Puutavarayhdistelmä on kaikista yhdistelmätyypeistä polttoainesyöpöin.

20.04.2023 11.00

82406640_10157912963018887_3556226448572284928_ohj
Puutavarayhdistelmillä ajetaan käyttöikänään keskimäärin 1.000.000km.
Jokainen litra, mikä säästetään tuo lisätuloja 15.000€. Kymmenen litraa kasvatta yhdistelmästä saatavaa pottia 150.000€ sen käyttöiän aikana.- Mutta onko tuollaiset 10 l/100km säästöt lainkaan mahdollisia ??? - Entäs jos säästettäisiinkin 20l/100km!!!??!!

Puutavarayhdistelmä on kaikista yhdistelmätyypeistä polttoainesyöpöin.
1478030328848_1_large

Puutavarayhdistelmä on ilmavastusarvoiltaan kaikista yhdistelmämalleista beniten polttoainetta kuluttava, joten säästömahdollisuudet ovat siten suurimmat.  Lisäksi Suomalainen yhdistelmäpaketti on yksi maailman pahimmista polttoaineenkuluttajista ja siis myös saastuttajista.

Moottorit ja olosuhteet ovat siki samoja, mutta yhdistelmien rakenteissa eroja.

Ylileveys otetaan käyttöön, kun kuormatila käy muuten ahtaaksi.

Kun moottorit ja tiet on samantyylisiä , niin erot täytyy tulla kuormasta ja kuormatiloista , ja niistä se johtuukin, ja sitä korostaa nippujen muoto ja nippuvälit. Jos katsotaan pohjoismaisia yhdistelmiä, ovat ne rakenteeltaan ja akselimääriltään liki samalla tasolla, mutta Suomessa on nippujen ja pankkojen määrä keskimäärin suurempi. Tämä aiheuttaa suuremmat pankkomäärät. Pankkojen lisäksi polttoainekulutukseen vaikuttaa niitten muoto, etuseinä, alustarakenteet ja auton ja perävaunun peräpään rakenne.

On helppo näyttää, että polttoainesäästöissä on osa autoilun tulevaisuutta.

Lastauksessa ei hosuminen kannata- harkittu kuormaus tuo tulosta ja turvallisuutta.

Olemme testanneet jo vuosikymmeniä ilmanvastusvoimien vaikutuksia puutavarayhdistelmän eri varustemalleilla, ja tuloksena olemme osoittaneet merkittäviä säästöjä jo pankkojen osalta. Kulutusta on mahdollista minimoida ilman euronkaan investoinia lastaamalla kuorma ilmavastusvoimia minimoivaksi. Nippuväleistä yksin löytyy helposti 5l/100km !!!



Heikki Jokela 
asiantuntija
050 4129 024
26.03.2024Terminatoreitten nopeat ja rahtivapaat perilletoimitukset 2024.
23.03.2024KATSO 22.3. LÄHETYS VILLISTÄ LÄNNESTÄ TURUSTA! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
20.03.2024 10.00Onko puutavarayhdistelmien kulurakenteissa edelleenkin hyödynnettäviä Europotteja, - ja onko niitä kaikille osapuolille???.
15.03.2024KATSO 15.3. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
20.02.2024LUE TÄSTÄ! Talven jättikokoinen Metsäalan Ammattilehti on ilmestynyt
28.03.2024 15.00Suomeen Naton yrityskiihdyttämö ja kaksi testikeskusta
28.03.2024 13.00Puutavara-auton apurunkopaketit vaativat ammattitaitoa ja vastuullisuutta.
28.03.2024 7.00Malminetsinnän ja kaivostoiminnan investoinnit kasvoivat 2023
28.03.2024 3.00Alumiini materiaalina
28.03.2024 0.07Markus Ritala nimitetty Sajas Groupin toimitusjohtajaksi

Siirry arkistoon »