Scania : Aerodynamiikka ja polttoainetalous kuuluvat yhteen

22.08.2021 14.15

Laajat aerodynamiikan testaukset. Taas uusi esimerkki Scanian tavasta parantaa polttoainetaloutta.

aero_scania_untitled.bmp

Tuulitunnelitestejä tehdään kaikkien pintojen, kulmien ja kaikkien ulkovarusteiden parantamiseksi aerodynaamisesti. Myös ohjaamon kokonaismuoto on suunniteltu näin. Vähitellen kapenevasta etupäästä syntyy ohjaamolle kiilamainen profiili, joka pienentää ilmanvastusta huomattavasti.

timb_scania_hopea_paras_xxl.jpgToinen ilmavirtojen optimointiin vaikuttava seikka on ohjaamon kyky selviytyä sivutuulista. Koko ohjaamon suurisäteiset kulmat auttavat tämän saavuttamisessa samalla, kun ne auttavat vähentämään tien roskien lentämistä ja tuulen kohinaa.

Sivuille ja kattoon asennettavat ilmanohjaimet ovat aerodynamiikan valinnainen viimeistely. Jotta polttoaineen säästö olisi mahdollisimman suuri ja jotta ohjaimet on asennettu oikeassa kulmassa, kehotamme kuljettajia ja omistajia ottamaan yhteyttä paikalliseen Scania-jälleenmyyjään.

Lisää aerodynamiikka-artikkeleita:

www.terminator.fi  - hakusanalla aero

13.04.2024KATSO TÄSTÄ MANSEN MÖRINÄT LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
05.04.2024Nopeitten toimitusten varastopankot / huhtikuu 2024.
16.04.2024 13.00Puutavara-autoilla suurimmat ilmanvastusvoimat ja sitä kautta suuret polttoainekulut.
16.04.2024 12.00Tuulivoimapuistojen maankäytön sopimuksia helppo parantaa
16.04.2024 11.00Onko seuraava nosturini Zeta???
16.04.2024 9.00"Suorapuomisen" kuljetusasentoloveus syö kuormatilasta 2m3-5m3 !!!
16.04.2024 7.00Teollisuustuotanto väheni helmikuussa 2024 edellisestä kuukaudesta mutta kasvoi edellisestä vuodesta - kasvua metsäteollisuudessa
16.04.2024 3.00Suomalainen raakapuun kuljetusjärjestelmä on esimerkillinen.
16.04.2024 0.07Turvalasin rikkoutuminen metsäkoneessa johtuu usein onnettomuudesta
15.04.2024 17.00Suomalainen raakapuunketju tuottaa mukaansa muovia koko matkaltaan

Siirry arkistoon »