TR- yhdistelmäparin kehitystyö aloitettiin yhdistelmien muutostyöllä.

25.09.2022 18.00

kooste3a

kooste3b

TimberRoad  yhdistelmien perävaunut saavat uutta aerodynaamista muotoilua ja enempi pahimpaan paikkaan - vaunujen peräpään muotoiluun. Perävaunun umpiperä nostaa maasta pölyä, hiekkaa,lunta ja vettä alustarakeneisiin, ja jopa kuorman päällekkin. - Visäksi liikennevirran näkyvuyys heikkenee monissa huonoissa keliolosuhteissa jopa hyvinkin vaaralliselle tasolle.

.

Puutavaravaunujen peräpäitten muotoilu on "ruotsalaistunut" pitkine mainosroiskeläppineen , kanttisine puskureineen ja "nykymuodinmukaisine" valoseinineen. - Roiskeläpät ovat pakollisia vain takimmaisilla akseleilla ja ne ovat totuudessa kalliita  käyttää, sekä enempi turvattomia liikenteessä.




Teimme vuonna 1991 , kolmekymmentäyksi vuotta sitten , maailman ehdottomasti aerodynaamisimman puutavarayhdistelmän. Se oli erinomainen, mutta rankasti ennenaikainen. Nyt poissaolomme vuosina vaunut ovat kehittyneet enempi ruotsalaisten pyrypeltiperien tahtiin, kalliiiiseen ja liikenneturvallisuuttakin selvästi huonontavaan suuntaan.



Ilmavastusvoimien ja loiskuorman kasvattaminen on väärä suunta. Se on käyttäjälleen kallista , mutta vieläkin pääosin liian vaikeaa hahmottaa. Liikenneturvallisuutta heikentävä suunta sensijaan jatkuu,ja  se näkyy kasvavan loiskuorman osalta huomiovalorykelmää peittävänä kerroksena kesin ja talvin. Peräpään lika, ja lumikerrokset automiehet puhdistavat useita kertoja joka kuorman aikana. Siitä huolimatta peräpään peittyvät näkymättömiksi jo muutamien ajokilometrien aikana.



Näkymättömyys kasvaa entisestään pitkien lokasuojien ja huonon aerodynamiikan vaikutuksesta , ja se kasvaa vaaralliseksi kaikelle kanssaliikenteelle, niin edestä, kuin takaatulevkille. - Tämän virheen tulemme osaltamme korjaamaan , ja ensitilassa, käyttäjien talouden ja liikenneturvallisuuden eduksi.



Heikki Jokela 050 4129 024 
    TimberRoad 

25.04.2024Tuliko tästä poishylkäytynyt visio, vai onko se kuitenkin lopulta tehokas "junantappaja"???
24.04.2024 18.00Koostesivu : "Terminator-tekniikkaa" 1-16.
21.04.2024KATSO TÄSTÄ MAAMESS 2024 -LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
19.04.2024 9.00Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida!
05.04.2024Nopeitten toimitusten varastopankot / huhtikuu 2024.
25.04.2024 17.00Terminator - tekniikkaa : Tuotekehittely.
25.04.2024 15.00Trelleborg esittelee viimeisimmät rengasinnovaatiot Intermat Construction Fair -messuilla Pariisissa, Ranskassa 24.-27. huhtikuuta
25.04.2024 13.00Nordic Bioproducts Group avasi Lappeenrantaan tehtaan, joka tuottaa innovatiivisia biomateriaaleja uudella teknologialla
25.04.2024 11.00Terminator ei ole miltään osin " puolivillainen " jäljitelmäpankko !!!
25.04.2024 9.00Terminatorien 10% kuormatilavuuslisä on tärkein Terminatoreitten tuomista eduista.

Siirry arkistoon »