Terminator pankon tolppa on monipuolinen ja korkeatasoinen tuote.

06.05.2025 13.00



Moni mieltää puutavarapankon tolpat pystyssä seisovaksi puikoiksi, mutta meille Terminatormiehille ne eivät ole  missään nimessä jotain puikkoja  - ne ovat meille korkeatasoisia  ja pitkälle jalostettuja tuotteita , niin materiaalinsa-, muotoilunsa-, kuin pintakäsittelynsäkkin osalta. - Tätä ne ovat myös niitten käyttäjille.

Vuosimallin 1985 alumiininen aerotolppa oli Cw = 0.4

Kun teimme ensimmäiset alumiiniset aerotolpat 1984 , saimme niitten ilmavastusarvot tippumaan alle puoleen markkinoilla olevien alumiinipankkomallien ilmanvastusarvoista. Tämän mahdollisti alumiiniprofiilitekniikasta saatu silloinen pursotustekniikka. Tuota ilmanvastusarvoa on vaikea alittaa teräspankkojen nykytekniikallakaan. 


Terminatoreitten nykyversiot ovat tekniikaltaan kolmannen polven tuotantomallia. Terminator tolppa ei ulotu Cw arvoltaan Alukarikka aeron lukemiin, mutta sen kokonaishyödyt ylittävät 1985 mallivuosien pankkomallit kirkkaasti. Kokonaishyödyt koostuvat reippaasti suuremman kuormatilan lisäksi nykytekniikan menetelmillä saatujen optimaalisten mittojen ja tolppien liukuesteitten tuulenohjausominaisuuksien ansiosta.

Terminatoreitten tolppien Cw on koko tolpan matkalta luokkaa Cw = 0.5

Terminatorien "viides kulma" tekee tolpan aerodynamiikkamuodot erinomaisiksi yhdessä oikeaoppisen tolppamitoituksen kanssa. Tolpan ilmanvastuspinnan leveys on oikeassa suhteessa sen pituuden kanssa. Tolpan liukuestepinnat syövät sen aerodynamiikkominaisuuksia , mutta tuovat menetyksen takaisin ilmavirtausominaisuuksista saatavan tuulenohjaustekniikkansa ansiosta . Virtaukset suuntautuvat kuormatilaan ja pienentävät pyörteilyä ja samalla loiskuormakokoa. Terminatoreitten 100%:set iukuestepinnat purevat tehokkaasti kiinni nipun puihin tehostaen kuorman nippusidontaa ratkaisevasti.- Kuormattuna-ajossa Terminatoreitten muoto puree puuhun, mutta ei juurikaan ilmaan.



Terminatoreitten "viides" kulma yhdessä optimaalisen mitoituksen kanssa mahdollistavat tolpan rakenteen kahdesta osasta, täysin ilman "proteesivahvikkeita". Tämä uusi pankkotekniikka materiaaleineen ja pintakäsittelyineen  mahdollistanut meille teräspankkorakenteen, jonka ansiosta Terminator on kaikkien aikojen kevein ja kestävin ja tuottvin sekä liikenneturvallisin  teräspankko.



Heikki Jokela 050 4129024
aerotekniikkaa vuodesta 1984
Facebook : HeikkiJ

18.05.2025KATSO TÄSTÄ 16.5. LÄHETYS! Kuljetus, maarakennus ja metsäalan uutisi
17.05.2025Proforest 23.-24.5. Kalajoen lentokentällä: - "Tietoa. Kokemuksia. Ratkaisuja".
15.05.2025LUE TÄSTÄ! Kevään suuri Metsäalan Ammattilehti on ilmestynyt
14.05.2025 16.00Terminator XXL 8aero-, ja 8.8CE pankkojen 1vrk:n - 1 viikon perille toimitusvalmiudessamme olevat auto-, ja pv. pankkoerät.
19.04.2025 20.00??UUTISET--UUTISET??
21.05.2025 12.00Nippusidonnan turvallisuus ei tule tuunaamalla, eikä teippejä lisäämällä.
21.05.2025 11.00Heijastinteipit määrättiin pakollisiksi 2000-luvun lopulla. mutta nyt ne ovatkin jo "turhakkeita".
21.05.2025 9.00XXL -Evolution pankkomallistot tarjoavat raakapuukuljetuksiin kolme välttämätöntä valttikorttia.
21.05.2025 7.00Teipit jäävät pankoista pois, ja kuumasinkitys alkaa korvata muovipinnoitteet.
21.05.2025 3.00Muoviroskan lisääntyminen on suuri ongelma.

Siirry arkistoon »