TimberRoad yhdistelmien kuormapunnitus.
23.01.2021 22.20
TimberRoad yhdistelmien kuormapunnitus ja kokonaispainoseuranta tehdään moninkertaisella punnituksella. Punnituksen perustana on nosturivaaka ja yhdistelmien akselipainovaakat.
Tällä punnitusmenetelmällä syöttöautokuorma saa kaksi punnitustulosta (auto 2 ja pv.2). Punnitustieto tuplaantuu autokuorman siirtoautoon siirron yhteydessä. -Yhdistelmän perävaunu liikkuu tehdaspurkuun saakka kahdella punnituksella.
Tehdaspurku antaa ensimmäisen likipitäen tarkan punnitustuloksen yhdistelmän kokonaispainosta , omapainosta, ja kuorman painosta. - Näitten liki puolen tusinan punnituksen tuloksista on tehtävissä yhdessä "työtapakohtaisten" kelitietojen kanssa tietokoneseuranta, jolla (ja vain jolla) pystytään arvioimaan yhdistelmien ja kuormien painot sallitun 5%:n kuormatoleranssin haarukkaan likipitäen kaikissa olosuhteissa.
Heikki Jokela Asiantuntija 050 4129 024
Ps. Metsätehon tutkimus vuodelta 1990:
https://www.metsateho.fi/wp- content/uploads/katsaus-1990_11.pdf
|