76- tonnisesta löysät pois:

03.05.2020 8:13

        Kuvan kuvausta ei ole saatavilla.
76- tonnisissa tyhjissä 4+5 yhdistelmissä on omapainoissa ja Cw -arvoissa edelleenkin yllättävän suuria eroja:
Kuvan kuvausta ei ole saatavilla.

1. 4-akselisten autojen omapainot 12.5 tonnia - 14.5 tonnia.
(omapainovertailussa autoissa nosturikäytön hydrauliikka)

2. 5- akselisten perävaunujen omapainot 7.0 tonnia - 9.5 tonnia

3. puutavaran kuormainien painot 2.250 kg - 4.750 kg

4. Ilmanvastusten Cw-arvojen kokoluokat Cw 1.8 - Cw 2.4

Kun valitaan painoltaan edullisimmat ja painavimmat ajoneuvot ja nosturit ovat omapainot 21.750 kg ja 28.750kg. - Painoeroa jopa 7.000kg.

- Näitten kahden ääripään yhdistelmän omapainojen väliin asettuvat Suomessa nyt käytössä kaikki liikenteessä  olevat nosturilliset 76- tonnin raakapuukuljetusyhdistelmät.

Heikki Jokela 050 4129 024

Ps. 3 tonnin kuorman kaskutuslisä
on keventämällä monessa
tapauksessa hyödynnettävissä.

15.05.2020 10:10"Kadonneen kuormatilan metsästys" : - Nyt mennään kuormatilakokoon vaikuttavat tekijät läpi osa osalta , - ja rehellisesti.
03.06.2020 7:00Terminator pankkojen kevään huoltopakettien tarjoukset..
03.06.2020Puutavarayhdistelmän "Terminointi" monessa tapauksessa edullisin ja tuottavin investointi.
02.06.2020 14:14Terminator pankkohinnasto 1 / 2020.
02.06.2020 7:36TimberRoad 2020 yhdistelmien säästökohteet.
01.06.2020 20:00TimberRoad 2020 yhdistelmäparin perävaunut.
31.05.2020 14:38Kolmiakselinen raakapuun "siirtoauto".
31.05.2020 10:57Raakapuun siirtoautot yleistyvät kiihtyvässä määrin. - Mutta mistä kasvu johtuu?
29.05.2020 23:46KATSO 29.5. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! - mahtava paketti alan tuoreimpia kuulumisia
29.05.2020 12:48"Paukku ja pupu" - SP- vaunut täyttyy Terminatoreilla kertalaakista.

Siirry arkistoon »