Yli-Insinööri Olavi H Koskisen vastine puutavara-yhdistelmän 39%:n päästövähennysvaatimusten tasosta Suomen osalta.

29.01.2022 0.01

Liikenneministeriön Di Olavi H Koskinen ja "Pankkoinsinööri "Heikki Jokela aloittivat puutavarayhdistelmien polttoainekulutuksen vähentämiseen kehitettyjen aerodynaamisesti edistyksellisten puutavaravarusteitten tutkimustyöt jo 45 vuotta sitten, vuonna 1986. Tätä ennen oli Helsingin Teknillisen Korkeakoulun saatu tuulitunnelikokeitten tulokset yksittäisten tolppien ilmanvastusvoimien suurista eroista.

Vierintäkokeita ja tietokonesimulointeja.



Olavi Koskinen kehitti tietokoneelle matemaattisen ohjelmakokonaisuuden, millä voitiin tietokonesimuloinneilla mallintaa erityyppisten yhdistelmien ja varusteitten vaikutuksia ajovastuksiin erilaisissa maantieolosuhteissa. Simuloinnin rinnalla on tehty kuluneitten 45 vuoden aikana lukuisia kenttäkokeita erityyppisillä vertailuyhdistelmillä. Vierintäkokeitten ja simulointien vertailulla on varmistettu laskentamallien luotettavuus sekä soveltuvuus eri kokonaispainoluokkien yhdistelmätyypeille.

Tehdyt kokeet ja laskentamallit ovat nyt apuna päästövähennysvaatimusten arvioinneissa.

Nämä kolmen vuosikymmenen aikana tehdyt ennakkotyöt ovat nyt suurena apuna arvioitassa puutavarayhdistelmissä tapahtunutta 2005 jälkeistä kehitystä ja lisäkehitystarvetta päästäksemme raakapuun maantiekuljetusten osalta Pariisin imastokokouksen asettamiin vähintään 39%:n päästöjen vähennyksiin.

Koskisen vastine. 



Olavi Koskinen on laati aikoinaan  vastineen Pariisin ilmastokokkouksen asettamille minimivähennyksille. Vastineessa ilmeni  kokonaismassojen korotuksista-, painonkevennyksistä-ja vierintävastusmuutoksista saadut /ulosmitattavissa olevat päästövähennykset raakapuun maantiekuljetusten tonnikilomerriltä.XXhj.29.1.2022



19.04.2024 9.00Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida!
13.04.2024KATSO TÄSTÄ MANSEN MÖRINÄT LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
05.04.2024Nopeitten toimitusten varastopankot / huhtikuu 2024.
20.04.2024 0.07Pyhäsalmen kaivoksen aurinkopuiston rakentaminen alkaa
19.04.2024 18.00Materiaalivalinta - teräksissä ja teräksissä on suuria eroja.
19.04.2024 17.00Kuumasinkitys on nyt vahvasti mukana kuljetusvälineissä, ja seuraavaksi myös korjuuketjussa.
19.04.2024 15.00Kuumasinkitty pankko on käytössä täysin ruostumaton - päältä, ja sisältä !!!.
19.04.2024 13.00Kuumasinkitty pankko pysyy pitkään siistinä.
19.04.2024 12.00Wihuri Teknisen Kaupan jälkimarkkinoinnissa keskitetään palveluja
19.04.2024 11.00Pankkojen pinnoitekkin on osa tuottavuutta ja turvallisuutta: -Kuumasinkitys on ehdottomasti paras, kestävin, ja turvallisin teräksisten pankkojen pinnoitusmenetelmä.

Siirry arkistoon »