Nyt haetaan säästöjä myös pankkomäärää minimoimalla..

03.05.2025 0.07

Perintainen 12 pankkoinen yhdistelmä on saamassa rinnalleen 10-pankkoisen vaihtoehdon ja myös kahdeksanpankkoiset sekä kuusipankkoiset ovat alkaneet yleistyä yllättävän nopeastikkin.
Ruotsissa on jo vuosikymmeniä ajettu kahdeksan-, ja kuusipankkoisilla yhdistelmillä. -Nyt pankkovähennyksistä on alettu hakea lisävoimaa myös Suomen maantie savotoille.

Mitä pankkomäärän minimoinnilla  on saavutettavissa ???



Pankkoja vähentämällä kasvaa kantavuus , ja pienenee ilmavastusvoimat. Yhdistelmän kantavuus kasvaa pankkovähennyksellä likimain 100 kg/pankko - jotenka kevennystä pankkomäärää minimoimalla päästään 200kg-600kg lisäkantavuuteen. Lisäksi polttoainesäästöä tulee jokaisesta vähennetystä pankosta vähintään 0.5l/100km - elikkä 1l/100km - 3l/100km.

Yhdistelmän tuottavuus kasvaa viiden vuoden käyttöaikana, yksin pankkovähennyksestä saatavilla lisätuotilla:
- kantavuuslisästä noin 10.000€ - 30.000€ 
- polttoainesäästöistä noin 10.000€ - 30.000€

Pankkojen määrän minimoinnista saatavissa oleva lisätuotto on siis luokkaa 20.000€ - 60.000€ viiden vuoden käyttöaikana. Lisäksi pankkosarjojen hankintakuluista saatava säästö on noin 3.000 - 8.000€ / yhdistelmä.



Muutoksen kaupanpäälliseksi yhdistelmä saa vapautuneista ilmanvastusvoimista  parhaimmillaan muutamien kymmenien hevosvoimien "ilmaisen" käyttötehon , sekä saasteet vähenevät sekä ilmasta, että liikennevirrasta + pikku lisänä pienenee myös loiskuormakoko - Nämä ilmaislisät hyödyntyvät , sekä tyhjänä-, että kuormattuna ajossa ja tuntuvat turvallisuutena metsässä ,sekä maanteillä, ja myöskin eurolisänä hyödyntäjänsä omassa lompsassa.XXhj.3.5.2025

Heikki Jokela on ollut pankkospecialisti jo 40 vuotta. ALUKARIKKA 1976 ja nyt Terminator ja Predator. 35 eri pankkomallia Euroopan markkinoille.
      Heikki Jokela 050 4129 024
=================================
        
Ps. Tulipa otettua kantaa vain pankkomääriin, mutta
tosi iso on merlitys myös "Terminoinnilla" = tuottoon,
ja liikenneturvallisuuteen, sekä myös muovittomuuteen
- ja siitäpä se itse Metsäteollisuuskin kiittää......
===================================

 

18.05.2025KATSO TÄSTÄ 16.5. LÄHETYS! Kuljetus, maarakennus ja metsäalan uutisi
17.05.2025Proforest 23.-24.5. Kalajoen lentokentällä: - "Tietoa. Kokemuksia. Ratkaisuja".
15.05.2025LUE TÄSTÄ! Kevään suuri Metsäalan Ammattilehti on ilmestynyt
14.05.2025 16.00Terminator XXL 8aero-, ja 8.8CE pankkojen 1vrk:n - 1 viikon perille toimitusvalmiudessamme olevat auto-, ja pv. pankkoerät.
19.04.2025 20.00??UUTISET--UUTISET??
21.05.2025 13.00Terminator XXL mallistoon on lisätty laserleikattu CE - merkintä. Mutta MIKSI ??
21.05.2025 12.00Nippusidonnan turvallisuus ei tule tuunaamalla, eikä teippejä lisäämällä.
21.05.2025 11.00Heijastinteipit määrättiin pakollisiksi 2000-luvun lopulla. mutta nyt ne ovatkin jo "turhakkeita".
21.05.2025 9.00XXL -Evolution pankkomallistot tarjoavat raakapuukuljetuksiin kolme välttämätöntä valttikorttia.
21.05.2025 7.00Teipit jäävät pankoista pois, ja kuumasinkitys alkaa korvata muovipinnoitteet.

Siirry arkistoon »