Yhdistelmän tarkan painon määrittäminen on kohtuuton vaatimus.

01.01.2021 8.35


Puutavarayhdistelmän kuormakoko on määriteltävissä nykyisillä nosturivaakoilla hyvissä olosuhteissa tarkkuudella +- 1000 kg - huonoissa jopa +- 3000kg punnitusheitoilla. Tuon kuormauksen punnitusepätarkkuuden lisäksi yhdistelmäpaino kasvaa ajon aikana keliolosuhteista, ja tiestöstä riippuen 100 kg - 3000kg , jopa 4000kg:lla.

Kuorma-autoyhdistelmille määritelty 5% kuormaustoleranssi on peräisin vuodelta 1982. Kuluneen 40 vuoden kokemusten perusteella tuo kuormaustoleranssi on edelleen ehdottoman tarpeellinen ja nollatoleranssivaatimus on myös kuljettajan osalta  täysin kohtuuton.

Heikki Jokela 050 4129 024

Ps. Nollatoleranssia , ja tiukkaa ajokieltokäytäntöä on käytetty 84-104 tonnisissa yhdistelmissä. Niitten käyttö on osoittanut, että kuormakoko on laskenut nopeasti  5%  alle sallitun kantavuuden. 

25.04.2024Tuliko tästä poishylkäytynyt visio, vai onko se kuitenkin lopulta tehokas "junantappaja"???
24.04.2024 18.00Koostesivu : "Terminator-tekniikkaa" 1-16.
21.04.2024KATSO TÄSTÄ MAAMESS 2024 -LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
19.04.2024 9.00Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida!
05.04.2024Nopeitten toimitusten varastopankot / huhtikuu 2024.
25.04.2024 17.00Terminator - tekniikkaa : Tuotekehittely.
25.04.2024 15.00Trelleborg esittelee viimeisimmät rengasinnovaatiot Intermat Construction Fair -messuilla Pariisissa, Ranskassa 24.-27. huhtikuuta
25.04.2024 13.00Nordic Bioproducts Group avasi Lappeenrantaan tehtaan, joka tuottaa innovatiivisia biomateriaaleja uudella teknologialla
25.04.2024 11.00Terminator ei ole miltään osin " puolivillainen " jäljitelmäpankko !!!
25.04.2024 9.00Terminatorien 10% kuormatilavuuslisä on tärkein Terminatoreitten tuomista eduista.

Siirry arkistoon »