Terminator XXL , ja TimberMaxx Evolution 2024 pankkomallistoissa on yhdistetty nippusidonnan ja tuottavuuden kovat vaatimukset.

21.11.2022 11.00

 

Terminator XXL ja TimberMaxx Evolution pankkomallistot ovat 2020- luvun kuljetustekniikan vaatimusten mukaisia tuotteita. Pankkomallistoissamme on älykkäästi yhdistetty aerodynamiikka ja kuormansidontalain 2022 mukanaan tuomat yllättävänkin kovat vaatimukset.

Aerodynamiikka.



Pankon muotoilussa on siirrytty pelkästä ilmavastusvoimien minimoinnista kokonaisvaltaisempaan ajattelumalliin. Kehitimme 1985 aerotolpan, joka oli alumiinia ja sen muodossa minimoitiin ilmavastusvoimat ja ilmavastuskertoimet, päästen kolmasosaan nykytuotannon alumiinipankkojen Cw arvoista ( 1,2 - 0.4).  Terminatoreitten tolppien aeroarvo on selvästi huonompi , ollen 0.6 , mutta edelleen selvästi nykytuotannon 1.2 luokan alumiinitolppia parempi. 

oikeaoppinen muoto on tolpassa alhaalta ylös- ja niin myös liukuestepinnatkin.Terminatoreitten tolppien Cw on koko tolpan matkalta luokkaa Cw = 0.5

- Mutta, se mikä on Cw arvossa menetetty, on saatu pankon otsapinnan alassa takaisin. Tuo otsapinnan pieneneminen tuo polttoainesäästöjä ja lisäksi samalla niitä alalle tärkeitä euroja myös kuormatilan lisääntyneen tilavuuden myötä.



- Lisäksi pankkojemme edullinen muotokieli minimoi puutavarayhdistelmälle ominaista loiskuormaa. Loiskuorma minimoituu pankkoon kertyvän lisäpainon vähenemisestä ja ajopyörteen pienenemisestä. Yhdistelmän 12 kpl - 24 kpl tolppaa suuntaavat tehokkaasti ilmavirtauksia alipainepyörteilyyn ja pienentävät loiskuormaimurin tehoa, ja sitä myöten myös loiskuormaa koko yhdistelmän rakenteissa.



- Samalla kun pyörteily ja alipaine minimoituvat , paranee vastaavasti näkyvyys yhdistelmän sivuilla ja takana. Näkyvyyden parantaminen tuo kaivattua liikenneturvallisuutta kanssaliikenteelle  puutavarayhdistelmän "peesissäajoon"ja sen ohituksiin.


Nippusidonta.



vuoden 2022 alussa voimaan tullut nippusidontalaki asettaa selkeät vaatimukset sidonnan lisäksi myös pankkorakenteille. Terminatoreissa ja TimberMaxxeissa on otettu vastuu rakenteitten toimivuudesta täysimääräisesti jo tuotteittemme rakennesuunnittelussa. Pankoissamme on 100%:set liukuestepinnat ja pankkorungoissa on lisäksi purevar  "rautahammastukset".



- Rautahammastuksen toimme tehostamaan nippujen paikallaan pysymistä. Tuo pidon maksimointi on tarpeen äkkijarrutuksissa , mäissä , ja törmäyksissä. Lisäksi hammastus pienentää osaltaan pankkorungon ilmavastusvoimia ja loiskuormakokoa tyhjänäajossa.



- Tolppien liukueet suuntaavat ilmavirtausta , mutta ovat samalla erittäin tärkeä ja tehokas nippujen pitovoima. Tämä liukuestesermeistä saatu lisäpito on tarpeellinen osuus nippusidonnan vaatimusten täyttöön ja turvallisiin lastauksiin, kuljetuksiin ja kuorman purkuihin.



Heikki Jokela
050 4129 024

13.04.2024KATSO TÄSTÄ MANSEN MÖRINÄT LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
05.04.2024Nopeitten toimitusten varastopankot / huhtikuu 2024.
19.04.2024 9.00Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida!
19.04.2024 9.00Tamtron Group Oyj tuo markkinoille mullistavan AI-pohjaisen automaattisen materiaalien tunnistusjärjestelmän
19.04.2024 7.00Lujat, ja ultralujat teräkset kuumasinkittynä ovat ehdotomia perusmateriaaleja puutavara-autovarusteissa.
19.04.2024 3.00Finnveran Rahoitus ja kasvu -katsaus: Valtiontukikilpailu on Suomelle myrkkyä
19.04.2024 0.07"ONKkO LAIKKA MAHOLLIST" : - Ruukilta markkinoiden lujin säänkestävä rakenneteräs/ 2011
18.04.2024 18.00Alumiinipankkojen muutos muovittomiksi on äärihelppoa.
18.04.2024 17.00TimberMaxx pankkomallisto jatkaa 100%:sella muovittomuudella.
18.04.2024 15.00Terminatorit toimitetaan ilman muoviteippejä.

Siirry arkistoon »