Traficom- Raakapuukuorman varmistaminen

05.08.2022 6:00

TrafiCom:

"Kuorma tulee varmistaa siten, että se pysyy paikallaan 8m/s2 hidastuvuudessa eteenpäin ja 5m/s2 hidastuvuudessa taakse ja sivuille päin".



Kuorman sidonnan vaatimukset ovat yksinkertaisen selkeät. Niissä on eteenpäin vaadittavan hidastuvuuskeston alaraja pienennetty 10m/s2:sta 8m/s2:n Eu-vaatimusten mukaisesti ja lisätty kuorman taakseppäin pysyvyyden vaade 5m/s2.- Tämä lisäys on hyvä ja sellaisenaan tervetullut.

Jarrutettaessa 5 m/s2 kävi näin - kestovaatimus 0n 8m/s2 !!!

Nämä Eu-määräyksien kanssa yhtenäistetyt perusmääräykset ovat selkeät, ja liikenneturvallisuusajattelua ja valvontaa parantavia, mutta puutavarayhdistelmän osalta ohjeistus sisältää monia ristiriitoja ja tulkinnanvaraisuuksia, jotka on selkeytettävä, ja ajoissa myös korjattava.XXhj.5.8.2022

Kehitys kehittyy, mutta äärihitaita ollaan....
 Heikki Jokela
  050 4129 024
___________________________________________

Seuraavaksi 09:00:
Ohjaamon suoja.

Uusi tieliikennelaki ja
rekkojen käyttösäännöt

18.08.2022 13:40Henkilö-, ja pakettiautoista poistettiin roiskeläpät turhina ja vaarallisiana, mutta kuorma-autoissa niitä on alettu lisäämään - mutta miksi???
18.08.2022 13:00Pankkomäärän minimoinnista polttoainesäästöä ja lisäkantavuutta.
18.08.2022 12:48LUE TÄSTÄ! Uusin Metsäalan Ammattilehti on ilmestynyt - 148 sivua koneurakointi- ja kuljetusasiaa
18.08.2022 11:00"Paukku ja Pupu" . Raakapuuvaunut : Sp, Sps, Spa, Spar / Syöttöautokuormat.
18.08.2022 9:00Raakapuun maantiekuljetusten kuormansidonta koostuu monista tärkeistä osatekijöistä ja niitten yhteentoimivuuden summasta
18.08.2022 7:00Raakapuuvaunut - Snpss, Snps
18.08.2022 4:47Raakapuuvaunujen liukuestepinnat kehittyivät VR- raakapuuvaunujen kehittymisen myötä.
18.08.2022 0:07Raakapuuvaunujen 100%:set liukuestepinnat olivat nippusidonnan perusta.
17.08.2022 17:00TimberRoad kehittää ja testaa puutavarayhdistelmiä
17.08.2022 15:00Puutavaraperävaunun runkopituus pankkomäärän. ja - jaon mukaiseksi.

Siirry arkistoon »