Yhdistelmien omapainoihin ei kiinnitetä alkuunkaan riittävää huomiota.

28.03.2021 9:40


Nykypäivän yhdistelmien ylipainosanktiot ja tarkentuva seuranta pakottavat yhdistelmien painot "lakikuormiksi". - Ylitysten ajat alkavat olla ohi.



Tämä merkitsee yhdistelmien omapainojen tarkastelutarvetta, sekä kuormapainojen ennakkoseurantaa.- Tulevaisuuden tuottavan yhdistelmän hankinnassa kannattaa huomioida sen työtapakohtainen minimi tyhjäpainoluokka maantieajovarusteineen.



Pankkojen painoja on vertailtu ja kehitelty jo vuodesta 1976, ja ne ovat vieläkin yhtenä hankinnan perusteena, toisin kuin auton, perävaununn ja kuormaimen painot. Yhdistelmän pankkojen painoissa on suurimmillaan muutaman sadan kilon painoeroja, mutta yhdistelmien painoissa samanaikaisesti muutamien tyhansienkin kilojen eroja.

Seuraavaksi painoerittelyt
- ja aluumiini/teräs.
18.04.2021 8:35Alumiinipankko on edelleenkin Skandinavian markkinaykkönen.
17.04.2021 20:37Terminator XXL pankkomallien kehityskaari alkoi keväällä 1976, 45 vuotta , ja 35 pankkomallia sitten.
17.04.2021 18:25Alumiinipankkojen aiheuttamat ilmanvastusvoimat on mahdollista puolittaa !!!
17.04.2021 18:00Terminator aerodynamiikka on muutakin kuin nimi.
17.04.2021 9:19Terminator- tekniikkaa : - Kokonaisvaltainen aerodynamiikka.
17.04.2021 4:44KATSO TÄSTÄ 16.4. LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa alan tämän viikon kuulumiset
16.04.2021 13:57Ilmanvastus on puutavara-auton suurin ajovastusvoima
16.04.2021 13:46Di Olavi H. Koskinen: PUUTAVARA-AJONEUVOYHDISTELMÄN AERODYNAMIIKKA JA POLTTOAINEENKULUTUS
16.04.2021Aerodynamiikan alkusoitot soitettiin Magneettimäessä Saariselällä !!!
15.04.2021 11:31Onko puutavarayhdistelmien pankkopaikkojen siirtely hankalaa ja turhaa työtä ???

Siirry arkistoon »