76- tonnisesta löysät pois:

03.05.2020 8.13

        Kuvan kuvausta ei ole saatavilla.
76- tonnisissa tyhjissä 4+5 yhdistelmissä on omapainoissa ja Cw -arvoissa edelleenkin yllättävän suuria eroja:
Kuvan kuvausta ei ole saatavilla.

1. 4-akselisten autojen omapainot 12.5 tonnia - 14.5 tonnia.
(omapainovertailussa autoissa nosturikäytön hydrauliikka)

2. 5- akselisten perävaunujen omapainot 7.0 tonnia - 9.5 tonnia

3. puutavaran kuormainien painot 2.250 kg - 4.750 kg

4. Ilmanvastusten Cw-arvojen kokoluokat Cw 1.8 - Cw 2.4

Kun valitaan painoltaan edullisimmat ja painavimmat ajoneuvot ja nosturit ovat omapainot 21.750 kg ja 28.750kg. - Painoeroa jopa 7.000kg.

- Näitten kahden ääripään yhdistelmän omapainojen väliin asettuvat Suomessa nyt käytössä kaikki liikenteessä  olevat nosturilliset 76- tonnin raakapuukuljetusyhdistelmät.

Heikki Jokela 050 4129 024

Ps. 3 tonnin kuorman kaskutuslisä
on keventämällä monessa
tapauksessa hyödynnettävissä.

13.04.2024KATSO TÄSTÄ MANSEN MÖRINÄT LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
05.04.2024Nopeitten toimitusten varastopankot / huhtikuu 2024.
19.04.2024 15.00Kuumasinkitty pankko on käytössä täysin ruostumaton - päältä, ja sisältä !!!.
19.04.2024 13.00Kuumasinkitty pankko pysyy pitkään siistinä.
19.04.2024 12.00Wihuri Teknisen Kaupan jälkimarkkinoinnissa keskitetään palveluja
19.04.2024 11.00Pankkojen pinnoitekkin on osa tuottavuutta ja turvallisuutta: -Kuumasinkitys on ehdottomasti paras, kestävin, ja turvallisin teräksisten pankkojen pinnoitusmenetelmä.
19.04.2024 9.00Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida!
19.04.2024 9.00Tamtron Group Oyj tuo markkinoille mullistavan AI-pohjaisen automaattisen materiaalien tunnistusjärjestelmän
19.04.2024 7.00Lujat, ja ultralujat teräkset kuumasinkittynä ovat ehdotomia perusmateriaaleja puutavara-autovarusteissa.
19.04.2024 3.00Finnveran Rahoitus ja kasvu -katsaus: Valtiontukikilpailu on Suomelle myrkkyä

Siirry arkistoon »