdat tolpassa
4. Hitsisaumat pyöristysalueella
5. Tolpan liitos pannkkorunkoon
+ 10
6. Painolisä
7. Tolppamuoto kuormattuna
/kuormatilavuus
8. Kartiokkuus yksipuolinen
/kuormatilavuus
9. Värinänkesto
10. Pintakäsittely

 Osa tolppavirheistä vaikuttaa tuottavuuteen ja liikenneturvallisuuteen heti käyttöönoton jälkeen, osa suunnittelu-/valmistusvirheistä ilmaantuu vasta muutaman käyttöönottovuoden kuluttua  ( jako seuraavassa artikkelissa ) .

Heikki Jokela 050 4129 024

Ps. Selitykset ja "mitä se on" osuus  on myös tulossa käsittelyyn jo tällä viikolla. XXhj




26.03.2024Terminatoreitten nopeat ja rahtivapaat perilletoimitukset 2024.
23.03.2024KATSO 22.3. LÄHETYS VILLISTÄ LÄNNESTÄ TURUSTA! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
20.03.2024 10.00Onko puutavarayhdistelmien kulurakenteissa edelleenkin hyödynnettäviä Europotteja, - ja onko niitä kaikille osapuolille???.
15.03.2024KATSO 15.3. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
20.02.2024LUE TÄSTÄ! Talven jättikokoinen Metsäalan Ammattilehti on ilmestynyt
28.03.2024 18.00Puutavara-autojen apurunkoprofiileissa suuria eroja.
28.03.2024 17.00Miksi alumiini on edelleen pankkojen raaka-aine???
28.03.2024 15.00Suomeen Naton yrityskiihdyttämö ja kaksi testikeskusta
28.03.2024 13.00Puutavara-auton apurunkopaketit vaativat ammattitaitoa ja vastuullisuutta.
28.03.2024 7.00Malminetsinnän ja kaivostoiminnan investoinnit kasvoivat 2023

Siirry arkistoon »