Niin Formulat, kuin pankotkin, vaativat korkeatasoista testausta kehitystiellään turvallisiksi ja tehokkaiksi tuotteiksi.

06.03.2021 8:26

Lappeenrannan Tekninen Yliopisto ( LUT ) on ollut toteuttajana erityyppisten teräspankkojeni kestotesteissä jo 90 luvulta alkaen. Pankkotestit on tehty poikkeuksetta aina yhteistoimin suomalaisten teräsvalmistajien Ruukkin (nyk.SSAB) ja Outokummun kanssa .


Lujuus- ja värinätesteissä Ptedator XXC ja
Terminator XXL.

Pankkojen rasituskokeisiin ja vertailuihin haetaan täsmätietoa laskentamalleista, kenttäkokeista ja laboratoriotesteistä. Lappeenrannassa on valmiudet myös puutavarapankkojen pakkastestien tekoon . Pakkastestit on tehty kaikille pankkovalmistuksessamme oleville teräslaaduille.


Predator XXC on kuumasinkitty irtotolp-
papankko terästolpin.

Pankkojen rikkoontumiset aiheutuvat merkittävimmiltä osin pankkoihin kohdistuvista tyhjänäajovärinöistä. Värinärikkoontumisten hallintaan olemme hakeneet ratkaisumalleja mittaamalla pankkoihin kohdistuvat rasitusta aiheuttavat kuormtukset ja värinöitten taajuusluvut kaikissa keskivertoauton maantieolosuhteissa. Näitten mitattujen perustietojen perusteella päästään tarkkoihin laskentamalleihin ja niitä vahvistaviin laboratiotestauksiin.


LUT Konetekniikka on ultralujien terästen
testauksien osaaja Lappeenrannassa.

Lappeenrannan Teknisen Yliopiston (LUT) tekenät pankkotestaukset ovat osoittautuneet tarkoiksi ja saadut käyttöikäennusteet totuudenmukaisiksi. - Testauksien todelliset ammattilaiset Matti Koskimäki (0400 729 731) ja Timo Björk (0400 553 508) henkilökuntineen omaavat kymmenien vuosien ammattitaidon metallirakennetutkimuksista ja saadut tutkimustulokset ovat tarkkuudessaan sen mukaisia.

Heikki Jokela
050 4129 024

____________________________________________

__________________________________    

Matti Koskimäki

  • Laboratorioinsinööri
  • LUT Konetekniikka
  • LUT School of Energy Systems
  • A-A1-6623
  • +358 400 729 731
  • matti.koskimaki@lut.fi

Timo Björk

  • Professori
  • LUT Konetekniikka
  • LUT School of Energy Systems
  • A-A1-6727
  • +358 400 553 508
  • Timo.Bjork@lut.fi
18.04.2021 8:35Alumiinipankko on edelleenkin Skandinavian markkinaykkönen.
17.04.2021 20:37Terminator XXL pankkomallien kehityskaari alkoi keväällä 1976, 45 vuotta , ja 35 pankkomallia sitten.
17.04.2021 18:25Alumiinipankkojen aiheuttamat ilmanvastusvoimat on mahdollista puolittaa !!!
17.04.2021 18:00Terminator aerodynamiikka on muutakin kuin nimi.
17.04.2021 9:19Terminator- tekniikkaa : - Kokonaisvaltainen aerodynamiikka.
17.04.2021 4:44KATSO TÄSTÄ 16.4. LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa alan tämän viikon kuulumiset
16.04.2021 13:57Ilmanvastus on puutavara-auton suurin ajovastusvoima
16.04.2021 13:46Di Olavi H. Koskinen: PUUTAVARA-AJONEUVOYHDISTELMÄN AERODYNAMIIKKA JA POLTTOAINEENKULUTUS
16.04.2021Aerodynamiikan alkusoitot soitettiin Magneettimäessä Saariselällä !!!
15.04.2021 11:31Onko puutavarayhdistelmien pankkopaikkojen siirtely hankalaa ja turhaa työtä ???

Siirry arkistoon »