Kiinnikekorkeuksien vaikutus hyötykorkeuteen

01.02.2023 13.00

kiinnikkeitten asennus

Kiinnikerakenteitten korkeus rajoittaa pankon maksimi tolppakorkeutta. Kiinnikerakenteita on erityyppisiä :  kiinteitä-, kitka- ja liukukiinnikkeitä. Kiinnikkeet rajoittavat  pankkojen ja hyörykuormien maksimikorkeuksia 0 sentistä  4.5 senttiin.



Pienin korkeuslisä on kiinteässä Terminator XXL pankossa 0 sentillä ja toiseksi pienin Terminatoreitten kitkakiinnikkeissä, joissa kitkalevyn paksuuslisä on 0.4 senttiä.
Terminatoreitten liukulevy kasvattaa sekin korkeutta vain 0.8 sentillä. Terminatoreitten kitkalevyt ovat kiinnitetty paikoilleen kierrelatalla, ja rakenne ei "syö" kulutuspintakorkeutta. Lisäksi Terminatoreitten kitka- ja liukulevyt ovat kiinnikerakenteista johtuen kulutuspinnoiltaan muita rakenteita noin 50 % suurempia.



Perinteisten kiinteitten teräspankkojen kiinnikkeen alalevy kasvattaa korkeutta 0,8 - 1.0 sentillä ja niiten liukulevy on rakenteesta johtuen 1.5 senttiä ja yhteiskorkeuslisä on 2.3 - 2.5 senttiäm jopa ylikin. 

Terminator vaihtopankkosarja.8 kpl EXTE A5 2.88x2.55 , myös 4kpl + 4 kpl autosarjana.

Alumiinipankkojen korkeuslisä on teräskiinnikepaketeilla 2.3 - 2.5 senttiä ja alumiinirakenteisena 3.5 senttiä.



Kiinnikekorkeudella on osaltaan pieni, mutta merkittävä vaikutus kuormatilan kokoon ja kuorman painopisteen korkeuteen. -Kuormatilavuutta yksin 2.5 sentin kiinnikekorkeusero syö kolmelta 5.5 m raakapuunipulta jopa 1.0 kiintokuutiota.

20934034_1830158583962026_6960798870575323298_o

Heikki Jokela
050 4129 024



Seuraavaksi:-Pankkorunkokorkeuden 
vaikutus hyötykorkeuteen.

26.03.2024Terminatoreitten nopeat ja rahtivapaat perilletoimitukset 2024.
23.03.2024KATSO 22.3. LÄHETYS VILLISTÄ LÄNNESTÄ TURUSTA! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
20.03.2024 10.00Onko puutavarayhdistelmien kulurakenteissa edelleenkin hyödynnettäviä Europotteja, - ja onko niitä kaikille osapuolille???.
15.03.2024KATSO 15.3. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
20.02.2024LUE TÄSTÄ! Talven jättikokoinen Metsäalan Ammattilehti on ilmestynyt
28.03.2024 17.00Miksi alumiini on edelleen pankkojen raaka-aine???
28.03.2024 15.00Suomeen Naton yrityskiihdyttämö ja kaksi testikeskusta
28.03.2024 13.00Puutavara-auton apurunkopaketit vaativat ammattitaitoa ja vastuullisuutta.
28.03.2024 7.00Malminetsinnän ja kaivostoiminnan investoinnit kasvoivat 2023
28.03.2024 3.00Alumiini materiaalina

Siirry arkistoon »