Terminator pankon tolppa on monipuolinen ja korkeatasoinen tuote.

18.07.2020 20:01



Moni mieltää puutavarapankon tolpat pystyssä seisovaksi puikoiksi, mutta meille Terminatormiehille ne eivät ole  missään nimessä jotain puikkoja  - ne ovat meille korkeatasoisia  ja pitkälle jalostettuja tuotteita , niin materiaalinsa-, muotoilunsa-, kuin pintakäsittelynsäkkin osalta. - Tätä ne ovat myös niitten käyttäjille.

Vuosimallin 1985 alumiininen aerotolppa oli Cw = 0.4

Kun teimme ensimmäiset alumiiniset aerotolpat 1984 , saimme niitten ilmavastusarvot tippumaan alle puoleen markkinoilla olevien alumiinipankkomallien ilmanvastusarvoista. Tämän mahdollisti alumiiniprofiilitekniikasta saatu silloinen pursotustekniikka. Tuota ilmanvastusarvoa on vaikea alittaa teräspankkojen nykytekniikallakaan. 


Terminatoreitten nykyversiot ovat tekniikaltaan kolmannen polven tuotantomallia. Terminator tolppa ei ulotu Cw arvoltaan Alukarikka aeron lukemiin, mutta sen kokonaishyödyt ylittävät 1985 mallivuosien pankkomallit kirkkaasti. Kokonaishyödyt koostuvat reippaasti suuremman kuormatilan lisäksi nykytekniikan menetelmillä saatujen optimaalisten mittojen ja tolppien liukuesteitten tuulenohjausominaisuuksien ansiosta.

Terminatoreitten tolppien Cw on koko tolpan matkalta luokkaa Cw = 0.5

Terminatorien "viides kulma" tekee tolpan aerodynamiikkamuodot erinomaisiksi yhdessä oikeaoppisen tolppamitoituksen kanssa. Tolpan ilmanvastuspinnan leveys on oikeassa suhteessa sen pituuden kanssa. Tolpan liukuestepinnat syövät sen aerodynamiikkominaisuuksia , mutta tuovat menetyksen takaisin ilmavirtausominaisuuksista saatavan tuulenohjaustekniikkansa ansiosta . Virtaukset suuntautuvat kuormatilaan ja pienentävät pyörteilyä ja samalla loiskuormakokoa. Terminatoreitten 100%:set iukuestepinnat purevat tehokkaasti kiinni nipun puihin tehostaen kuorman nippusidontaa ratkaisevasti.- Kuormattuna-ajossa Terminatoreitten muoto puree puuhun, mutta ei juurikaan ilmaan.



Terminatoreitten "viides" kulma yhdessä optimaalisen mitoituksen kanssa mahdollistavat tolpan rakenteen kahdesta osasta, täysin ilman "proteesivahvikkeita". Tämä uusi pankkotekniikka materiaaleineen ja pintakäsittelyineen  mahdollistanut meille teräspankkorakenteen, jonka ansiosta Terminator on kaikkien aikojen kevein ja kestävin ja tuottvin sekä liikenneturvallisin  teräspankko.



Heikki Jokela 050 4129024
aerotekniikkaa vuodesta 1984
Facebook : HeikkiJ

13.07.2020 14:00Terminator pankkojen kesän huoltopakettien tarjoukset..
08.07.2020 11:59Terminator pankkohinnasto 1/2020
11.08.2020 8:26Terminator XXL kitkakiinnike.
10.08.2020 10:47Terminator XXL liukulevyt.
09.08.2020 9:57Puutavarayhdistelmää kuormatessa kannattaa minimoida nippuvälit.
08.08.2020 11:01KATSO TÄSTÄ 7.8. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! - mahtava paketti alan tuoreimpia kuulumisia
08.08.2020 8:41Yhdistelmän muotoilu ja virtauksienhallinta tuovat lisätuloja kuljetustalouteen.
07.08.2020 9:57Uutta muotoilua ja uutta tekniikkaa .
06.08.2020 14:36Mikä on puutavarayhdistelmän aerodynamiikan parannuksesta saatava lisätulo ???
05.08.2020 23:36Puutavarayhdistelmän aerodynamiikan kehitystyön aloitimme 1984 , - ja aerokehitystyömme jatkuu edelleen.

Siirry arkistoon »