Yhdistelmän tarkan painon määrittäminen on kohtuuton vaatimus.

26.09.2024 9.00


Puutavarayhdistelmän kuormakoko on määriteltävissä nykyisillä nosturivaakoilla hyvissä olosuhteissa tarkkuudella +- 1000 kg - huonoissa jopa +- 3000kg punnitusheitoilla. Tuon kuormauksen punnitusepätarkkuuden lisäksi yhdistelmäpaino kasvaa ajon aikana keliolosuhteista, ja tiestöstä riippuen 100 kg - 3000kg , jopa 4000kg:lla.

Kuorma-autoyhdistelmille määritelty 5% kuormaustoleranssi on peräisin vuodelta 1982. Kuluneen yli 40 vuoden kokemusten perusteella tuo kuormaustoleranssi on edelleen ehdottoman tarpeellinen ja nollatoleranssivaatimus on myös kuljettajan osalta  täysin kohtuuton.

Heikki Jokela 050 4129 024

Ps. Nollatoleranssia , ja tiukkaa ajokieltokäytäntöä on käytetty 84-104 tonnisissa yhdistelmissä. Niitten käyttö on osoittanut, että kuormakoko on laskenut nopeasti  5%  alle sallitun kantavuuden. 

05.10.2024Laajasti koneurakointi ja kuljetusalan asiaa sekä raportti Alihankinta 2024 -messuilta
04.10.2024Tutustu 2013 vuoden tietopakettiin tästä : - Kolmekymmentä ja yksi hyvää syytä hankkia TERMINATORIT ... - puu76
30.09.2024Terminator XXL 8 aero ja 8.8 CE pankkotarjous / 09.2024 :
30.09.2024HUOMIO! Nyt kannattaa markkinoida - lähde mukaan ilmoituksella syksyn Metsäalan Ammattilehteen
04.08.2024UUTISET;--------- ;UUTISET
07.10.2024 17.00Kuormakokoeroa kasvattaa myös nippujen sisäleveys !!!
07.10.2024 15.00Väite: Kuorman ylileveys on enempi kiinni lastauksesta, kuin pankoista:
07.10.2024 13.00Kuorma on kuormansidonnan tärkein osapuoli.
07.10.2024 12.00Kuormaside pankosta pankkoon vaatii kiinteäasennuksen tai ääreis stopparit ajoneuvorungolle.
07.10.2024 11.00Irtotolppaisten pankkomallien hyödyt valmistuksessa markkinoinnissa, haitat käyttäjillä.

Siirry arkistoon »