Kuormauksen "uusoppi" tuo nipputolkulla seteleitä pelipöytään.

06.10.2021 11.20

Kuormaamisella saatavissa oleva polttoainesäästö on merkittävä. Nippujen optimointi ilmavastuksen kannalta edulliseksi ei vaadi lisäinvestointeja, eikä vie lisäaikaakaan.



Nykyinen tehtaitten ja sahalaitosten , sekä terminaalien purkutekniikka on tottunut, ja toimii, riippumatta nippujen suunnasta, ja nippuväleistä kuorrmissa.



Ilmavastuksen kannalta edulliset nippuvälit ja muodot tuottavat polttoainesäästöjä 5l-20l /100km - tämä keskimäärin ajoneuvoa kohti tarkasteltuna. Suurimmat kulutuseron ovat yli 30l/100 km ja ne saadaan nippuminimoinnilla ja yhdistelmän rakennekorjauksilla. Rakennekorjauksista saatavat säästöt pienentävät oikein toteutettuina myös tyhjänäajon kustannuksia.

26.03.2024Terminatoreitten nopeat ja rahtivapaat perilletoimitukset 2024.
20.03.2024 10.00Onko puutavarayhdistelmien kulurakenteissa edelleenkin hyödynnettäviä Europotteja, - ja onko niitä kaikille osapuolille???.
20.02.2024LUE TÄSTÄ! Talven jättikokoinen Metsäalan Ammattilehti on ilmestynyt
29.03.2024 17.00Metsäalan kannattaa kohdata luontovaikuttajat ennakkoluulottomasti
29.03.2024 15.00Raakapuun käsittely alkaa metsästä, - ja se on viisainta tehdä "sinkkihanskoin".
29.03.2024 13.00Bensiinin keskihintojen nousu kiihtyi maaliskuussa 2024
29.03.2024 11.00Pankkokorkeudet vaihtelevat pääosin välillä 3.10- 3.30.
29.03.2024 9.00Pankkorunkokorkeus on sekin oma ongelmansa.
29.03.2024 7.00KH-Koneet Group vahvistaa jälleenmyyjäverkostoaan Ruotsin markkinoilla
29.03.2024 3.00Pankkokiinnikkeitten korkeuksissa on niissäkin suuria eroja.

Siirry arkistoon »