Alumiinin ja alumiiniprofiilien tuomat rajoitukset kuormatilakoon kasvattamiseen.

09.03.2025 14.00

Alumiinipankkojen kuormatila on mahdotonta kasvattaa teräspankkojen kanssa samaan luokkaan. Tämä mahdottomuus johtuu alumiinin materiaalisista ominaisuuksista sekä alumiinipankojen irtotolppaisuudesta, profiilirakenteesta  ja yksipuolisesta kartiokkuudesta.



Alumiini mielletään materiaalina terästä kevyemmäksi , ja sitähän se onkin sen pelkkää litrapainoa vertailtaessa. Pankkorakenteen painoon vaikuttaa kuitenkin litrapainon lisäksi myös materiaalin lujuus ja pankon muotoilu. Lujuudessa alumiini on viisikymmentä vuotta vanhalla tasolla, samoin pääosin myös muotoilussa profiilirakenteineen.



Alumiinipankkojen käyttämä vanhanaikainen profiilitekniikka ja heikko myötörajataso  eivät  mahdollista kevyen-, tuottavan- ja turvallisen puutavarayhdistelmän kuormatilan rakentamista alumiinisista materiaaleista.



Heikki Jokela
050 4129 024

==========================



Toimitusvaraukset:
       Heikki Jokela 050 4129 024
       Markku Hirvi 0400 148 584
      Esko Leppänen 040 5153716

=========================



21.03.2025KATSO TÄSTÄ 21.3. ENERGIAPÄIVÄ ERIKOISLÄHETYS! Laaja paketti metsä, koneurakointi ja kuljetusalan asiaa
09.03.2025Kivirock maarakennus- ja kaivosalan ammattilehti on ilmestynyt
01.01.20252025 - Puukäärmeen vuosi .
01.01.2025??UUTISET--UUTISET??
24.03.2025 11.00Nippuväleistä löytyy rahaa !!!
24.03.2025 9.00Junavaunujen pankkovälit ovat edulliset, mutta vaunun pituus tuo lisäkuluja aerodynamiikasta.
24.03.2025 8.00Puutavarayhdistelmämme suomalaiseen etu junavaunuun verrattaessa on haluttaessa nippuvälin minimointi.
24.03.2025 7.00Tiesitkö että ...?!?
24.03.2025 3.00Löytyykö nippuvälien minimoinnista lisäeuroja???
24.03.2025 0.07Kuormansidonta ja sen varmistus sekä kuorman merkitseminen .

Siirry arkistoon »