Turvallinen raakapuun nippusidonta on taito- ja välinelaji.

11.08.2021 9:10

Akselivälin optimointi tuo aerosäästöjä.

Raakapuunipun paikallaan pysyminen hidastuvuudella 8 m/s2 on kova vaatimus. Vertailuna on hyvä pitää puutavarayhdistelmän jarrutustehoja , jotka ovat yleisimmin 5m/s2 -6m/s2. Suurimmat saavutetut jarrutustehot ovat olleet optimitapauksissa 7m/s2.

Uusilla suurtehojarrujärjestelmillä päästään hidastuvuusluokkaan 6m/s2 ja automaattijarrutusjärjestelmissä se tulee hyvinkin yllätyksellisesti vastaan - tuolloin jarrutusjärjestelä hidastaa täysillä, kuljettajasta välittämättä. 

Käytännön maantietapahtumat ovat osoittaneet suurelle osaa kuljettajista sen, että kun tapahtuu täystehoinen jarrutus, on kaikkien sidonnan elementtien oltava kunnossa. - Nippujen paikallaanpysyminen liukkaalla puulla ja kuivalla alustalla asettaa vaatimukset kokonaisvaltaisesti koetukselle.

22.09.2021 6:48Määräys kuormakoreista ja kuorman varmistamisesta.
23.09.2021 15:00LUE TÄSTÄ! Syksyn jättikokoinen Metsäalan Ammattilehti on ilmestynyt - 156 sivua kone- ja kuljetusalan asiaa
23.09.2021 9:09Pankkojen kiinnitys ajoneuvorungolle.
22.09.2021 17:11Nippumuodolla on yllättävän suuri merkitys.
21.09.2021 8:20Metsä Group käynnisti haun tammikuussa 2022 alkavaan oppisopimuskoulutukseen
20.09.2021 6:51Uusi puun varastointiopas valmistunut - tutustu tästä
19.09.2021 17:39Terminatorit ovat monesta suunnasta järkevät.
19.09.2021 10:22Junavaunupankot ja Terminatorit palvelevat toisiaan.
19.09.2021 9:10Junavaunujen tolpista se lähti !!!
19.09.2021 3:13.TerminatorTekniikkaa:............. . -"Paukku ja Pupu"-.

Siirry arkistoon »