Nippumuodolla on yllättävän suuri merkitys.

16.09.2022 3:00

Nippusidonnan pitävyyden takaa loppukädessä oikeaoppinen kuormaus. Oikean nippumuodon tarve on olemassa  aina, mutta tarve korostuu erityisesti liukkailla ja jäisillä puilla.

Nippumuoto tehdään kuormatessa.



Suomalaisissa puutavarayhdistelmissä on nippuja kolmesta kuuteen. Nippujen muoto ja tyvisyys on hyvä tehdä kuorman sidonnan kannalta älykkäästi. Kuorman sidontaa tehostaa nippumuoto, joka kiristyy kauttaaltaan sidoksien vaikutuksesta ja kiristyy lisää, silloin kun nippu pyrkii lähtemään liikkeelle.XXhj.16.9.2022

26.09.2022 7:00Näissä yhdistelmissä pyritään pienentämään yhdistelmien takaimua ja alustapyörteitä,.
26.09.2022 3:00Pitkän roiskeläpän "eliminoiminen" kannattaa aivan varmasti.
26.09.2022 0:03Roiskeläppäkulut euroina ???
25.09.2022 20:00Mitä ylimääräisten roiskeläppien käyttö on rahassa ???
25.09.2022 18:00TR- yhdistelmäparin kehitystyö aloitettiin yhdistelmien muutostyöllä.
25.09.2022 17:00Tienaako turhilla roiskeläpillä vain rahoitusyhtiöt.
25.09.2022 15:00Roiskeläppien pakollisuus poistettiin 1995 - koskeeko poisto myös kuorma-autoyhdistelmiä.
25.09.2022 13:00Henkilö-, ja pakettiautoista poistettiin roiskeläpät turhina ja vaarallisiana, mutta kuorma-autoissa niitä on alettu lisäämään - mutta miksi???
25.09.2022 11:00"Pyrypeltihousut" ja "pyrypeltiautot".
25.09.2022 10:05Mitä perävaunun pitkällä roiskeläpällä haetaan , onko se vain vaarallinen ja kallis "turhake".???

Siirry arkistoon »