Scania : Aerodynamiikka ja polttoainetalous kuuluvat yhteen

22.08.2021 14:15

Laajat aerodynamiikan testaukset. Taas uusi esimerkki Scanian tavasta parantaa polttoainetaloutta.

aero_scania_untitled.bmp

Tuulitunnelitestejä tehdään kaikkien pintojen, kulmien ja kaikkien ulkovarusteiden parantamiseksi aerodynaamisesti. Myös ohjaamon kokonaismuoto on suunniteltu näin. Vähitellen kapenevasta etupäästä syntyy ohjaamolle kiilamainen profiili, joka pienentää ilmanvastusta huomattavasti.

timb_scania_hopea_paras_xxl.jpgToinen ilmavirtojen optimointiin vaikuttava seikka on ohjaamon kyky selviytyä sivutuulista. Koko ohjaamon suurisäteiset kulmat auttavat tämän saavuttamisessa samalla, kun ne auttavat vähentämään tien roskien lentämistä ja tuulen kohinaa.

Sivuille ja kattoon asennettavat ilmanohjaimet ovat aerodynamiikan valinnainen viimeistely. Jotta polttoaineen säästö olisi mahdollisimman suuri ja jotta ohjaimet on asennettu oikeassa kulmassa, kehotamme kuljettajia ja omistajia ottamaan yhteyttä paikalliseen Scania-jälleenmyyjään.

Lisää aerodynamiikka-artikkeleita:

www.terminator.fi  - hakusanalla aero

22.09.2021 6:48Määräys kuormakoreista ja kuorman varmistamisesta.
23.09.2021 15:00LUE TÄSTÄ! Syksyn jättikokoinen Metsäalan Ammattilehti on ilmestynyt - 156 sivua kone- ja kuljetusalan asiaa
23.09.2021 9:09Pankkojen kiinnitys ajoneuvorungolle.
22.09.2021 17:11Nippumuodolla on yllättävän suuri merkitys.
21.09.2021 8:20Metsä Group käynnisti haun tammikuussa 2022 alkavaan oppisopimuskoulutukseen
20.09.2021 6:51Uusi puun varastointiopas valmistunut - tutustu tästä
19.09.2021 17:39Terminatorit ovat monesta suunnasta järkevät.
19.09.2021 10:22Junavaunupankot ja Terminatorit palvelevat toisiaan.
19.09.2021 9:10Junavaunujen tolpista se lähti !!!
19.09.2021 3:13.TerminatorTekniikkaa:............. . -"Paukku ja Pupu"-.

Siirry arkistoon »