TR- yhdistelmäparin kehitystyö aloitettiin yhdistelmien muutostyöllä.

25.09.2022 18:00

kooste3a

kooste3b

TimberRoad  yhdistelmien perävaunut saavat uutta aerodynaamista muotoilua ja enempi pahimpaan paikkaan - vaunujen peräpään muotoiluun. Perävaunun umpiperä nostaa maasta pölyä, hiekkaa,lunta ja vettä alustarakeneisiin, ja jopa kuorman päällekkin. - Visäksi liikennevirran näkyvuyys heikkenee monissa huonoissa keliolosuhteissa jopa hyvinkin vaaralliselle tasolle.

.

Puutavaravaunujen peräpäitten muotoilu on "ruotsalaistunut" pitkine mainosroiskeläppineen , kanttisine puskureineen ja "nykymuodinmukaisine" valoseinineen. - Roiskeläpät ovat pakollisia vain takimmaisilla akseleilla ja ne ovat totuudessa kalliita  käyttää, sekä enempi turvattomia liikenteessä.




Teimme vuonna 1991 , kolmekymmentäyksi vuotta sitten , maailman ehdottomasti aerodynaamisimman puutavarayhdistelmän. Se oli erinomainen, mutta rankasti ennenaikainen. Nyt poissaolomme vuosina vaunut ovat kehittyneet enempi ruotsalaisten pyrypeltiperien tahtiin, kalliiiiseen ja liikenneturvallisuuttakin selvästi huonontavaan suuntaan.



Ilmavastusvoimien ja loiskuorman kasvattaminen on väärä suunta. Se on käyttäjälleen kallista , mutta vieläkin pääosin liian vaikeaa hahmottaa. Liikenneturvallisuutta heikentävä suunta sensijaan jatkuu,ja  se näkyy kasvavan loiskuorman osalta huomiovalorykelmää peittävänä kerroksena kesin ja talvin. Peräpään lika, ja lumikerrokset automiehet puhdistavat useita kertoja joka kuorman aikana. Siitä huolimatta peräpään peittyvät näkymättömiksi jo muutamien ajokilometrien aikana.



Näkymättömyys kasvaa entisestään pitkien lokasuojien ja huonon aerodynamiikan vaikutuksesta , ja se kasvaa vaaralliseksi kaikelle kanssaliikenteelle, niin edestä, kuin takaatulevkille. - Tämän virheen tulemme osaltamme korjaamaan , ja ensitilassa, käyttäjien talouden ja liikenneturvallisuuden eduksi.



Heikki Jokela 050 4129 024 
    TimberRoad 

02.12.2022 17:00Pohjolan keveimmät : - Aloitimme TimberMaxx Evolution pankkojen varauksien vastaanoton Evo 6.2 Ce pinotavarapankkomalleilla.
02.12.2022 15:00Di Olavi H Koskinen : - ILMASTOTALKOISSA SUOMI ON JO TEHNYT OSANSA RAAKAPUUN MAANTIEKULJETUSTEN OSALTA:
02.12.2022 13:00Kannattaa tutustua :- Ohessa on kaksi taulukkoa; toinen XXL:lle ja toinen ALUlle. Näistä ilmenee pankko pankolta vertailupankkojen (0 - 12) vaikutus polttoaineenkulutukseen tavoitenopeuksilla 60, 70, 80, 90 ja 100 km/h.
02.12.2022 11:00Artikkelimme vuodelta 2014: - "Puutavarapankon poikkipintaeron esimerkkilaskenta".
02.12.2022 9:00Pankon joustavuus.
02.12.2022 7:00Raskone toimii nyt uuden brändin alla.
02.12.2022 3:00Tavara-autojen ensirekisteröinnit kasvussa - henkilöautojen rekisteröinnit takamatkalla
02.12.2022 0:07Ennätysmäärä Terminator XXL 8 aero 3.20x2.55 pankkoja hetitoimituksiin.
01.12.2022 16:30Olemma varautuneet Joulukuun 2022 pankkomyyntiin yli 300 pankon toimitusvalmiudella.
01.12.2022 11:00Turvallisuusajattelun "suuri pluffi".

Siirry arkistoon »