Nippusidontamääräykset kaipaavat selvennyksiä, ja jopa muutoksia - vuodelta 2022.

10.03.2025 15.00

SKAL : "Kotimaisten onnettomuuksien ja kansainvälisten käytäntöjen perusteella ilman etusermiä olevan perävaunun ensimmäisen nipun sidonnalle on määrätty kovemmat vaatimukset."
Tuo auton etusermin korotus , pv.etunipun lisäsidos, sekä automaattikiristyslaitteet ovat reipas askel oikeaan suuntaan, mutta se ei ole vielä kaikissa liikenneolosuhteissa riittävä. - Heikoimmassa tilanteessa olevat käsikirisreiset liinasidokset.



Nämä uudet TrafiComin laatimat määräykset kuormatiloista ja kuorman varmistamisesta  astuvat voimaan ja valvontaan jo 1.7.2022.- Selkeää niissä on perusvaatimus kuorman nippujen varmistamisesta :"Kuorma tulee varmistaa siten, että se pysyy paikallaan 8 m/s2 hidastuvuudessa eteenpäin ja 5 m/s2 hidastuvuudessa taakse ja sivuille päin". -Loppu onkin sitten jo enempi epäselvää.

Heikki Jokela
050 4129 o24.

21.03.2025KATSO TÄSTÄ 21.3. ENERGIAPÄIVÄ ERIKOISLÄHETYS! Laaja paketti metsä, koneurakointi ja kuljetusalan asiaa
09.03.2025Kivirock maarakennus- ja kaivosalan ammattilehti on ilmestynyt
01.01.20252025 - Puukäärmeen vuosi .
01.01.2025??UUTISET--UUTISET??
24.03.2025 11.00Nippuväleistä löytyy rahaa !!!
24.03.2025 9.00Junavaunujen pankkovälit ovat edulliset, mutta vaunun pituus tuo lisäkuluja aerodynamiikasta.
24.03.2025 8.00Puutavarayhdistelmämme suomalaiseen etu junavaunuun verrattaessa on haluttaessa nippuvälin minimointi.
24.03.2025 7.00Tiesitkö että ...?!?
24.03.2025 3.00Löytyykö nippuvälien minimoinnista lisäeuroja???
24.03.2025 0.07Kuormansidonta ja sen varmistus sekä kuorman merkitseminen .

Siirry arkistoon »