Suomalaiset raakapuuyhdistelmät ovat akselimitoitukseltaan ja kuormatiloiltaan nippuvälien minimointiin perusedullisia.

31.10.2021 8:30



Akselistomitoitukset ja kuormatilojen mitoitukset määrittelevät sen, mitenkä pienille nippuväleille yhdistelmä on mahdollista kuormata. Lisäksi nippuvälikokoa määrittää joittenkin purkukoneitten työskentelytavat.



Suomalaisten puutavarayhdistelmien nippuvälit ovat Skandinaavisesti hyviä,tai nykyyhdistelmissä ainakin mahdollista lastata hyviksi. Ruotsin ja Norjan  yhdistelmätyypit ovat alselistomitoitukseltaan ja kuormatiloiltaan Suomen käytäntöä epäedullisempia. XXhj31.10.2021


23.01.2022 14:14terminator.fi sivujen kävikämäärälaskuri saavutta viiden miljoonan lukeman syys-lokaluussa 2022.
23.01.2022 11:14Alkaisiko painava, ja liukuesteitä syövä pantakiinnike olla jo pankkohistoriaa.
23.01.2022 11:11Terminator tekniikkaa 7.: "Ikuiset" mittamerkinnät.
23.01.2022 9:00Alumiinirakenteitten keveys autovarusteissa on pääosiltaan pinttynyt harhaluulo.
23.01.2022 5:47Kuormansidonnan hidastuvuudet 8m/s2 ja 5m/s2 - mitä se käytännössä tarkoittaa.
23.01.2022 1:24Terminator XXL 1/2022 vaihtokamppanja.
23.01.2022Mistä todellisuudesta johtuvat eri pankkojen painoerot ???
22.01.2022 21:49Ponsse ja Epec perustavat tuotekehitysyksikön Turkuun
22.01.2022 14:51Ketjut tukkiauton tiellä pitää - Metsätyöltä huippuketjut suoraan varastosta
22.01.2022 9:41Koostesivu : "Terminator-tekniikkaa" .

Siirry arkistoon »